  • Data: 2003-10-06 14:04:10
    Temat: Re: Czy pracodawca może?
    Od: "fart" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam szanownych grupowiczów!
    > Znajoma jest zatrudniona w aptece. Pracuje się 7h dziennie, przy czym raz
    w miesiącu
    > dodatkowo trzeba pracować w sobotę.
    > Pracodawca powiedział, że skraca czas pracy do 6,5h dziennie, ale w zamian
    trzeba będzie
    > przychodzić do pracy w jeszcze jedną sobotę. Pensja nie ulega zmianie.
    > Czy ma do tego prawo?

    Srutututu
    Ma prawo zatrudnić mnie zgodnie z kodeksem pracy ale musi mi zapewnić
    pięciodniowy tydzień pracy.
    Jeśli pracuję po 5 godzin tygodniowo a on mi płaci za tyle to ok.
    a zresztą po co się będę rozpisywał
    art. 129 kodeksu pracy stanowi o pięciodniowym tygodniu pracy i kuniec.
    MASZ PRACOWAĆ ŚREDNIO .. PIĘĆ DNI W TYGODNIU zrozumiano !!!! ....... zgodnie
    z przepisami KP

    Jeśli pracodawca chce mnie zatrudnić w dodatkowym dniu wolnym od pracy (w
    tym wypadku w sobotę) to oczywiście może, ale musi zapłacić zgodnie z KP
    nadgodziny.

    Nie wolno mu natomiast w harmonogramie czasu pracy uwzględniać (planować )
    nadgodzin.

    Kurdefrak to tyle.

    pozdrawiam
    fart