  • 1. Data: 2018-05-24 22:51:06
    Temat: RODO koniec spamu telefonicznego ?
    Od: Karol <b...@d...waw.pl>

    Czy jest tu ktoś kto wierzy, że RODO spowoduje zamknięcie firm
    telemarketingu wydzwaniających pod wylosowane numery ?
    tj. im karzą mówić, że nr jest wylosowany, bo na prawde pewnie tak nie
    jest.

    --
    Karol M.

  • 2. Data: 2018-05-24 23:05:13
    Temat: Re: RODO koniec spamu telefonicznego ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 May 2018 22:51:06 +0200, Karol napisał(a):
> [...]
    > telemarketingu wydzwaniających pod wylosowane numery ?
    > tj. im karzą mówić, że nr jest wylosowany, bo na prawde pewnie tak nie

    Ale przeciez nie musza sie zamykac.
    Powinni tylko miec zgode na przetwarzanie, zakladajac oczywiscie, ze
    sam numer telefonu jest daną osobową.

    Za to ... jakos taki spamer juz mi przyslal informacje, ze moje dane
    przetwarza z powodu ... swojego interesu prawnego.
    Przegial ?

    J.

  • 3. Data: 2018-05-25 00:36:33
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <b...@a...email.pl>

    W dniu 2018-05-24 o 23:05, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Za to ... jakos taki spamer juz mi przyslal informacje, ze moje dane
    > przetwarza z powodu ... swojego interesu prawnego.

    Niesamowite, ale ja także dostałem kilka emaili z taką informacją, że w
    interesie spamera jest przetwarzać moje dane (adres email) z powodu
    interesu prawnego, bo chce mi wysyłać oferty swoich produktów i usług.
    Powołują się na art. 6 1f RODO

    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/
    ?uri=CELEX:32016R0679&from=PL

    Idąc tokiem rozumowania spamera każdy może sobie zbierać dane z różnych
    źródeł i przetwarzać w celach marketingu, musi natomiast poinformowac o
    tym, ze takie dane przetwarza, a klient jedyne co może, to wnieśc
    zastrzeżenie, aby jednak jego danych w tym celu nie przetwarzać.

  • 4. Data: 2018-05-25 01:14:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 May 2018 00:36:33 +0200, Krzysztof kw1618 z Warszawy
    napisał(a):

> [...]
    > tym, ze takie dane przetwarza, a klient jedyne co może, to wnieśc
    > zastrzeżenie, aby jednak jego danych w tym celu nie przetwarzać.

    No i mamy wyjasnienie we wprowadzeniu, w punkcie (?) 47.
    Po dlugim tekscie z ktorego niewiele wynika, jat wprost
    "[...] Za działanie wykonywane w prawnie uzasadnionym interesie można
    uznać przetwarzanie danych osobowych do celów marketingu
    bezpośredniego."

    J.

  • 5. Data: 2018-05-25 07:06:08
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <b...@a...email.pl>

    W dniu 2018-05-25 o 01:14, J.F. pisze:

> [...]
    > "[...] Za działanie wykonywane w prawnie uzasadnionym interesie można
    > uznać przetwarzanie danych osobowych do celów marketingu

    Właśnie, motyw 47...
    Teraz będą interpretacje: kropki i przecinki, gdzie interpunkcja zmienia
    sens zdania.

  • 6. Data: 2018-05-25 09:06:35
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

> [...]
    > telemarketingu wydzwaniających pod wylosowane numery ?
    > tj. im karzą mówić, że nr jest wylosowany, bo na prawde pewnie tak nie

    Zamknięcie pewnie nie, ale będzie tego mniej.
    Jak po kolejnym inwigilującym mnie telefonie, spytałam kiedyś skąd mają mój
    telefon, to jest tego duuuuuuuuu......żo mniej. Ty lko do tego nie tszeba
    RODO.

    A czytał ktoś to RODO?
    Ja czytałam: ale tego się nie da czytać.
    Groh z kapustą. 88 stron śmieci. Bez podziału na jakieś rozsądne rozdziały,
    bez precyzji, w stylu "rubmy tak byśmy byli zadowoleni",
    tylko kto ma być zadowolony? Ja czy administrator, a najbardziej oczywiście
    władza i burżuj.
    Tak się nie pisze prawa.
    Oni z palmy nie zeszli.

    Jak ktoś w Polsce wyraził zgodę na pszyjęcie takiego szajsu za prawo?
    Kto to podpisał ? Imiennie.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 7. Data: 2018-05-25 17:55:20
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <b...@a...email.pl>

    W dniu 2018-05-25 o 09:06, Stokrotka pisze:

    > Jak ktoś w Polsce wyraził zgodę na pszyjęcie takiego szajsu za prawo?
    > Kto to podpisał ? Imiennie.

    Nie szukałem, ale chyba da się sprawdzić na stronach parlamentu
    Europejskiego kto głosował ZA, a kto przeciw.
    Poza tym tekst oryginalny powstał w jednym z języków, a reszta to
    tłumaczenia na wszystkie języki unijne.

  • 8. Data: 2018-05-25 20:59:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof kw1618 z Warszawy b...@a...email.pl ...

> [...]
    > tym, ze takie dane przetwarza, a klient jedyne co może, to wnieśc
    > zastrzeżenie, aby jednak jego danych w tym celu nie przetwarzać.

    Zdaje sie ze nie kazdy, tylko ten który ma te dane bo juz wczesniej
    bylismy jego klientem?

    No i mozesz wyrazic brak zgody! Niby teraz tez mogłes tylko ze kary zdaje
    sie mocno wzrastaja.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,