    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy był w przeszłości II Sekretarzem ?
    Date: Tue, 23 Aug 2016 10:57:06 +0900

    On 08/23/2016 09:58 AM, A. Filip wrote:
> [...]
    -chwali-sie-swoja-przynaleznoscia-do-pzpr.html

    > Ależ profesor Rzepliński z pewnością został oddelegowany przez NSZZ
    > Solidarności do PZPR w ramach "działalności wywiadowczej"! ;-)

    A jak tam czołowi członkowie PiS, złożyli już legitymacje PZPR?

    1. Andrzej Kryże - Wiceminister Sprawiedliwości IV RP- członek PZPR do
    jej końca. Skazywał działaczy opozycji w stanie wojennym.
    2. Wojciech Jasiński - Minister Skarbu IV RP, członek PZPR w latach
    1976-1981, szef Wydziału Spraw Wewnętrznych w Płockim Urzędzie Miasta,
    przybudówki SB. Zasłynął umorzeniem milionowych długów PC, byłej partii
    Jarosława Kaczyńskiego.
    3. Karol Karski (PiS) - działacz władz centralnych socjalistycznego ZSP
    na Wydziale Prawa i Administracji UW. Pod koniec lat 80 startował z
    poparcia PRON (organizacji utworzonej przez PZPR w stanie wojennym) w
    wyreżyserowanych i sfałszowanych przez komunistów wyborach do rad
    narodowych.
    4. Andrzej Aumiller - Minister Budownictwa IV RP, zasłużony komunista,
    wieloletni członek PZPR.
    5. Anna Kalata - Minister Pracy i Polityki Społecznej IV RP. Członek
    PZPR jak i SLD, a dalej w Samoobronie.
    6. Zbigniew Graczyk - Wiceminister Gospodarki Morskiej IV RP - przez 20
    lat należał do PZPR będąc między innymi członkiem jej Komitetu
    Wojewódzkiego w Szczecinie. Był również w kierownictwie nomenklaturowej
    spółki Interster, która była folwarkiem partyjnych dygnitarzy, m. in.
    Sekuły i Rakowskiego.
    7. Marek Grabowski - Wiceminister Zdrowia IV RP (członek PZPR i SLD)
    dzięki rekomendacji SLD był zastępcą głównego inspektora sanitarnego w
    rządach Leszka Millera i Marka Belki.
    8. Ewa Sowińska - Rzecznik Praw Dziecka IV RP. W latach 1977-1980
    należała do PZPR.
    9. Krzysztof Zaręba - Wiceminister Środowiska IV RP, były członek PZPR,
    od 2005 roku w Samoobronie.
    10. Bogdan Socha - Wiceminister Pracy i Polityki Społecznej IV RP - był
    do samego końca członkiem PZPR.
    11. Romuald Poliński - kolejny Wiceminister Pracy i Polityki Społecznej
    IV RP. Przez wiele lat członek PZPR, a w rządach SLD doradca ministra
    Kołodki
    12. Maciej Łopiński - Rzecznik Prezydenta IV RP; w okresie 1975 -
    grudzień 1981 należał do PZPR
    13. Ryszard Siewierski - Zastępca Komendanta Głównego Policji IV RP -
    członek PZPR do końca (1990).
    14. Stanisław Kostrzewski - od 25.02.2006 skarbnik i finansista PiS -
    był aktywnym członkiem PZPR do końca jej działalności.
    15. Henryk Biegalski - nominowany na szefa Centralnego Zarządu Służby
    Więziennej IV RP, był członkiem PZPR od 1969 r. do końca lat 80.
    16. Jerzy Bahr - 19.05.2006 mianowany ambasadorem RP w Moskwie. W latach
    1976 - 1980 w randze I sekretarza pracował w Ambasadzie PRL w
    Bukareszcie. Do stanu wojennego był członkiem PZPR.
    17. Krzysztof Czabański - mianowany 01.07.2006 na prezesa Polskiego
    Radia S.A. - były dziennikarz m.in. 'Sztandaru Młodych' i 'Zarzewia'. W
    latach 1967-1980 należał do PZPR.
    18. Stanisław Podlewski - mianowany 17.07.2006 dyrektorem departamentu
    rybołówstwa w ministerstwie rolnictwa - należał do PZPR do końca jej
    istnienia.
    19. Marcin Wolski - 21.07.2006 mianowany został dyrektorem I programu PR
    - od 1975 roku do końca był w PZPR, będąc m.in. sekretarzem POP w PR.
    20. Jan Sulmicki - kandydat na prezesa Narodowego Banku Polskiego,
    zgłoszony 11.12.2006 przez Kaczyńskiego - były aktywista PZPR w SGPiS
    (obecnie SGH), także w stanie wojennym.
    21. Janusz Kaczmarek - szef MSWiA, prokurator krajowy z ramienia PiS -
    Członek PZPR od 1986 r.
    22. Piotr Cybulski - poseł PiS. Były członek ZSMP i PZPR
    23. Aleksander Chłopek - poseł z Gliwic. Członek PZPR od roku 1978. W
    latach 80. był członkiem egzekutywy Komitetu Miejskiego PZPR.
    24. Halina Molka - posłanka na Sejm RP V kadencji. Były członek PZPR. Od
    23 sierpnia 2007 posłanka PiS
    25. Stanisław Piotrowicz - W 1978 rozpoczął pracę w Prokuraturze
    Rejonowej w Dębicy, następnie w 1980 został przeniesiony do Prokuratury
    Wojewódzkiej w Krośnie, na początku lat 80. przeniesiony do Prokuratury
    Rejonowej w Krośnie. Od 1978 należał do Polskiej Zjednoczonej Partii
    Robotniczej. Był członkiem egzekutywy PZPR w Prokuraturze Wojewódzkiej i
    Rejonowej w Krośnie.
    26. Katarzyna Łaniewska- W czasie studiów należała do socjalistycznej
    organizacji młodzieżowej ZMP, donosiła na kolegów. Następnie należała do
    PZPR.

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com