  • 1. Data: 2004-03-20 16:54:15
    Temat: Wlamanie na strone WWW i jej zniszczenie
    Od: " Tomek" <s...@W...gazeta.pl>

    Witam!

    Jestem wlascicielem dosc poczytnego serwisu internetowego. W przeszlosci
    moja strona byla zalaczana do roznych czasopism (tj. Magazyn WWW; Magazyn
    CHIP), bylem gosciem jednego z programow telewizyjnych (Tenbit.pl), w ktorym
    prezentowalem swoja strone, a od kilku lat czesc informacji z mojej strony
    wykorzystuje portal Onet.pl

    W lipcu ub. roku sprawca (moj byly przyjaciel) wlamal sie na strone i usunal
    kilka subdomen wraz z cala zawartoscia. Byly to 3 istotne dzialy serwisu.
    Sprawce ustalilem po analizie logow systemu Gemius. Poniewaz on ma staly
    numer IP, ktory wczesniej byl mi znany wskazywaly, ze ostatnie polaczenie
    nastapilo wlasnie z jego numeru IP.

    Gdy zorientowalem sie co sie stalo, niezwlocznie napisalem do administratora
    z prosba o pomoc w ustaleniu sprawcy. Ten poprosil mnie o to bym zwrocil sie
    do niego w tej sprawie na pismie. To byl sierpien ub. roku.

    Niestety - odpowiedzi na moje pismo nie otrzymalem. Nie skutkowaly tez
    dwukrotne monity o odpowiedz na nie.

    Niedlugo minie rok od tych wydarzen, a ja do dzisiaj nie mam zebranego
    materialu dowodowego, choc wiem, ze administrator serwera powinien
    dysponowac odpowiednimi logami.

    W zwiazku z tym mam pytanie - jakie czynnosci powinienem podjac aby:

    a) uzyskac odpowiedz na moje pismo oraz wydruki logow z serwera
    b) wytoczyc sprawcy sprawe karna z art. 268 par. 2 Kodeksu Karnego

    Ktora kancelaria w Lublinie moglaby podjac sie poprowadzenia tej sprawy?

    Pozdrawiam i licze na odpowiedz
    Tomek

  • 2. Data: 2004-03-20 20:31:50
    Temat: Re: Wlamanie na strone WWW i jej zniszczenie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Tomek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > W zwiazku z tym mam pytanie - jakie czynnosci powinienem podjac aby:
    >
    > a) uzyskac odpowiedz na moje pismo oraz wydruki logow z serwera
    > b) wytoczyc sprawcy sprawe karna z art. 268 par. 2 Kodeksu Karnego

    Złożyć zawiadomienie o przestępstwie. Z tym, że nie wszystkie serwery
    trzymają tak długo logi i może być kłopot. Było się pospieszyć trochę z
    roszczeniami.

  • 3. Data: 2004-03-21 10:08:05
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >
    > Złożyć zawiadomienie o przestępstwie. Z tym, że nie wszystkie serwery
    > trzymają tak długo logi i może być kłopot. Było się pospieszyć trochę

    ...bo na twoje żądanie to administrator niewiele może zrobić.
    Ale jak prokurator żąda, to już wiele MUSI zrobić.
    Pozdro
    Massai

  • 4. Data: 2004-03-21 12:39:02
    Od: " Tomek" <s...@N...gazeta.pl>

    Massai <t...@w...pl> napisał(a):

    > ....bo na twoje żądanie to administrator niewiele może zrobić.
    > Ale jak prokurator żąda, to już wiele MUSI zrobić.
    > Pozdro
    > Massai

    No dobrze, to moze ktos mi poleci ktoras z lubelskich kancelarii
    porawniczych. Sam prawnikiem nie jestem i pojecia nie mam jak sie do tego
    zabrac.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 5. Data: 2004-03-21 18:21:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Tomek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Jutro, to jest w poniedziałek przespacerować się tak koło dziewiątej (rano
    odprawa) do najbliższej jednostki policji stopnia komendy (nie komisariat)
    i poprosić o "widzenie" z policjantem pionu zwalczania przestępczości
    gospodarczej. Taniej, lepiej, szybciej - przynajmniej w założeniu.