  • 1. Data: 2004-04-21 21:58:57
    Temat: Czy policja może wydać postanowienie??
    Od: Wojciech Smagowicz <w...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam pytanie:
    Czy policjant może wystawić dokument o tytule: "Postanowienie w
    przedmiocie dowodów rzeczowych"??
    To na etapie dochodzenia.
    Wydaje mi się, że postanowienia wydają jednak sądy, a może się mylę??

    --
    Wojciech Smagowicz [ZIWK]

  • 2. Data: 2004-04-21 22:57:21
    Temat: Re: Czy policja może wydać postanowienie??
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy policjant może wystawić dokument o tytule: "Postanowienie w
    > przedmiocie dowodów rzeczowych"??
    > To na etapie dochodzenia.
    > Wydaje mi się, że postanowienia wydają jednak sądy, a może się mylę??

    Jednak mylisz się. Przecież sąd jeszcze
    nie wie o tej sprawie i nie wiadomo, czy
    trafi ona do sądu.
    Policjant MUSI wydać takie postanowienie,
    jeśli uznaje coś za dowód rzeczowy lub
    zmienia wcześniejsze postanowienie
    w tej kwestii (np. uznaje dowód rzeczowy
    za zbędny dla dalszego postępowania).

  • 3. Data: 2004-04-22 06:48:25
    Od: Wojciech Smagowicz <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marcyś napisał:
    > Policjant MUSI wydać takie postanowienie,
    > jeśli uznaje coś za dowód rzeczowy lub
    > zmienia wcześniejsze postanowienie
    > w tej kwestii (np. uznaje dowód rzeczowy
    > za zbędny dla dalszego postępowania).
    Dzięki
    A do kogo się odwołać - prokurator? zwierzchnik tego policjanta?

    --
    Wojciech Smagowicz [ZIWK]

  • 4. Data: 2004-04-22 07:52:24
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Wojciech Smagowicz wrote:

    > Dzięki
    > A do kogo się odwołać - prokurator? zwierzchnik tego policjanta?

    A nie napisal tego w tym postanowieniu ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-04-22 21:43:21
    Od: "Marek Świtała" <j...@y...cy (ROT13)>

    A teraz zagadka: czy można wydać postanowienie o NIE uznaniu czegoś za dowód
    rzeczowy ?

    PS. Zainteresowanym służę dowodem, ze można, mam jednak wrażenie, że kpk
    jakoś tego nie reguluje.

  • 6. Data: 2004-04-23 06:13:29
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    > A do kogo się odwołać - prokurator? zwierzchnik tego policjanta?

    Zgodnie z pouczeniem na postanowieniu -
    zażalenie do prokuratora nadzorującego sprawę,
    w terminie 7 dni od otrzymania odpisu postanowienia.

  • 7. Data: 2004-04-23 06:15:37
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Marek Świtała" <j...@y...cy (ROT13)> napisał w
    wiadomości news:c69e9o$oi0$1@topaz.icpnet.pl...

> [...]
    > rzeczowy ?
    >
    > MŚ
    >
    > PS. Zainteresowanym służę dowodem, ze można, mam jednak wrażenie, że kpk

    Można - gdy odbierze się komuś jakąś rzecz i jest
    ona zbędna dla postępowania.
    Jednak przeważnie nie wydaje się takiego postanowienia,
    a po prostu oddaje się tę rzecz właścicielowi
    za pokwitowaniem.