  • 21. Data: 2018-05-27 15:34:23
    Temat: Re: Czy ich wszystkich do reszty pokręciło?
    Od: Kviat

    W dniu 2018-05-27 o 11:38, Michal Jankowski pisze:

    > Czy każde wejście na dowolną stronę to jest teraz przetwarzanie danych
    > osobowych i trzeba o tym ostrzegać?

    To już raczej nadgorliwość.
    Większość popularnych portali ma jakiś system komentowania/darmowe
    skrzynki pocztowe/inne usługi, które wymagają założenia konta, czyli
    podania jakichś tam danych. Adresu e-mail/wieku/czy co tam oni wymagają.

    I zamiast te regulaminy i informacje wyświetlać tuż przed procesem
    założenia konta, czy tuż po zalogowaniu, to na wszelki wypadek skrypty z
    wyskakującymi okienkami podpięli pod główny plik startowy i mają "z
    bani", dupochron gdyby przypadkiem na jakiejś podstronie się nie
    wyświetliło.

    A inną sprawą jest, czy gromadzenie IP/danych
    przeglądarki/ciastka/historii kliknięć z danego IP itp. (oczywiście dla
    naszego dobra, w celu wyświetlania "spersonalizowanych" reklam :))
    podpada pod przetwarzanie danych osobowych.
    Teoretycznie po IP i czasie wejścia na stronę da się od dostawcy
    internetu wyciągnąć dane abonenta. Niekoniecznie tego, co akurat
    siedział przy kompie, ale tego, kto płaci rachunki za internet.

    Takie wyciąganie danych po IP ma sens, gdy ktoś złamie prawo
    zamieszczając jakiś komentarz (itp.), ale od dawna nie widziałem, żeby
    można było komentarz zamieścić bez zakładania konta (czy przynajmniej
    powiązania z jakimś kontem fejsa, czy podobnego).
    Zresztą, o przetwarzaniu danych można chyba mówić dopiero po
    wyciągnięciu takich danych od dostawcy internetu, a nie przed?
    Więc szczerze mówiąc, też chciałbym usłyszeć jakieś logiczne
    uzasadnienie wyświetlana tego śmiecia przy każdym wejściu na stronę.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 22. Data: 2018-05-27 18:04:38
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 27.05.2018 o 12:57 z <...@...pl> pisze:

    > Ha... To też dokładnie wyraziłem swoje zdanie na ten temat ale
    > podyskutuj z ludźmi po szkoleniach z RODO :-)
    >
    > Szkolenia... O widzisz. Kolejna możliwość defraudacji funduszy unijnych.
    > Przymusowe g...o dające szkolenia o RODO.
    > I biznes się kręci :-)

    Ciekawe kiedy Rydzyk wpadnie na pomysł organizowania takich szkoleń... A
    może już wpadł?

    Kamil

  • 23. Data: 2018-05-27 21:23:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-27 o 14:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...

    > A to ciekawe...
    > A jak chcesz okreslic kto wszeł na ta strone? Jestes w stanie z imienia i
    > nazwiska taka osobe rozpoznac?

    To jest konsekwencja bzdurnego przyjęcia, że IP jest daną osobową.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2018-05-27 21:25:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-27 o 14:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik z ...@...pl ...

    > Firmowe? Na podstawie RODO? Hahahaha

    Co "firmowe"? Handlowcy są osobami :)

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2018-05-27 21:40:17
    Temat: Re: Czy ich wszystkich do reszty pokręciło? [Co Wielki Brat widzi?]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > To jest konsekwencja bzdurnego przyjęcia, że IP jest daną osobową.

    _Tylko_ adres IP?

    Czy TY kiedyś oglądałeś "typową" stronę z wielką kupą dodatków
    (np. javascript, obrazki, ...) ściąganych z google, facebooka,
    pośredników sprzedaży reklam?

    Wiec może strona pisemka średniej wielkości z USA mało uzbiera,
    ale takie google które wtryniło google-analitics bardzo wielu
    serwisom już uzbiera danych osobowych od na gigantyczne kopy.

    Mnie po prostu WKURWIAJĄ jak dla mnie debilni ludzie _w Polsce_ którzy
    tak projektują strony www że twoje odwiedziny ich strony z miejsca będą
    wiadome google, facebookowi i HGW czemu. Wiadome choćby wyświetlana
    mapeczka z google-maps była ci akurat potrzeba jak gazeta do podtarcia
    dupy w epoce szerokiej dostępności papieru toaletowego.

    --
    A. Filip

  • 26. Data: 2018-05-27 21:45:42
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Co "firmowe"? Handlowcy są osobami :)

    A widziałeś by komórkowcy w Polsce reklamowali telefony z dwoma kartami
    SIM jako metodę na oddzielenie prywatnego i służbowego numeru telefonu?
    "Jak mi się wydaje"+ większość ludzi ma numery prywatny i służbowy w
    jednym numerze telefonu komórkowego.

    --
    A. Filip

  • 27. Data: 2018-05-27 22:03:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-27 o 21:45, A. Filip pisze:

> [...]
    > SIM jako metodę na oddzielenie prywatnego i służbowego numeru telefonu?
    > "Jak mi się wydaje"+ większość ludzi ma numery prywatny i służbowy w

    Ale nazwiska już mają prywatne.
    Zresztą dane osobowe to każde dane, a nie tylko dane "prywatne".

    Nie popieram usuwania ww. danych, ale w tym przypadku nie można
    twierdzić "nie dajmy się zwariować". Przepisy są już porąbane i
    zwariowane - w końcu kto lata temu mógłby w ogóle pomyśleć, że IP może
    być uznane za daną osobową.

    Po necie krąży mem-pasta, gdzie ktoś komuś nasrał na trawnik, a potem
    żądał przeniesienia gówna (bo gówno to dana osobowa, bo zawiera DNA,
    więc właściciel żąda usunięcia takiej danej osobowej z posesji
    właściciela trawnika) i powiem, że w uznaniu gówna za daną osobową jest
    o wiele więcej sensu niż w uznaniu IP za nią.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2018-05-27 22:06:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-27 o 21:40, A. Filip pisze:

    > _Tylko_ adres IP?

    Tak.

> [...]
    > mapeczka z google-maps była ci akurat potrzeba jak gazeta do podtarcia
    > dupy w epoce szerokiej dostępności papieru toaletowego.

    A mnie WKURWIA to, że ktoś nie przyjmuje do wiadomości w jakim świecie
    życie i jak teraz świat wygląda. Jeśli chcesz zachować prywatność, to
    miej swój prywatny mail, który znają znajomi, a w internecie rejestruj
    się spam-mailem. Nie lamentuj, że serfując, strony zbierają twoje IP.
    Jeśli wadzi ci zbieranie informacji o twoim komputerze i historii ruchu,
    używaj trybu prywatnego. Nie wymagaj, aby przez twoje niedołęstwo
    tworzono specjalne ustawy, które niczego nie rozwiążą (spam jak był, tak
    będzie), a tylko stworzą problemy normalnym ludziom.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2018-05-27 22:24:30
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-05-27 o 12:38, Michal Jankowski pisze:

    > O, o, o.
    >
    > Czy każde wejście na dowolną stronę to jest teraz przetwarzanie danych
    > osobowych i trzeba o tym ostrzegać?

    Niedługo nic nie znaczący dla Rządu i otoczenia nowobogackich inni
    Polacy znajdą się w strefie kamienia łupanego.

    --
    animka

  • 30. Data: 2018-05-27 22:47:47
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-05-27 o 18:04, Kubuś Puchatek pisze:

    > Ciekawe kiedy Rydzyk wpadnie na pomysł organizowania takich szkoleń... A
    > może już wpadł?

    Narazie "rozgryza" ROODO.

    Jak wyliczył serwis OKO.press, do ojca Rydzyka oraz instytucji z nim
    powiązanych obecnie płynie szeroki strumień pieniędzy. Od początku
    rządów Prawa i Sprawiedliwości do Torunia powędrowało 80 921 000
    złotych, z czego połowę przeznaczono na geotermię.

    Ojciec Rydzyk powiedział, że nowe przepisy RODO są dla niego nie do
    końca jasne i nie muszą być w pełni dobre dla obywateli. - To jest
    następny przełom. Ja jeszcze nie wszystko rozumiem, czytam o tym RODO i
    mówię: "Boże, czy coś się tam nie kryje podstępnego" - stwierdził.
    http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/57
    5213,ojciec-rydzyk-rodo-konferencja-poczatki-radio-m
    aryja.html

    --
    animka