  • 1. Data: 2004-03-20 16:33:59
    Temat: Czy prawo ogranicza wiek podjęcia studiów?
    Od: "Nerfin" <n...@g...pl>

    Jak w temacie, czyli czy istnieje jakieś uregulowanie prawne odnośnie wieku
    podjęcia studiów dziennych oraz innych typów? Od znajomego dowiedziałem się,
    że górna granica dla studiów dziennych to wiek 26 lat. Przejrzałem dokumenty
    prawne na stronach MENu, ale nic podobnego nie znalazłem. Również w
    regulaminach dla kandydatów na stronach niektórych uczelni nie natknąłem się
    na to. Czy jest to wyłącznie decyzja konkretnej uczelni, o ile takie
    ograniczenie może zostać nałożone? Interesuje mnie informacja dotycząca
    różnych rodzajów studiów, w tym dziennych różnych typów (magisterskie,
    licencjackie...), a także wieczorowych i zaocznych (w tak szerokim zakresie,
    ponieważ niektóre kierunki studiów na różnych uczelniach są prowadzone w
    różnych trybach).

  • 2. Data: 2004-03-20 17:02:17
    Temat: Re: Czy prawo ogranicza wiek podjęcia studiów?
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Nerfin <n...@g...pl> napisał:
    > Jak w temacie, czyli czy istnieje jakieś uregulowanie prawne odnośnie wieku
    > podjęcia studiów dziennych oraz innych typów? Od znajomego dowiedziałem się,
    > że górna granica dla studiów dziennych to wiek 26 lat.

    A znajomemu nie pomyliło się przypadkiem z wiekiem studentów uprawniającym
    do różnych ulg (np. ulgowych przejazdów koleją, renty rodzinnej itp.)?
    Ja osobiście nie spotkałem się z czymś takim, żeby uczelnia ograniczała
    dostęp osobom powyżej określonego wieku i raczej by mnie taka praktyka
    zdziwiła.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 3. Data: 2004-03-20 18:14:03
    Od: a...@a...pl

> [...]
    > ponieważ niektóre kierunki studiów na różnych uczelniach są prowadzone w

    spotkałam sie kiedys z zapisem, zawartym w regulaminach uczelni(ASP), ze gdy
    rozpoczyna sie studia po 26 roku zycia to są one płatne ale jak dla mnie to
    absurd tyle ze wówczas nie zainteresowałam sie tym bardziej szczegołowo i nie
    wiem jak to wygladać by miało w praktyce.To samo w przypadku reaktywacji ponoć

  • 4. Data: 2004-03-22 15:03:15
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Nerfin" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    się,
    > że górna granica dla studiów dziennych to wiek 26 lat. Przejrzałem

    nie ogranicza i nie moze, bo bylaby to dyskryminacja. Co najwyzej moze
    definiowac, kogo uznaje za studenta w rozmumieniu jakis tam przepisow (np.
    dot. ulg na przejazdy).

    --
    pozdrawiam:-) Marek