  • 1. Data: 2021-02-24 10:08:55
    Temat: Czy producent (Sony) ma/powinien mieć OBOWIĄZEK zadeklarowania poziomu "normalnego użytkowania" (telewizora za 10_000)?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://wiadomosci.onet.pl/kielce/telewizor-za-10-ty
    s-zl-dwa-razy-sie-zepsul-powodem-zbyt-dlugie-ogladan
    ie-tvp-info/lfkk74x
    > Pan Tadeusz z Kielc w grudniu 2017 roku zdecydował się na zakup
    > telewizora marki Sony za ok. 10 tys. zł. Od tego czasu zepsuł się już
    > dwa razy.
    > [...] Co więcej, diagnoza odbiornika wykazała, że był intensywnie
    > użytkowany - ponad 11 godzin dziennie. Wartość ta nie odpowiada tak
    > zwanemu normalnemu użytkowaniu telewizora w domu. [...]

    IMHO jeśli poziomy normalnego użytkowania nie są znane klientowi przed
    zakupem to producent powinien sobie nimi dupę podcierać. [Może nie aż
    wciskane czy klient chce wiedzieć czy nie ale *łatwe* do uzyskania]

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-02-24 11:27:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-24, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    > zakupem to producent powinien sobie nimi dupę podcierać. [Może nie aż
    > wciskane czy klient chce wiedzieć czy nie ale *łatwe* do uzyskania]

    MZ nie, a to że coś ntt było w instrukcji obługi działa na niekorzyść
    kupującego - nie podobało się, trzeba było wtedy reklamować, a nie
    urzytkować wbrew zaleceniom.

    Tzw. retencja była i jest raczej cechą typową chyba wszystkich tego typu
    urządzeń. Taką cechą typową są też zapewne zmiany koloru części
    telewizora (np. obudowy), gdy telewizor stoi w pobliżu okna lub jakiegoś
    źródła światła bogatszego w UV, drobne ryski powstające w trakcie
    odkurzania i pewnie z pół tuzina innych rzeczy.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2021-02-24 12:10:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2021-02-24, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]

    >MZ nie, a to że coś ntt było w instrukcji obługi działa na niekorzyść
    >kupującego - nie podobało się, trzeba było wtedy reklamować, a nie

    W instrukcji to troche za pozno - klient powinien moc sie zapoznac z
    cechami towaru przed zakupem ..

    >Tzw. retencja była i jest raczej cechą typową chyba wszystkich tego
    >typu
    >urządzeń.

    Eee ... dawno temu, w czasach CRT, w dodatku na monitorach
    komputerowych, ktore stale wyswietlaly to samo.

    Byc moze dotyczy tez ekranow plazmowych i OLED ... ale raczej nie LCD.

    No i ... retencja jest typowa cecha, przed ktora producent powinien
    ostrzec, czy nie musi ostrzegac, bo w praktyce prawie nie wystepuje
    ... tylko nie wolno TVP Info ogladac godzinami :-)

    A tak swoja droga - kiedys w drukarkach HP bylo "przeznaczona do
    drukowania do 500 stron miesiecznie".
    Najpierw wydalo mi sie glupie ... miesiecznie, czyli w jakim czasie?
    Mozna wydrukowac 500 stron w godzine, a 30 stron dziennie uszkodzi
    drukarke, bo przekroczy miesieczny limit?
    Ale potem sobie przypomnialem, ze wlasnie podali trwalosc urzadzenia
    ... i rozlozyli na 2 lata :-)

    Ale teraz juz nie widze ... cos sie zmienilo ?

    J.

  • 4. Data: 2021-02-25 01:05:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-24, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup

    > W instrukcji to troche za pozno - klient powinien moc sie zapoznac z
    > cechami towaru przed zakupem ..

    Z istotnymi cechami towaru. Jak wyobrazasz sobie zapoznanie z każdą
    cechą? A dlaczego podręczniki użytkownika zawierają np. instrukcje
    bezpiecznego użytkowania a prozno tego szukać na wystawie sklepowej lub
    reklamie? Nie będzie za późno?

    > Eee ... dawno temu, w czasach CRT, w dodatku na monitorach
    > komputerowych, ktore stale wyswietlaly to samo.

    Tu jest właśnie taki przypadek.

    > Byc moze dotyczy tez ekranow plazmowych i OLED ... ale raczej nie LCD.

    LCD założe się, że też. W końcu masz z tyłu lampę, i obszary gdzie coś
    pochłania to światło lub nie pochłania. Jak pochłania to się pewnie
    odrobinę bardziej nagrzewa. I niech to teraz trwa parę lat.

    > No i ... retencja jest typowa cecha, przed ktora producent powinien
    > ostrzec, czy nie musi ostrzegac, bo w praktyce prawie nie wystepuje
    > ... tylko nie wolno TVP Info ogladac godzinami :-)

    Niekoniecznie powinien konkretnie ostrzec. Zobacz ten przykład co dałem
    wczesniej. Przyjmijmy, że masz potrzebę odkurzania mieszkania i sprzetów
    10x na dobę. Zapewne w specyfikacji i instrukcjach nie ma słowa na temat
    częstotliwości odkurzania, co najwyżej jest wzmianka żeby przecierac
    jakąś-tam szmatką i unikać tego czy tamtego. Stosujesz się do tego.
    Żadna z typowych obudów na wysoki połysk tego raczej nie zniesie, pewnie
    w dłuzszym okresie nawet taka metalowa z napylonym DLC. Typowa obudowa,
    juz po miesiącu stanie się lekko matowa. Będzie powód do uznania
    reklamacji?

    To co Cie kłopocze to, że nie ma sztywnej specyfikacji, a ta, ponownie,
    najczęściej nie jest mozliwa. Więc jak twierdzisz, że telewizor nie
    powinien "wypalić" ekranu, wyświetlając po 11h dziennie jakiś stały wzór
    w jednym konkretnie miejscu robiac to 2 lata, to niestety często swoją
    argumentacją będziesz musiał przekonac sąd, co może być trudne jeśli
    nawet w instrukcji stoi aby tego nie robić.

> [...]
    > ... i rozlozyli na 2 lata :-)
    >
    > Ale teraz juz nie widze ... cos sie zmienilo ?

    Pojęcia nie mam, ale zdaje się takie wzmianki przy drukarkach są nadal
    dosyć częste. Poszukaj np. broszurkę do najtańszych, domowych laserówek
    Brothera i znajdziesz, że zalecane uzycie to 250-1800 stron
    miesięcznie..

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2021-02-25 08:44:49
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Mamy XXI wiek. Sprzedawanie GÓWNA które nie nadaje się do użytkowania w
    prokonsumenckiej UE powinno być ZAKAZANE i surowo KARANE.

    Takie obowiązkowe ostrzeżenie w reklamach:
    "Ten produkt nie nadaje się do wyświetlania statycznych obrazów"

    Co to ma być?
    Niedopracowane pierwsze modele plazm czy stary monitor crt w
    księgowości? ;-)

  • 6. Data: 2021-02-25 08:59:25
    Od: _Master_ <M...@...pl>

> [...]
    > argumentacją będziesz musiał przekonac sąd, co może być trudne jeśli
    > nawet w instrukcji stoi aby tego nie robić.

    Taki towar nie powinien być dopuszczony do sprzedaży a klauzula o
    statycznych obrazach uznana za NIEDOPUSZCZALNĄ.

    Świat się zmienia. Dziś się już kupuje WYŚWIETLACZ.

    A sam "telewizor" ma możliwość podłączenia do komputera i wyświetlanie
    statycznego programu magazynowego np. czy statycznej reklamy jak w
    marketach. Jeśli możliwość istnieje to trzeba mieć świadomość tego
    konsekwencji,
    Jeśli firma Sony tego nie ogarnia to powinna bulić srogie odszkodowania
    klientom i kary z URZĘDU.

  • 7. Data: 2021-02-25 10:22:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > dosyć częste. Poszukaj np. broszurkę do najtańszych, domowych laserówek
    > Brothera i znajdziesz, że zalecane uzycie to 250-1800 stron

    Wchodzę na parametry losowych urządzeń i widzę:

    HP Inc. Drukarka LaserJetPro M304a W1A66A
    Kod dostawcy: W1A66A
    Kod EAN: 193015512115
    Obszar zastosowań
    Biuro
    Grupy robocze
    Obciążenie miesięczne 80000 arkuszy/miesiąc

    Epson Drukarka EcoTank M1170 A4/39ppm/USB/Duplex/(W)LAN
    Kod dostawcy: C11CH44402
    Kod EAN: 8715946663562
    Obszar zastosowań
    Dom
    Biuro
    Grupy robocze
    Obciążenie miesięczne 20000 arkuszy/miesiąc

    Ze starszych, moja ulubiona do wydruków roboczych:
    HP LaserJet P4515n (CB514A)
    kod producenta: CB514A#BB3
    miesięczne obciążenie do 275000 stron - co mnie nie dziwi, skoro drukuje
    ponad 1 stronę na sekundę, a papier wkłada się w trakcie drukowania.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2021-02-26 11:21:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-02-25 o 01:05, Marcin Debowski pisze:
> [...]
    [..]

> [...]

    >miesięczne obciążenie do 275000 stron - co mnie nie dziwi, skoro
    >drukuje ponad 1 stronę na sekundę, a papier wkłada się w trakcie

    Taa ... a jakies modele "domowe" ?

    Bo beben w tanszych modelach ma podana trwalosc np 50 tys stron,
    a w tej:
    -lepszy material dali? Mozna? mozna :-(
    -wiekszy beben, wiec rzadziej naswietlany i dluzej wytrzymuje,
    -beben sie wymienia w czasie drukowania :-)

    J.

  • 9. Data: 2021-02-26 11:22:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Taki towar nie powinien być dopuszczony do sprzedaży a klauzula o
    >statycznych obrazach uznana za NIEDOPUSZCZALNĄ.

    >Świat się zmienia. Dziś się już kupuje WYŚWIETLACZ.

    No ale to zauwazono wlasnie na wyswietlaczach.

> [...]
    >świadomość tego konsekwencji,
    >Jeśli firma Sony tego nie ogarnia to powinna bulić srogie

    Magazyn i market nie podlegaja ochronie konsumenckiej :-)

    J.

  • 10. Data: 2021-02-26 11:24:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Takie obowiązkowe ostrzeżenie w reklamach:
    >"Ten produkt nie nadaje się do wyświetlania statycznych obrazów"

    W koncu "telewizor".

    >Co to ma być?
    >Niedopracowane pierwsze modele plazm czy stary monitor crt w
    >księgowości? ;-)

    OLED ?

    J.