  • 1. Data: 2016-08-23 02:42:13
    Temat: Czy był w przeszłości II Sekretarzem ?
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    "Byłem początkowo mocno zbulwersowany faktem, że Wikipedia twierdzi, iż
    nieskazitelny i kryształowo bezstronny *prof. Andrzej Rzepliński był w
    przeszłości II Sekretarzem Podstawowej Organizacji Partyjnej PZPR na
    Uniwersytecie Warszawskim*, podczas gdy na oficjalnej stronie Trybunału
    Konstytucyjnego widnieje tylko informacja, że Pan Sędzia należał do
    organizacji zwalczającej PZPR, czyli do NSZZ "Solidarność"."

    http://prokapitalizm.pl/dlaczego-prof-rzeplinski-nie
    -chwali-sie-swoja-przynaleznoscia-do-pzpr.html

  • 2. Data: 2016-08-23 02:58:24
    Temat: Re: Czy był w przeszłości II Sekretarzem ?
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Animka <a...@t...wp.pl> pisze:
> [...]
    > "Solidarność"."
    >
    > http://prokapitalizm.pl/dlaczego-prof-rzeplinski-nie
    -chwali-sie-swoja-przynaleznoscia-do-pzpr.html

    Ależ profesor Rzepliński z pewnością został oddelegowany przez NSZZ
    Solidarności do PZPR w ramach "działalności wywiadowczej"! ;-)

    --
    A. Filip
    Biorąc strój nowy, zapomnij o starym. (Przysłowie chińskie)

  • 3. Data: 2016-08-23 03:57:06
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 08/23/2016 09:58 AM, A. Filip wrote:

    -chwali-sie-swoja-przynaleznoscia-do-pzpr.html

    > Ależ profesor Rzepliński z pewnością został oddelegowany przez NSZZ
    > Solidarności do PZPR w ramach "działalności wywiadowczej"! ;-)

    A jak tam czołowi członkowie PiS, złożyli już legitymacje PZPR?

    1. Andrzej Kryże - Wiceminister Sprawiedliwości IV RP- członek PZPR do
    jej końca. Skazywał działaczy opozycji w stanie wojennym.
    2. Wojciech Jasiński - Minister Skarbu IV RP, członek PZPR w latach
    1976-1981, szef Wydziału Spraw Wewnętrznych w Płockim Urzędzie Miasta,
    przybudówki SB. Zasłynął umorzeniem milionowych długów PC, byłej partii
    Jarosława Kaczyńskiego.
    3. Karol Karski (PiS) - działacz władz centralnych socjalistycznego ZSP
    na Wydziale Prawa i Administracji UW. Pod koniec lat 80 startował z
    poparcia PRON (organizacji utworzonej przez PZPR w stanie wojennym) w
    wyreżyserowanych i sfałszowanych przez komunistów wyborach do rad
    narodowych.
    4. Andrzej Aumiller - Minister Budownictwa IV RP, zasłużony komunista,
    wieloletni członek PZPR.
    5. Anna Kalata - Minister Pracy i Polityki Społecznej IV RP. Członek
    PZPR jak i SLD, a dalej w Samoobronie.
    6. Zbigniew Graczyk - Wiceminister Gospodarki Morskiej IV RP - przez 20
    lat należał do PZPR będąc między innymi członkiem jej Komitetu
    Wojewódzkiego w Szczecinie. Był również w kierownictwie nomenklaturowej
    spółki Interster, która była folwarkiem partyjnych dygnitarzy, m. in.
    Sekuły i Rakowskiego.
    7. Marek Grabowski - Wiceminister Zdrowia IV RP (członek PZPR i SLD)
    dzięki rekomendacji SLD był zastępcą głównego inspektora sanitarnego w
    rządach Leszka Millera i Marka Belki.
    8. Ewa Sowińska - Rzecznik Praw Dziecka IV RP. W latach 1977-1980
    należała do PZPR.
    9. Krzysztof Zaręba - Wiceminister Środowiska IV RP, były członek PZPR,
    od 2005 roku w Samoobronie.
    10. Bogdan Socha - Wiceminister Pracy i Polityki Społecznej IV RP - był
    do samego końca członkiem PZPR.
    11. Romuald Poliński - kolejny Wiceminister Pracy i Polityki Społecznej
    IV RP. Przez wiele lat członek PZPR, a w rządach SLD doradca ministra
    Kołodki
    12. Maciej Łopiński - Rzecznik Prezydenta IV RP; w okresie 1975 -
    grudzień 1981 należał do PZPR
    13. Ryszard Siewierski - Zastępca Komendanta Głównego Policji IV RP -
    członek PZPR do końca (1990).
    14. Stanisław Kostrzewski - od 25.02.2006 skarbnik i finansista PiS -
    był aktywnym członkiem PZPR do końca jej działalności.
    15. Henryk Biegalski - nominowany na szefa Centralnego Zarządu Służby
    Więziennej IV RP, był członkiem PZPR od 1969 r. do końca lat 80.
    16. Jerzy Bahr - 19.05.2006 mianowany ambasadorem RP w Moskwie. W latach
    1976 - 1980 w randze I sekretarza pracował w Ambasadzie PRL w
    Bukareszcie. Do stanu wojennego był członkiem PZPR.
    17. Krzysztof Czabański - mianowany 01.07.2006 na prezesa Polskiego
    Radia S.A. - były dziennikarz m.in. 'Sztandaru Młodych' i 'Zarzewia'. W
    latach 1967-1980 należał do PZPR.
    18. Stanisław Podlewski - mianowany 17.07.2006 dyrektorem departamentu
    rybołówstwa w ministerstwie rolnictwa - należał do PZPR do końca jej
    istnienia.
    19. Marcin Wolski - 21.07.2006 mianowany został dyrektorem I programu PR
    - od 1975 roku do końca był w PZPR, będąc m.in. sekretarzem POP w PR.
    20. Jan Sulmicki - kandydat na prezesa Narodowego Banku Polskiego,
    zgłoszony 11.12.2006 przez Kaczyńskiego - były aktywista PZPR w SGPiS
    (obecnie SGH), także w stanie wojennym.
    21. Janusz Kaczmarek - szef MSWiA, prokurator krajowy z ramienia PiS -
    Członek PZPR od 1986 r.
    22. Piotr Cybulski - poseł PiS. Były członek ZSMP i PZPR
    23. Aleksander Chłopek - poseł z Gliwic. Członek PZPR od roku 1978. W
    latach 80. był członkiem egzekutywy Komitetu Miejskiego PZPR.
    24. Halina Molka - posłanka na Sejm RP V kadencji. Były członek PZPR. Od
    23 sierpnia 2007 posłanka PiS
    25. Stanisław Piotrowicz - W 1978 rozpoczął pracę w Prokuraturze
    Rejonowej w Dębicy, następnie w 1980 został przeniesiony do Prokuratury
    Wojewódzkiej w Krośnie, na początku lat 80. przeniesiony do Prokuratury
    Rejonowej w Krośnie. Od 1978 należał do Polskiej Zjednoczonej Partii
    Robotniczej. Był członkiem egzekutywy PZPR w Prokuraturze Wojewódzkiej i
    Rejonowej w Krośnie.
    26. Katarzyna Łaniewska- W czasie studiów należała do socjalistycznej
    organizacji młodzieżowej ZMP, donosiła na kolegów. Następnie należała do
    PZPR.

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com

  • 4. Data: 2016-08-23 17:50:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-08-16 o 02:42, Animka pisze:
> [...]
    >
    > http://prokapitalizm.pl/dlaczego-prof-rzeplinski-nie
    -chwali-sie-swoja-przynaleznoscia-do-pzpr.html

    Na intrygujące Cię pytanie odpowiedzieć nie potrafię, ale postaram się
    Ci troszkę przybliżyć ówczesne realia. Tak mniej więcej do 1986 roku w
    niektórych instytucjach jednym z wyznaczników "prawidłowości" był
    stosunek ilości członków PZPR do pracowników. Przykładowo w kadrze
    Wojska Polskiego, to ten współczynnik był bliski 100%. Jak składałeś
    papiery na zawodowego wojskowego, to już lecieli do "ciebie" z
    deklaracją, choć nie było wiadomo, czy zdasz egzaminy. Sprawę znam z
    opowieści kolegów, bo w 1987 roku już takie naciski nie były silnie i
    udawało się zbyć werbownika tym, że się musi człowiek zastanowić, bo to
    przecież poważna decyzja i nie należy jej podejmować pochopnie.

    Nie przypominam sobie w ogóle funkcji "II Sekretarza POP". O ile
    pamiętam w POP był po prostu Przewodniczący POP. Wybierano go w wyborach
    w ramach POP i jeśli by Rzepliński pełnił tę funkcję, to raczej
    świadczyłoby to o tym, że pozostałe osoby postrzegały go jako
    "normalnego" faceta. Wyższe stanowiska w PZPR były już "intratne" i
    ewentualnie o nie zabiegano, ale Przewodniczący POP, to był facet "do
    bicia i czarnej roboty". Rozliczano ich z dziwnych statystyk,a tak
    naprawdę nie za wiele mogli. W tym wypadku niemal z łapanki byli
    wybierani - przynajmniej w II połowie lat 90-tych.

    Nigdy członkiem PZPR nie byłem, ale zdarzało mi się uczestniczyć w
    takich zebraniach. Z polityką, to nie miało nic wspólnego. Przedmiotem
    "obrad" były takie dziwne rzeczy, że do dziś nie potrafię pojąć czemu w
    ogóle się tym zajmowali - chyba po prostu musieli cokolwiek robić.

    O ile sobie przypominam, to wybory na Przewodniczącego POP były mniej
    więcej w kadencjach takich, jak Zjazdy PZPR. Podobnie, jak w innych
    stowarzyszeniach i partiach przy okazji wybierano przedstawicieli wyżej
    i później to szło niejako kaskadowo. Patrzę na WIKI i widzę, że po 1979
    roku zasadniczo były dwa zjazdy na początku 1980 roku oraz w połowie
    1986 roku. Jeśli by nawet Rzepiński do PZPR należał od 1979 roku, to
    raczej w tym samym roku by go nikt nie wybrał. Kolejne wybory były
    pewnie gdzieś na przełomie 85/86 roku. Wówczas ewentualnie mógł zostać
    wybrany i wówczas byłby tym sekretarzem do 1989 roku. Tam szukaj
    ewentualnie.

    Na stronie
    https://lustronauki.wordpress.com/2010/05/22/kadry-p
    zpr-na-uniwersytecie-warszawskim-w-1982-r/
    jest publikacja z 2010 roku dotycząca członków PZPR na Uniwersytecie.
    Rzeplińskiego nie widzę wśród członków w 1982 roku. Źródło o tyle
    wiarygodne, że sprzed 6 lat,kiedy nikt nie "zygał" do TK. Spora szansa,
    że prawdziwe. Po 1982 roku to już raczej z Partii się odchodziło, a nie
    przychodziło.

  • 5. Data: 2016-08-24 09:23:13
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    -chwali-sie-swoja-przynaleznoscia-do-pzpr.html

    To n/w przybliżenie to wypowiedź człowieka który w 1980 r chodził do przedszkola,
    same bzdury usłyszane nie wiadomo skąd. Przecież żyje jeszcz pare milionów ludzi
    którzy pamietają te czasy.

> [...]
    > niektórych instytucjach jednym z wyznaczników "prawidłowości" był
    > stosunek ilości członków PZPR do pracowników.
    BZDURA.
    > Przykładowo w kadrze
    > Wojska Polskiego, to ten współczynnik był bliski 100%.
    BZDURA
> [...]
    >
    > Nie przypominam sobie w ogóle funkcji "II Sekretarza POP". O ile
    > pamiętam w POP był po prostu Przewodniczący POP.
    Kompletna BZDURA.
> [...]
    > ewentualnie o nie zabiegano, ale Przewodniczący POP, to był facet "do
    > bicia i czarnej roboty". Rozliczano ich z dziwnych statystyk,a tak
    BZDURA
    > W tym wypadku niemal z łapanki byli
    > wybierani - przynajmniej w II połowie lat 90-tych.
    Kompletna BZDURA. PZPR rozwiązano w 1989r w II połowie nie istniała

    > Nigdy członkiem PZPR nie byłem, ale zdarzało mi się uczestniczyć w
    > takich zebraniach.
    BZDURA
    >Z polityką, to nie miało nic wspólnego. Przedmiotem
    > "obrad" były takie dziwne rzeczy, że do dziś nie potrafię pojąć czemu w
    > ogóle się tym zajmowali - chyba po prostu musieli cokolwiek robić.

    Wypowiedź tego co chodził na obrady.

> [...]
    > więcej w kadencjach takich, jak Zjazdy PZPR. Podobnie, jak w innych
    > stowarzyszeniach i partiach przy okazji wybierano przedstawicieli wyżej
    Kolejny raz BZDURA. Zawsze byli sekretarze, nigdy Przewodniczący na żadnym szczeblu.
> [...]
    > Rzeplińskiego nie widzę wśród członków w 1982 roku. Źródło o tyle
    > wiarygodne, że sprzed 6 lat,kiedy nikt nie "zygał" do TK. Spora szansa,
    Na pewno "prawdziwe" zwłaszcza że po 28 latach w czasie których można było usunąć
    wszystko.
    Tak jak cała ta wypowiedź też "prawdziwa".

    Tak jak ja to pamiętam:
    W PZPR na każdym szczeblu był 1 sekretarz zaczynając od POP a kończąc na KC. W każdej
    dużej organizacji POP (a taka była na Uniwersytecie) był jeszcze wieloosobowy
    etatowy komitet z 2 sekretarzem.
    Zajmowali sie zazwyczaj nie polityką, ale miejscowymi stosunkami. POP opiniowało
    każdego kandydata na jakieś stanowisko służbowe, występowało z wnioskami o odwołanie
    itp.
    Były stanowiska tzw. kadrowe na które mianowano tylko członków PZPR, oraz niekadrowe
    (tych było dużo więcej) na które nie było wymogu członkostwa, co nie znaczy że
    członek PZPR nie mógł być na nie mianowany.
    Były również zakłady pracy (zwłaszcza małe) w których nawet brygadzista powinien być
    członkiem PZPR.
    Były też zakłady pracy (zwłaszcza małe terenowe) w których nie było POP.

    Sens takich dyskusji: jeżeli już to niech zabierają głos ci co w tych czasach żyli i
    dobrze je pamiętają, a nie wypowiedzi tych co ich źródła były 100 razy przerabiane
    pod aktualne polityczne zapotrzebowanie.

  • 6. Data: 2016-08-24 23:59:21
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > wiarygodne, że sprzed 6 lat,kiedy nikt nie "zygał" do TK. Spora szansa,
    > że prawdziwe. Po 1982 roku to już raczej z Partii się odchodziło, a nie
    Tak bardzo ważne dla mnie to nie jest. Człowiek, który chciał być na
    wyższym stanowisku musiał należeć do PZPR.
    Taka była dawniej polityka.

    --
    animka

  • 7. Data: 2016-08-25 08:09:04
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Pier..lisz.

    -----

  • 8. Data: 2016-08-25 13:03:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >Pier..lisz.
    >-----

    I tak, i nie.

    Jak sie chcialo zostac dyrektorem zakladu, to poparcie Partii trzeba
    bylo miec.
    A jak Partia ma popierac czlowieka, ktory jej nie popiera, bo nawet
    nie jest czlonkiem ?

    Na uczelni akurat nie trzeba bylo. Choc aby zostac profesorem ...
    partyjnych jakos szybciej mianowali.
    we wczesniejszych latach trzeba bylo zreszta i tak dobrze
    marksizm-leninizm opanowac.

    W PZPR zreszta wielu zasluzonych ludzi bylo.
    Kuron, Geremek, Modzelewski, Michnik sie chyba otarl, Bratkowski, itd.
    Korwin-Mikke zapisal sie kiedys do Zwiazku Mlodziezy Socjalistycznej.

    Zreszta, jak Partia kogos wyrzuca za nieprawomyslnosc, to to chyba
    dobra rekomendacja ? :-)

    J.

  • 9. Data: 2016-08-25 13:30:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości
    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:57bc70d7$0$15196$65785112@news.neostrada.pl...
    >BZDURA.

    Z tym sie nie spotkalem, ale tez troche za mlody jestem, natomiast nie
    wykluczam, ze cos takiego moglo byc, nawet nieformalnie.
    Towarzyszu, u was cos malo czlonkow w POP, zle pracujecie ?

    Przy czym rok 1986, to juz okres szczegolny, od 1980 partia tracila, o
    ile wczesniej to mogla byc taka "propaganda ogolna", Partia
    kierownicza sila narodu, wiec powinna aktyw gromadzic, to pozniej
    trzeba juz bylo o czlonkow walczyc :-)

    >BZDURA

    Nie znam statystyk, ale cos takiego mi sie obilo.

    >BZDURA

    Kto ich tam wie. Nie podpiszesz deklaracji ? To podejrzany jestes :-)

    >Kompletna BZDURA.

    Bzdura, zawsze byl sekretarz.
    Tzn byl I sekretarz na wszystkich szczeblach, byli sekretarze,
    a II-go to nie pamietam - czy nie bylo zastepcy I-go sekretarza ?
    Czy sekretarze to z definicji zastepcy, scisly aktyw, czy jak to sie
    tam nazywa.

    > Wybierano go w wyborach
    > w ramach POP i jeśli by Rzepliński pełnił tę funkcję, to raczej
    > świadczyłoby to o tym, że pozostałe osoby postrzegały go jako
    > "normalnego" faceta.

    Pozostale osoby z POP. Ktore same niekoniecznie byly "normalne".
    No i sugestie z "gory" tez chyba byly.

    >BZDURA

    Z robota, ze statystykami, czy z intrata ?
    Rozliczenia to nie wiem, ale cos on tam mogl zalatwic.
    Akurat na uczelni to raczej niewiele, szczegolnie jesli to byla POP
    wydzialowa.

    Ale w jakims wiekszym zakladzie to byla odpowiedzialna fucha. No i np
    zasiadal w komisji przydzielajacej mieszkania. Albo talon na poloneza.

    >Kompletna BZDURA. PZPR rozwiązano w 1989r w II połowie nie istniała

    Zgadza, sie, ale drugiej polowie lat 80-tych to moglo jakos tak byc -
    juz sie nikomu nie chce, a lepiej sie nie afiszowac.

    zpr-na-uniwersytecie-warszawskim-w-1982-r/
    >Na pewno "prawdziwe" zwłaszcza że po 28 latach w czasie których można
    >było usunąć wszystko.
    >Tak jak cała ta wypowiedź też "prawdziwa".

    Zdarzaly sie usuniecia i odejscia po grudniu 1981.
    Rzucic legitymacja w stanie wojennym ... wymagalo to odwagi.

    >Sens takich dyskusji: jeżeli już to niech zabierają głos ci co w
    >tych czasach żyli i dobrze je pamiętają,

    Coraz mniej takich :-)

    >a nie wypowiedzi tych co ich źródła były 100 razy przerabiane pod
    >aktualne polityczne zapotrzebowanie.

    No, akurat Robert podal zrodlo, ktore faktycznie zdaje sie byc
    obiektywne.

    J.

  • 10. Data: 2016-08-25 16:35:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-08-16 o 23:59, Animka pisze:

    > Tak bardzo ważne dla mnie to nie jest. Człowiek, który chciał być na
    > wyższym stanowisku musiał należeć do PZPR.
    > Taka była dawniej polityka.

    Tak słyszałem,choć znałem wiele osób na wysokich stanowiskach, które do
    PZPR nie należały.