eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy producent (Sony) ma/powinien mieć OBOWIĄZEK zadeklarowania poziomu "normalnego użytkowania" (telewizora za 10_000)? › Re: Czy producent (Sony) ma/powinien mieć OBOWIĄZEK zadeklarowania poziomu "normalnego użytkowania" (telewizora za 10_000)?
  • Data: 2021-02-27 04:03:32
    Temat: Re: Czy producent (Sony) ma/powinien mieć OBOWIĄZEK zadeklarowania poziomu "normalnego użytkowania" (telewizora za 10_000)?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-02-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale to chyba dosc istotna cecha, ze wolno uzywac tylko 3h dziennie :-)
    > I ze nie wolno ogladac TVP Info :-)

    Tam było 3h? Jakoś wątpię. Pewnie było coś o tej retencji.

    > Raczej nie, bo przeciez towar sie daje uzywac normalnie i bezpiecznie.
    > Choc jakby ktos chcial telewizor do wanny :-)

    Albo umyć myjką ciśnieniową.

    > 2017 rok i CRT ?

    2017 i wyświetlanie statycznego obrazu. Jak widać nie tylko CRT.

    > Chyba, ze OLED

    > To nadal nie powinno szkodzic, a LCD jest plynny - wylaczysz, moze
    > troche przeplynie w inny obszar.

    Okładki, elektrody, czy tam inne maski, takoż przeróżne powłoki i filtry
    też przepłyną?

    > no ale:
    > -czy klient nie powinien moc sie zapoznac z istotnymi cechami towaru
    > przed zakupem?

    Powinien, ale nie wydaje mi się, cecha retencyjna w wyniku naparzania
    statycznym obrazem przez 11h dziennie przez 2 lata jest taką cechą, bo
    tak zwykle się telewizora nie użytkuje. Takoż nie jest nią brak
    odporności zewnętrznych powłok na odkurzanie szmatką po 10x dziennie.

    > Instrukcje na www bywaja dostepne.
    >
    > -czy sad uzna za zgodny z umowa telewizor, ktory sie nie nadaje do
    > ogladania TVP Info ?

    W tej chwili niekoniecznie, ale jeśli to potrwa parę dalszych lat, to
    kto wie.

    --
    Marcin