  • Data: 2014-09-06 18:25:07
    Temat: Re: Czy nie się ścigać oszustów?
    Od: z <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Gdyby z treści SMS-a wynikało, że wśród osób, które wyślą SMS-a zostanie
    > rozlosowana nagroda, a nie rozlosowaliby jej w ogóle, to byłoby to
    > oszustwo, bo teoretycznie ktoś mógłby uwierzyć, że wygra. A tak, to jest
    > to tzw. nieudolne usiłowanie.

    Przeczytaj smsa i paragraf jeszcze raz z naciskiem na:
    "_albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania
    przedsiębranego działania_"

    Poszkodowany wysyła smsa bo dostał przekaz że jak go wyśle to nagroda
    jest jego. (co kogo obchodzi że nie brał udziału w konkursie, może brał
    i nie pamieta, jakaś zdrapka, promocja w markecie była, dane poszły w
    świat) _Świadomie_ wysłano mu takie literki żeby taki przekaz dostał i
    wysłał. Z nudów by tego przecież nie robił. Ponosi stratę w wysokości X
    zł razy ilość dni zanim się nie skapuje że to kłamstwo i wypisze z
    "zabawy" To wszystko razy tysiące poszkodowanych.
    Może mała szkodliwość czynu. A to już wtedy więcej pytań nie mam. :-)

    Myślisz że trzeba być bezgranicznie głupim żeby się na to złapać?
    NIE Trzeba tylko nie znać najnowszych technik wyłudzania pieniędzy
    Myślisz że Ty je wszystkie poznałeś. Uważaj...

    Wytłumacz prostemu ludowi w jakiej sytuacji zastosowałbyś paragraf o
    oszustwie. Nie studiowałem prawa, nie jestem bity na pińcet paragrafów.
    Znam język polski. Posługuję się rozumem i logiką.
    Wiem... To w dzisiejszych czasach przeszkadza w życiu :-)