    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mo?na wynaj?? lokal nieodp?atnie?
    Date: Wed, 21 Sep 2011 07:51:33 -0500

    On 9/21/2011 5:35 AM, wieslav wrote:
    > Może doprecyzuję. Jest to lokal mieszkalny położony tuż obok mojego.
    > Właściciel tego lokalu mieszka zupełnie gdzie indziej. Ja też nie zamierzam
    > w nim mieszkać. Ma to byc ot taki sobie składzik na mało potrzebne rzeczy. A
    > chodzi głównie o kawałek trawnika przed tym lokalem który mi najbardziej się
    > przyda. W zamian za utrzymanie tego lokalu typu: konserwacja dachu, okien,
    > drzwi, itp. właściciel chce mi go w ten sposób wynająć. Wiem, że muszę
    > przepisać licznik energii elektrycznej na siebie a do tego potrzebna jest
    > umowa najmu. Czy ktoś z jakiegoś urzędu może się do takiej umowy
> [...]
    tak
    US sie przyczepi i to do obu stron.
    Ty dostajesz cos za co "komercyjnie" musialbys zaplacic.
    Skoro dostajesz to jest to twoj dochod do opodatkowania.

    Druga strona, gdyby wynajela to komerycjnie to tez mialaby dochod.
    Dlatego US na uszczuplenie podatku przez zaniezenie wartosciu umowy do
    zera sobie nie pozwoli i podatek nalezy sie od komercyjnej wartosci najmu.

    Za darmo, nawet w formie najmu czy uzyczenia moze byc, ale podatek sie
    nalezy i koniec.