  • 11. Data: 2005-08-26 12:29:57
    Temat: Re: Czy pracodawca musi zapewnic miejsce parkingowe?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@p...pl> napisal(a):
    > Andrzej, prosze, nie trolluj. Problem jest poważny i pytam jak
    > najbardziej poważnie. Dla niektórych ta decyzja oznacza, że nie będą
    > mogli ani dostać się z domu do pracy, ani wrócić.

    No nie ma przepisu, który by nakazywał pracodawcy udostępniać miejsce
    parkingowe dla samochodu. Ani samolotu lub jachtu. Koniec. Możesz się
    upić z żalu. ;)
    --
    Samotnik

  • 12. Data: 2005-08-26 12:37:45
    Od: MariB <m...@w...pl>

    Zwróć ponadto uwagę, że takie udostępnianie parkingu może być
    podciągnięte w naszym wspaniałym landzie przez organa podatkowe pod
    dodatkowe świadczenie pracodwacy na rzecz pracownika, które powinno być
    opodatkowane, jeśli dobrze pamiętam ujęte w śre3dnich cenach
    analogicznych usług na rynku w PIT-8C, itd... Może tego boi się
    pracodawca ;)

  • 13. Data: 2005-08-26 12:52:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Obowiązek zapewnienia miejsc parkingowych pośrednio wynika z §18
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r. w
    sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    usytuowanie. Jak z niego wynika zagospodarowując działkę budowlaną,
    należy urządzić, stosownie do jej przeznaczenia i sposobu zabudowy,
    miejsca postojowe dla samochodów użytkowników stałych i przebywających
    okresowo, w tym również miejsca postojowe dla samochodów, z których
    korzystają osoby niepełnosprawne. Liczbę i sposób urządzenia miejsc
    postojowych należy dostosować do wymagań ustalonych w decyzji o
    warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, z uwzględnieniem
    potrzebnej liczby miejsc, z których korzystają osoby niepełnosprawne.
    Trzeba by było zajrzeć do miejscowego planu zagospodarowania terenu,
    tym nie mniej nie podejrzewam, by pominięto w nim konieczność
    parkowania kilkuset pojazdów.

    Obiekt budowlany wraz ze związanymi z nim urządzeniami budowlanymi
    należy, biorąc pod uwagę przewidywany okres użytkowania, projektować i
    budować w sposób określony w przepisach, w tym techniczno-budowlanych,
    oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej (art. 5 pb). Właściciel lub
    zarządca obiektu budowlanego jest obowiązany utrzymywać i użytkować
    obiekt zgodnie z tymi zasadami. (art. 61 pb). Jeśli nawet w planie
    zagospodarowania terenu tych parkingów nie ma, to i tak konieczność
    ich istnienia wynika z zasad wiedzy technicznej. Naruszenie tych
    wymogów jest wykroczeniem opisanym w art. 92.2 pb.

    Tak więc władze zakładu oczywiście nie muszą wyrazić zgody na
    wjeżdżanie prywatnymi pojazdami na teren zakładu, ale powinny zapewnić
    parkingi. Inaczej zaczynają użytkować niezgodnie z obowiązującymi
    przepisami popełniając wykroczenie. Wykroczenie to zasadniczo jest
    ścigane przez Inspektorów Nadzoru Budowlanego, choć nic nie stoi na
    przeszkodzie, by zwrócić się o pomoc przykładowo do Straży Miejskiej.
    Najlepiej za pośrednictwem Prezydenta (czy kogo tam macie), bo w sumie
    to władze miasta przede wszystkim powinny być zainteresowane
    rozwiązaniem problemu. Inaczej one staną przed problemem parkujących
    gdzie popadnie kilkuset samochodów albo wędrujących tłumów. Myślę, że
    powinny być żywotnie zainteresowane w rozwiązaniu sprawy i odpowiednio
    w razie potrzeby nacisnąć Inspektora Nadzoru Budowlanego.

    Z tym, że uważam, iż najpierw powyższy wywód związki zawodowe powinny
    przedstawić władzom zakładu, by dać im szansę.

  • 14. Data: 2005-08-26 13:15:07
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

    > Obowiązek zapewnienia miejsc parkingowych pośrednio wynika z §18
    > ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r. w
    > sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich

    Jeśli dobrze rozumiem, to rozporządzenie to mówi jedynie o warunkach
    technicznych. Nie mówi o tym, że owe miejsca parkingowe muszą być ZA DARMO?
    Zakład może więc bezkarnie udostępnić te same miejsca co do tej pory za
    opłatą?

    --
    Paweł

  • 15. Data: 2005-08-26 13:29:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Paweł napisał(a):
> [...]
    > Zakład może więc bezkarnie udostępnić te same miejsca co do tej pory za

    IMO nie musi ich wcale udostepnic.
    One po prostu maja byc - sa przewidziane w przepisach budowlanych i tyle.
    Taka mala paranoja.

    Inna sprawa ze mozna zagadnac dyrekcje o jakies uzasadnienie (dlaczego
    nie ma miejsc parkingowych?) - jezeli okaze sie, ze samochody sa
    niewpuszczane bo blokuja ruch jakis ciezarowek, przeszkadzaja w pracy
    itp itd, czyli slowem - parking nie spelnia zadan parkingu ze wzgledow
    np. bezpieczenstwa, to mozna to chyba uznac za brak parkingu ktorego
    wymagaja przepisy budownalne.

    Zupelnie inna sprawa jezeli budynek jest stary i w czasie kiedy
    zalatwiano jego pozwolnenie na budowe miejsca parkingowe nie byly potrzebne.

  • 16. Data: 2005-08-26 13:33:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    scream napisał(a):

    > Aha, jeszcze argument o zmianie miejsca pracy. No cóż, również odpada,
    > gdyż wśród tych ludzi są np. specjaliści, których wiedza jest przydatna
    > jedynie w instytucjach tego typu. A najbliższa tego typu, jest oddalona
    > o kilkaset km.

    Ale to chyba powinien byc problem tego pracodawcy a nie pracownikow.

    Troche chyba zbyt dalego wysowasz swoje zadania wzgledem pracodawcy.
    IMO to pracodawcy powinno zalezec zeby pracownicy mieli gdzie
    zaparkowac. Jezeli mu nie zalezy na pracownikach to moze jak ci
    spejcalisci sie wypna tylna czescia ciala na tego pracodawce to jednak
    mu zacznie zalezec?

    Nic na sile - nikt pracowac tam nie kaze.
    Tak samo jak nikt nie kaze jezdzic samochodem. Sa ludzie ktorzy
    samochodu nie maja i zyja.

  • 17. Data: 2005-08-26 14:13:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > miejsca postojowe dla samochodów użytkowników stałych i przebywających
    > okresowo, w tym również miejsca postojowe dla samochodów, z których

    Z tym że to chyba dotyczy tylko nowo budowanych budynków? Bo inaczej
    wszystkie spółdzielnie z lat 80-tych powinny permanentnie w sądach
    siedzieć za to, że naród zrobił się 'dziany' i nakupił sobie
    kilkadziesiąt razy więcej samochodów, niż wtedy była norma ;)

    Pojedź sobie kiedyś np. na warszawskie Jelonki i obejrzyj tę plagę
    stojących wszędzie samochodów....

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 18. Data: 2005-08-26 16:51:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
    DARMO?
    > Zakład może więc bezkarnie udostępnić te same miejsca co do tej pory

    To chyba faktycznie jest możliwe. Nie widzę nigdzie zakazu pobierania
    opłat.

  • 19. Data: 2005-08-26 16:54:03
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Pozatym dlaczego pracownik musi ponosic dodatkowe koszty z winy widzimisię
    > zakladu?

    Nie musi. Moze sie zwolnic.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 20. Data: 2005-08-26 16:54:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
    wiadomości news:den5ip$i9i$1@news.task.gda.pl...

    > IMO nie musi ich wcale udostępnić.
    > One po prostu maja być - są przewidziane w przepisach budowlanych i
    tyle.
    > Taka mała paranoja.

    Żadna paranoja. Parking, to parking, a nie plac na którym
    hipotetycznie mogły by stać pojazdy. Gdyby przyjąć proponowaną przez
    Ciebie interpretację, to wokół centrów handlowych były by obszerne
    trawniki.

    > Zupełnie inna sprawa jeżeli budynek jest stary i w czasie kiedy
    > załatwiano jego pozwolenie na budowę miejsca parkingowe nie były
    potrzebne.

    Tego wykluczyć nie można. Ale w sytuacji gdy są i nagle się je usuwa,
    to zastosowanie mają przepisy obowiązujące obecnie. To wynika z
    przepisów wprowadzających zmiany. Nikt starych budynków nie burzy
    tylko z powodu braku parkingów.