  • 21. Data: 2008-05-25 23:06:28
    Temat: Re: Czy policja ma racje?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:g1chpd$d6n$1@news.onet.pl...

    > Taka wydajność pracy to tylko w budżetówce.

    A wiesz, ile papierów poza tymi, któe widzi pokrzywdzony muszą wypełnić
    policjanci? Nie wiesz i dla tego kpisz.

  • 22. Data: 2008-05-26 05:21:17
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > A wiesz, ile papierów poza tymi, któe widzi pokrzywdzony muszą
    > wypełnić policjanci? Nie wiesz i dla tego kpisz.

    Robert, ja nie kpię z policjantów! Ja krytykuję organizację pracy
    oraz nieefektywne procedury wynikające z lichego prawa.
    Zauważ, że mówimy o prostej, rutynowej czynności przeprowadzanej
    według ścisłych procedur. W świecie biznesu taką czynność robi się
    przy pomocy komputera gdzie wpisuje się niezbędne zmienne a całą
    resztę robi maszyna i wszystko trwa parę chwil.

  • 23. Data: 2008-05-26 08:47:21
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    >W odpowiedzi na pismo z niedziela 25 maj 2008 19:35
    > (autor T
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <4839a369$1@news.home.net.pl>):

    > Stosownych przepisów.

    stosowne przepisy nakazuja znaleziona rzecz zaniesc na komisariat (czy
    gdzies tam), ze stosownych przepisow mozna wnioskowac ze rzecz porzucona to
    rzecz znaleziona np na smietniku, wiec nie wprowaqdzaj ludzi w blad.

    P.

  • 24. Data: 2008-05-26 10:06:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 May 2008, Maurycy123 wrote:

    > Jak ktos zgubi kluczyki od samochodu to jego problem.

    Tak. Acz powinien oddać właścicielowi.

    > A jak ja je znajde to moge zabrac mu smochod?

    Nie.
    Tyle, że porównujesz z nieporównywalnym.

    Jak chcesz adekwatnego porównania, to dobrego nie ma, a złe jest takie,
    że *jakby pominąć przywłasczenie samochodu* (bo w przypadku telefonu który
    zgubiłeś nie ma potrzeby przywłaszczania niczego *więcej*) jeśliby
    z tego telefonu "nabił" kilkaset zł (lub tysięcy) na rachunku, to
    sytuacja wyglądałaby tak, jakby zatankował na czyjś koszt na stacji
    (z jego tablicami) nie płacąc i się oddalił.

    IMVHO pytanie powinno brzmieć: jakie są sankcje za *nie*zastosowanie się
    do przepisów art.183 KC?

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2008-05-26 10:08:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 May 2008, Przemek Lipski wrote:

    > A moze nie zgubił tylko mu ukradli?? Na wszelki wypadek zgłosić kradzież,
    > a nie zgubienie...

    A nie ma ryzyka narażenia się na śledztwo w sprawie wprowadzania organów
    w błąd jak się okaże że *na pewno* został zgubiony?

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2008-05-26 10:38:51
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > 2) Wydać stosowne zaświadczenie o utracie telefonu, bo to wydaje się
    > równolegle ze zgłoszeniem.

    Conajwyżej może dać (ale nie wiem czy musi), że taki a taki ZGŁOSIŁ fakt
    utraty a nie O UTRACIE. Jak urzędnik może zaświadczać coś o czym nie może
    wiedzieć. A może zgłaszający ma ten telefon pod siedzeniem w samochodzie?

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 27. Data: 2008-05-26 11:12:51
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > A nie ma ryzyka narażenia się na śledztwo w sprawie wprowadzania organów
    > w błąd jak się okaże że *na pewno* został zgubiony?

    no to takie informacje sie zachowuje dla siebie, bo nigdy ni ema pewnosci,
    moze podejrzewac ze jednak zostal skradziony i wlasnie te podejrzenie
    popelnienia przestepstwa nalezy zglosic.

  • 28. Data: 2008-05-26 11:33:30
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Maurycy123" <m...@p...onet.pl> napisał
    > Na policji stwierdzili, ze nie przyjma takiego zgloszenia bo, telefon
    > zostal zagubiony a nie skradziony.
    >
    > Czy policja ma racje?

    W tym przypadku Policja ma rację, zgubami telefonów się nie zajmują.
    Czy żadanie operatora jest zasadne nie wiem.

  • 29. Data: 2008-05-26 11:35:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 May 2008, Troll wrote:

    > no to takie informacje sie zachowuje dla siebie, bo nigdy ni ema pewnosci,
    > moze podejrzewac ze jednak zostal skradziony i wlasnie te podejrzenie
    > popelnienia przestepstwa nalezy zglosic.

    A nie nie.
    Pytam o przypadek kiedy *okaże się* że nie było kradzieży.
    Dajmy na to jakiś świadek że telefon wypadł z pociągu :P

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2008-05-26 11:59:20
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > A nie nie.
    > Pytam o przypadek kiedy *okaże się* że nie było kradzieży.

    no to podejrzenie okazuje sie nieuzasadnione to tyle

    > Dajmy na to jakiś świadek że telefon wypadł z pociągu :P

    no to podejrzenie przywlasczzenia przez osobe ktora go znalazla (miala
    obowiazek przekazac odpowiednim sluzbom, chyab zeby byl na smietniku) :)