  • 11. Data: 2008-08-18 07:06:57
    Temat: Re: Czy grodzenie osiedla siatką nie narusza przepisów budowlanych?
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Patryk Włos <a...@o...pl> napisali:

    > A co? Jesteś kolejnym, któremu przeszkadza, że niektórych normalnych
    > ludzi stać na odgradzanie i zabezpieczanie się przed hołotą?

    Niech sie grodza na przedmiesciach.

  • 12. Data: 2008-08-18 07:42:27
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Ale przyszło mi do głowy już po wysłaniu posta inne rozwiązanie.
    > Ustanowienie służebności gruntowej na rzecz reszty osiedla w przedmiocie
    > jakiejś tam alejki, która spełnia ważną rolę komunikacyjną.

    W praktyce najczęściej tak właśnie jest. Obecne osiedla powstają de
    facto na gruntach stanowiących własność mieszkańców lub oddanych im w
    użytkowanie wieczyste. Jednocześnie wyznacza się pewne pasy drogowe i
    komunikacyjne, na których ustanawia się nieodwołalną służebność
    przejazdu i przechodu.

    Z tego powodu jeśli jest wątpliwość, czy ogrodzenie utrudnia poruszanie
    się po chodnikach, warto zerknąć do księgi wieczystej dla danej działki.
    Jeśli ustanowiona jest na niej wspomniana służebność, wówczas jest
    podstawa do kroków prawnych.

    Jako mieszkaniec niejednego osiedla rozumiem potrzebę grodzenia pewnych
    części wokół domów wielorodzinnych - redukuje to problem psich kup,
    dewastacji terenów zielonych etc. Z drugiej strony nie wolno zapominać o
    przepisach i zdrowym rozsądku :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 13. Data: 2008-08-18 11:37:11
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    Dnia Sun, 17 Aug 2008 05:39:27 -0700, AmtoPm napisał(a):
    > własciwie sa dwie możliwości:
    > 1. było zgłoszenie i jest zgodnie z prawem - co można zrobić? 2. nie
    > było zgłoszenia i są szanse że bedą wziete pod uwagę argumenty innych
    > mieszkańców i rozbiórka ogrodzenia (kto ma o tym zadecydować?)

    A w polskiej rzeczywistości może wyglądać to tak:
    - osiedle grodzi się naruszając ewidentnie projekt architektoniczny
    przepisy p.poż. i powodując utrudnienia komunikacyjne
    - sprawa zostaje oddana do sądu który nakazuje rozbiórkę ogrodzenia
    - rozbiórki na swój koszt ma dokonać osiedle które się ogrodziło
    - i tak minęło już z 4 lata :) czekamy na samoistne rozsypanie się tego
    ogrodzenia ...

    Radek

  • 14. Data: 2008-08-19 05:11:04
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Radoslaw Korzeniewski" <r...@g...com> napisał

> [...]
    > - rozbiórki na swój koszt ma dokonać osiedle które się ogrodziło
    > - i tak minęło już z 4 lata :) czekamy na samoistne rozsypanie się

    Dziwne, komuś chciało się doprowadzić do zapadnięcia wyroku
    a teraz nie chce się doprowadzić sprawy do finału? Zwłaszcza
    że została do wykonania część najłatwiejsza i najprzyjemniejsza.

  • 15. Data: 2008-08-19 20:58:00
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    Dnia Tue, 19 Aug 2008 07:11:04 +0200, Alek napisał(a):

> [...]
    > chce się doprowadzić sprawy do finału? Zwłaszcza że została do wykonania
    > część najłatwiejsza i najprzyjemniejsza.

    To nie jest dziwne. Ci co wygrali przecież nie będą sami tego ogrodzenia
    rozwalać a ci co przegrali mają to gdzieś - to kto może to zrobić?

    pozdr

    Radek

  • 16. Data: 2008-08-20 04:35:24
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > ogrodzenia
    > rozwalać a ci co przegrali mają to gdzieś - to kto może to zrobić?

    Jak to kto? Komornik!
    Koszty ponosi dłużnik czyli "osiedle". Wierzyciel może być
    zobowiązany o wpłacenie zaliczki na koszty, ale dłużnik wszystko
    zwraca (o ile jest wypłącalny, ale w tym przypadku raczej nie ma
    problemu).