  • Data: 2023-10-11 16:46:00
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.10.2023 o 14:16, J.F pisze:

    > Moze jechal wolniej, a moze nikt sie nie bawił w analizy szczegółowe,
    > skoro "nic sie nie stało".
    >
    > Takich wypadków niestety nie brakuje u nas - nie patrzą kierowcy w
    > lusterka, albo patrzą i myslą, ze jeszcze daleko, i zajezdzają drogę.

    Czasem po prostu się nie da. Sam mam "prawie na sumieniu" motocyklistę
    jadącego koło 200 po wisłostradzie. Jak patrzyłem w lusterku to go nie
    było - jak zmieniłem pas coś mi się za jasno zrobiło i instynktownie
    odbiłem z powrotem i minął mnie ścigacz jadący o 100 km szybciej niż ja.
    Co ciekawe - to był mój sąsiad i potem mówił że go zabić chciałem - mam
    nadzieję że przynajmniej jakiś wniosek wyciągnął, bo ja coś tam się
    nauczyłem;). Ponieważ było to na delikatnym łuku to jak to
    przeanalizowałem potem, to w momencie jak patrzyłem w lewe lusterko, to
    on był prawdopodobnie jeszcze... w prawym.

    > Czesto sie udaje zahamowac, czasem nie, czasem kierowca jakby na
    > nacisnięcie klaksonu ma czas, a hamulca to nie ...

    Dziwne masz odruchy - ja najpierw walę w hamulec/kręcę kierownicą, w
    klakson już na ogół wcale, bo po wyprowadzeniu sytuacji to już nie
    specjalnie ma sens - chyba że jako forma dezaprobaty;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!