  • 101. Data: 2008-05-23 11:33:23
    Temat: Re: Czy moge płacić kartą małe kwoty...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > A co do tego ma bycie prawnikiem?
    > Nie masz prawa łamać prawa :O

    Jak tylko dostanę uzasadnienie wyroku na piśmie, to Ci udowodnię, że wg.
    pewnej "genialnej" sędzi z Pruszkowa nieznajomość prawa pozwala na
    łamanie prawa, zwłaszcza jeśli jesteś ochroniarzem i "szef ci kazał" ;->

    Wytłumacz to w sądzie w Pruszkowie...

  • 102. Data: 2008-05-23 11:35:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Powiem że teraz mnie szokujesz.
    > W myśl takiej logiki ochroniarz może pobić klienta "bo szef kazał żeby
    > klient się przyznał do kradzieży" :P, sprzedawczyni może nie "wbijać"

    Znam jeden taki kuriozalny wyrok... Nieprawomocny, bo oczywiście będzie
    apelacja.

  • 103. Data: 2008-05-23 11:44:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > A rozliczenie transakcji bankowej to nie usługa, rozumiem (albo i nie).

    Nie na linii klient-sklep. Przez analogię: zapłata natychmiastowym
    przelewem to też nie usługa pomiędzy klientem a sklepem. Odroczona
    płatność (faktura "na przelew") to też nie usługa.

    [ciach]

    > No jasne. A przesyłki pocztowej (albo kurierskiej) sobie nie wliczyła
    > w koszty, prawda? Powodzenia w księgowości... czy Ty może jakąś
    > księgowość prowadzisz? ;) (bo ja i owszem, własną KPiR).

    Jeśli jakaś usługa jest już w cenie towaru, to wszystko jest OK, ale ta
    cena musi być na półce.

    > Chyba dawno nie czytałeś .podatki i stron na ten temat w sprawie "czy
    > muszę doliczyć VAT, albo inaczej czy to część usługi sprzedaży" :P
    > (tak się dobrze składa, że to NIE JEST obojętne podatkowo bo usługa
    > świadczona *przez pocztę* jest z VAT zwolniona, ale nie jest zwolniona
    > jako część opłaty za towar).

    Bingo. Więc albo masz cenę "dodatków" wliczoną w cenę towaru widoczną na
    półce, albo musisz je umieścić w osobnej pozycji na fakturze. Tylko jak
    zafakturujesz pozycję "usługa przyjęcia zapłaty kartą płatniczą" czy
    (dla dania równych szans ;) ) "usługa przyjęcia zapłaty gotówką" ;->

    [ciach]

    > Chyba, że sprzedawca tak postanowi.
    > I tak samo dotyczy to innych usług, które zawiera. Mam nadzieję, że temu
    > iż to ON (sprzedawca) zawiera umowę na przesyłkę nie zaprzeczysz ;)

    Ale wtedy klienta to nie interesuje, bo ma cenę "za całość" i nie ma
    takiej sytuacji, że przyjeżdża dostawca z towarem który miał "transport
    w cenie" i nagle domaga się dopłaty za transport.

    Popatrz na pizzerie.

  • 104. Data: 2008-05-23 12:59:36
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Prawdą jest, że INFORMACJA o tym musi być (i jeśli sprzedaż jest
    > konsumencka, to nie moze to być dopiero przy kasie).

    Dlaczego nie może być przy kasie? Przecież informacja o np. kosztach
    zapakowania w papier upominkowy czy innych jest dopiero przy kasie, bo
    nie sposób na kazdej plakietce z ceną umieszczać ich 10 z różnymi
    opcjami. Ustawa wymaga podania pełnej ceny, ale przecież nie pełnej ceny
    z wszystkimi możliwymi opcjami tylko takiej, którą MUSI zapłacić klient
    (ale może też zapłacić większą, jeśli zdecyduje się na dodatkowe opcje).

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

  • 105. Data: 2008-05-23 13:27:36
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > No beton...

    Trafnie się przedstawiłeś. :-)

    > Tłumaczę ci, serdeńko, jak krowie na miedzy, że dostawa to
    > dodatkowa usługa. W przeciwieństwie do czynności przyjmowania zapłaty za
    > towar, która nie jest usługą, ale inherentną częścią zawieranej
    > transakcji.

    Przyjmowanie zapłaty GOTÓWKĄ tak, przyjmowanie zapłaty na inne sposoby
    jest usługą jak każda inna.

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

  • 106. Data: 2008-05-23 13:33:36
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> naskrobał/a w

    > Ale ta obietnica jest wsparta ustawowo, napis "bilety NBP

    Bilety? :)

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 107. Data: 2008-05-23 15:05:16
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Fri, 23 May 2008 04:04:34 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > W przeciwieństwie do czynności przyjmowania zapłaty za
    > towar, która nie jest usługą, ale inherentną częścią zawieranej transakcji.

    ROTFL :DDD
    Czyli Polcard nie swiadczy uslug?

    --
    KRZYZAK

  • 108. Data: 2008-05-23 16:29:28
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > W myśl takiej logiki ochroniarz może pobić klienta "bo szef kazał
    > żeby
    > klient się przyznał do kradzieży" :P,

    Bić nigdy nikogo nie wolno - to oczywiste przestępstwo.

    > sprzedawczyni może nie "wbijać"
    > sprzedaży na kasę fiskalną "bo szefowa nic nie mówiła że trzeba"

    A skąd biedna ekspedientka ma wiedzieć czy firma w ogóle jest
    vatowcem, jak wygląda organizacja księgowości w jednostce itp.?

    > (już US jej wyjaśni, że przepisy obowiazują WSZYSTKICH)

    Nie jej a kierownikowi jednostki.

    > a sprzątaczka
    > może śmieci sypać przez płot sąsiadowi "bo ja nie mam obowiązku
    > znać kodeksu cywilnego" :P

    Jeśli pracodawca jej tak poleci to cóż, ona może zakładać,
    że posesja za płotem również należy do szefa i jest przeznaczona
    na składowanie śmieci.

    > Tylko i wyłącznie dlatego, że obowiązują go przepisy które
    > obowiązują
    > WSZYSTKICH.

    Również dlatego, że PoRD określone obowiązki nakłada explicite
    na kierującego.

    > A to ten kierowca (jeśli jest pracownikiem) nie wykonuje czynności
    > w imieniu i na rzecz pracodawcy? :O

    Tak, ale na wyższym poziomie ogólności: ma wieźć dany ładunek
    z punktu A do punktu B w czasie T. Reszta to już jego broszka.

    > To mi wyjaśnij, czym z p. widzenia prawa różni się polecenie
    > które prowadzi do naruszenia prawa bankowego, od polecenia które
    > naruszy nietykalność osobistą.

    Mieszasz odpowidzialność karną, która z zasady jest osobista
    i odpowiedzialnosć cywilną która spada na pracodawcę jako instytucję.

  • 109. Data: 2008-05-23 16:56:45
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > ROTFL :DDD
    > Czyli Polcard nie swiadczy uslug?

    Świadczy usługi. Sklepom itp., ale nie klientom tych sklepów.

    Piotr

  • 110. Data: 2008-05-23 19:06:47
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Zawierasz umowę bankową - masz przestrzegać prawa bankowego.
    > I to nieważne, czy jesteś klientem czy pracownikiem banku.

    Umowy nie zawiera panienka z okienka tylko bank.
    Bank, owszem, musi przestrzegać prawa, ale to nie jest zmartwienie
    panienki z okienka tylko kierownictwa banku.