  • Data: 2023-10-11 14:10:00
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 11 Oct 2023 10:09:19 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]

    -story-behind-jetblues-nose-gear-incident/

    > Wcale nie tak szybko. Jedna siedziała do końca, druga spadła dopiero
    > kilkanaście s. przed zatrzymaniem.

    Po takim zeszlifowaniu felgi, to opona dosc szybko musiala przestac
    byc dociskana do pasa.

    > Stopy Mg nie wiem jak się zachowują bo nigdy nie ciąłem, ale Al nie

    Sam magnez ponoc płonie pięknie :-)

    > iskrzy.

    Nawet przy duzej predkosci?

    > Mg nie ma takiej warstwy tlenkowej jak Al ale też nie sądzę,
    > żeby podwozie było ze stopów magnezu.

    stopy magnezowe są stosowane na felgi, bo lekkie ... ale nie wiem czy
    w lotnictwie. Moze niedopuszczone.

    > https://youtu.be/7qDgr03ArNo
    > pierwszy profil jest stalowy, następny aluminiowy
    >
    > Tu masz nb. SS bo też wątpiłeś, że iskrzy:
    > https://youtu.be/Hcn_vEQEYO4&t=317

    Nie wypowiadałem sie odnosnie SS.

    Natomiast ... tu ciekawa chinska tradycja - rzucanie plynnym zelażem
    https://www.youtube.com/watch?v=qw0lHu4CNAg
    https://www.youtube.com/watch?v=7pfO6PJLTM4
    https://www.youtube.com/watch?v=-rHe22c6V34

    To sie nazywa "fajerwerki" :-)

    W dawnych czasach to chyba było płynne żeliwo - zdaje sie ze wszyscy
    mieli problem z osiągnieciem temperatury do topienia żelaza/stali
    niskowęglowej ...

    J.