  • Data: 2023-10-10 17:00:15
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 10 Oct 2023 16:43:03 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tak. Wysyłamy komplet materiałów i niemiecki prokurator oskarża.

    Wydaje mi się, ze ENA dotyczy też wlasnych obywateli,
    a w Konstytucji mamy zakaz ekstradycji wlasnych obywateli ... z
    wyjątkami

    Art. 55.

    1. Ekstradycja obywatela polskiego jest zakazana, z wyjątkiem
    przypadków określonych w ust. 2 i 3.

    2. Ekstradycja obywatela polskiego może być dokonana na wniosek innego
    państwa lub sądowego organu międzynarodowego, jeżeli możliwość taka
    wynika z ratyfikowanej przez Rzeczpospolitą Polską umowy
    międzynarodowej lub ustawy wykonującej akt prawa stanowionego przez
    organizację międzynarodową, której Rzeczpospolita Polska jest
    członkiem, pod warunkiem że czyn objęty wnioskiem o ekstradycję:

    1) został popełniony poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
    oraz

    2) stanowił przestępstwo według prawa Rzeczypospolitej Polskiej
    lub stanowiłby przestępstwo według prawa Rzeczypospolitej Polskiej w
    razie popełnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zarówno w
    czasie jego popełnienia, jak i w chwili złożenia wniosku.

    3. Nie wymaga spełnienia warunków określonych w ust. 2 pkt 1 i 2
    ekstradycja mająca nastąpić na wniosek sądowego organu
    międzynarodowego powołanego na podstawie ratyfikowanej przez
    Rzeczpospolitą Polską umowy międzynarodowej, w związku z objętą
    jurysdykcją tego organu zbrodnią ludobójstwa, zbrodnią przeciwko
    ludzkości, zbrodnią wojenną lub zbrodnią agresji.

    4. Ekstradycja jest zakazana, jeżeli dotyczy osoby podejrzanej o
    popełnienie bez użycia przemocy przestępstwa z przyczyn politycznych
    lub jej dokonanie będzie naruszać wolności i prawa człowieka i
    obywatela.

    Taaa ... jakby tak ZEA miały podobny zapis, a adwokat uzasadnił
    możliwe naruszenie praw człowieka w Polsce ...

    J.