  • 11. Data: 2013-10-28 23:21:43
    Temat: Re: Czy należy się odszkodowanie
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2013-10-28 18:34, PlaMa pisze:

    > Jeżeli to prawda to czy należy mu się odszkodowanie od mimowolnej
    > sprawczyni wypadku? A może wina leży jednak w Panu Janie, który
    > niewłaściwie użytkował stopnie przy drzwiach?
    > Co Wy na to?

    Ja na to, że to nie właścicielka, tylko on swoim nierozsądnym
    zachowaniem spowodował sytuację. Należy sprawdzić, czy nie uszkodził
    drzwi i nie powinien za nie zapłacić.

    Marcin

  • 12. Data: 2013-10-28 23:45:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > Rozejrzyj się dokładniej.

    codziennie sie rozglądam

  • 13. Data: 2013-10-29 07:17:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > codziennie sie rozglądam

    Pierwsze z brzegu drzwi, które wiem jak się otwierają,
    to drzwi na klatki schodowe w budynkach, gdzie mieszkają
    moi rodzice czy znajomi - i wszystkie otwierają się do środka.
    W nowszych obowiązuje zasada
    otwierania w kierunku ewakuacji,
    ale tych starszych konstrukcji budowlanych
    jest np we Wrocławiu bez liku. Zarówno tych z lat
    sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, jak i poniemieckich

  • 14. Data: 2013-10-29 07:29:58
    Temat: Re: Czy nale?y si? odszkodowanie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-10-28 23:05, A.L. wrote:

    > NA czlym swiecie (byc noze z wyjatkiem Polski) drzwi od pomieszczen
    > publicznych otwieraja sie na zewnatrz. Wymog pochodzi stad, aby w
    > razie wypadku nie blokowac ewakuacji

    W Polsce również.

  • 15. Data: 2013-10-29 07:38:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-10-28, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > codziennie sie rozglądam

    Z moich obserwacji, w Poznaniu w kamienicach z poprzedniego wieku,
    czy z pierwszej poł. lat 90-tych drzwi się otwierają zazwyczaj do
    środka. W nowszych budynkach już na zewnątrz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2013-10-29 09:05:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-28 18:41, sqlwiel pisze:
    > a sklepikarz pewno ma OC.

    optymista :)

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2013-10-29 09:36:55
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Zagwarantuję Tobie, że to byłaby najlepsza droga, aby po następnych pięciu
    > latach procent urósł z 2 do co najmniej 10.

    Liczyć nie umiesz, nie może urosnąć, bo ludzi ubywa.
    A co do polityka, to powiedział tak nie jeden i już dawno, np. Lepper.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 18. Data: 2013-10-29 10:56:56
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 28.10.2013 22:58, witek pisze:

    > Chyba wszystkie drzwi na klatkach schodowych (nie do mieszkania tylko te
    > zewnetrzne) otwierają się na zewnątrz.
    > W kazdym razie jak odwrotnej sytuacji nie znam.

    To żyjemy w innym matriksie.

    Od zewnątrz jest próg, a drzwi się otwierają do środka:
    http://goo.gl/maps/avA8X

    MJ

  • 19. Data: 2013-10-29 17:06:04
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > NA czlym swiecie (byc noze z wyjatkiem Polski) drzwi od pomieszczen
    > publicznych otwieraja sie na zewnatrz. Wymog pochodzi stad, aby w
    > razie wypadku nie blokowac ewakuacji

    Masz coś na poparcie tych tez?
    Teraz antyteza do Twojej tezy. Chcesz z bloku/domu uciec, bo wybuchł
    pożar, a tu styczeń i rano naj....ło metr śniegu.
    Co teraz zrobisz?

    Wymóg, o którym piszesz dotyczy tylko i wyłącznie dróg ewakuacyjnych w
    obiektach użytku publicznego takich jak kina, teatry, urzędy itd. Przy
    czym drzwi zewnętrzne muszą być jeszcze zabezpieczone przed zasypaniem
    śniegiem.

  • 20. Data: 2013-10-29 18:16:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-10-29 17:06, uzytkownik wrote:

    > Wymóg, o którym piszesz dotyczy tylko i wyłącznie dróg ewakuacyjnych w
    > obiektach użytku publicznego takich jak kina, teatry, urzędy itd.

    I... sklepów - przynajmniej tych większych niż kiosk.

    > Przy
    > czym drzwi zewnętrzne muszą być jeszcze zabezpieczone przed zasypaniem
    > śniegiem.

    A tu bym podstawę prawną poprosił.

    Shrek.