  • 1. Data: 2003-10-06 09:53:49
    Temat: Czy pracodawca może?
    Od: "BM" <m...@B...math.put.poznan.pl>

    Witam szanownych grupowiczów!

    Znajoma jest zatrudniona w aptece. Pracuje się 7h dziennie, przy czym raz w miesiącu
    dodatkowo trzeba pracować w sobotę.

    Pracodawca powiedział, że skraca czas pracy do 6,5h dziennie, ale w zamian trzeba
    będzie
    przychodzić do pracy w jeszcze jedną sobotę. Pensja nie ulega zmianie.

    Czy ma do tego prawo?

    Pozdrawiam
    BM

  • 2. Data: 2003-10-06 11:30:10
    Temat: Re: Czy pracodawca może?
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    > Pracodawca powiedział, że skraca czas pracy do 6,5h dziennie, ale w zamian
    trzeba będzie
    > przychodzić do pracy w jeszcze jedną sobotę. Pensja nie ulega zmianie.
    >
    > Czy ma do tego prawo?

    Tak ma prawo.
    Pawel

  • 3. Data: 2003-10-06 14:04:10
    Od: "fart" <k...@g...pl>

> [...]
    trzeba będzie
    > przychodzić do pracy w jeszcze jedną sobotę. Pensja nie ulega zmianie.

    Srutututu
    Ma prawo zatrudnić mnie zgodnie z kodeksem pracy ale musi mi zapewnić
    pięciodniowy tydzień pracy.
    Jeśli pracuję po 5 godzin tygodniowo a on mi płaci za tyle to ok.
    a zresztą po co się będę rozpisywał
    art. 129 kodeksu pracy stanowi o pięciodniowym tygodniu pracy i kuniec.
    MASZ PRACOWAĆ ŚREDNIO .. PIĘĆ DNI W TYGODNIU zrozumiano !!!! ....... zgodnie
    z przepisami KP

    Jeśli pracodawca chce mnie zatrudnić w dodatkowym dniu wolnym od pracy (w
    tym wypadku w sobotę) to oczywiście może, ale musi zapłacić zgodnie z KP
    nadgodziny.

    Nie wolno mu natomiast w harmonogramie czasu pracy uwzględniać (planować )
    nadgodzin.

    Kurdefrak to tyle.

    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2003-10-06 14:45:31
    Od: "diodka" <d...@e...pl>

    a nie jest to przypadkiem tak ze trzeba w tygodniu odpracowac te 41 czy 42
    godziny i miec prawo do 1 dnia wolnego w tygodniu... w wielu firmach
    wydluzaja czas pracy o pare minut zeby wlasne nie pracowac w soboty... moze
    tez dziala to w druga strone :(

    d.

  • 5. Data: 2003-10-06 17:05:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jak się liczba godzin zgadza, to ma prawo.

  • 6. Data: 2003-10-06 21:51:41
    Od: "fart" <k...@g...pl>

    > Jak się liczba godzin zgadza, to ma prawo.

    Robert ... co ty sobie jaja robisz, czy ja Ciebie źle rozumiem ?!!!!!!!!

    Czy z Twojej wypowiedzi mam rozumieć , że pracownik może pracować przez
    sześć dni w tygodniu, na przykład, pracując dziennie po 5 godzin ?????????
    Jeśli dobrze Ciebie rozumuję, to jesteś w błędzie i to jak jasna cholera.

    pozdrawiam
    fart

  • 7. Data: 2003-10-06 21:54:10
    Od: "fart" <k...@g...pl>

> [...]
    > godziny i miec prawo do 1 dnia wolnego w tygodniu... w wielu firmach
    > wydluzaja czas pracy o pare minut zeby wlasne nie pracowac w soboty...

    Po to napisałem nr art z kodeksu pracy ...... byś wiedziała, że masz
    pracować średnio w okresie rozliczeniowym 40 godzin na tydzień w
    pięciodniowym tygodniu pracy ....... JASNEEEE ?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jeśli pracują inaczej ... to jest to niezgodne z obowiązującymi przepisami.

    pozdrawiam
    fart
    kurdelebele

  • 8. Data: 2003-10-06 22:48:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wydaje mi się, że nie masz racji. Spójrz na art. 129$2 kp. Te godziny w
    sobotę nie będą nadliczbowe, jeśli zmieścimy się w 40 godzinach. Choć
    pewny nie jestem. Sąd z tego co szukałem w tej sprawie się nie
    wypowiedział. Czytałem kilka artykułów, które jednak faktycznie
    przemawiają za Twoim poglądem. Chyba masz rację i ma to być co najwyżej 5
    dni w tygodniu.

  • 9. Data: 2003-10-07 06:12:24
    Od: "Hayan" <h...@p...onet.pl>

    to nie jest tak do konca pracownik musi miec przerwe po pieciu dniach i
    niekoniecznie to musi byc weekend ....wiec moze pracowac i wszystkie soboty
    a le za to musi miec dzien wolny na tygodniu ..

  • 10. Data: 2003-10-07 06:28:11
    Od: "BM" <m...@B...math.put.poznan.pl>

    Hmmm....

    Widzę, że zdania są podzielone. Zastanawiam się też, czy pracy aptek nie reguluje np.
    prawo faramaceutyczne (zajrzałem - nie znalazłem) czy jakiś dokument w tym stylu.

    Być może jest tak, że jest do wypracowania pewna liczba godzin w miesiącu i poza
    dniami
    ustawowo wolnymi od pracy, pracodawca może wymagać np. 10h/dzień przez pierwsze pół
    miesiąca.

    Zadzwoniłem do znajomego sędziego (co prawda nie ta działka), ale powiedział że
    sprawdzi/popyta tych od prawa pracy.

    Pozdrawiam
    BM