  • 11. Data: 2011-11-28 09:50:13
    Temat: Re: Czy ZUSu mozna sie pozbyc?
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sun, 27 Nov 2011 23:59:01 +0100, Kris_Poland napisał(a):

    > lecze sie prywatnie

    Leczysz sie prywatnie, lecz to codzienna opieka, i drobne przypadlosci.
    Jesli trafi CI sie, oby nie, cos naprawde powaznego, jakas operacja, albo
    choroba przewlekla wymagajaca wielu operacji, konsultacji wielu
    specjalistow, transportow medycznych miedzy placowkami.. to sa naprawde
    astronomiczne kwoty dla "zwyklego" smiertelnika

    > inne ubezpieczenia rowniez oplacam prywatnie

    Jesli te ubezpiecznia obejmuja rowniez opieke medyczna, to moze zmieniac
    postac rzeczy. Ale wtedy radze dokladnie, bardzo dokladnie przeczytac umowe
    i OWU. Po moich niemilych doswiadczeniach z TU Cardif, gdzie doszukiwali sie
    kazdego mozliwego kruczka by uchylic sie od wyplaty, jestem dosc sceptyczny
    do ubezpieczen zdrowotnych

    --
    Mark

  • 12. Data: 2011-11-28 09:57:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-28 10:43, Mark pisze:

    > ..bo istnieja rynki sasiednie, z platnymi tego typu uslugami, gdzie ceny sa
    > wiadome?
    > Mozna popatrzyc na to pod katem stomatologii, chyba jedynej w pelni rynkowej
    > dziedziny medycyny w Polsce - drobne zabiegi, stomatologia "codzienna" to
    > owszem, koszty paruset zlotych (sam z tego korzytam, zadna sila nie zmusi
    > mnie do stomatologa z NFZ), ale jak juz chcialbys w pelni zreanimowac swoja
    > szczeke (czego Ci oczywiscie nie zycze, tzn takiej koniecznosci:) ) to juz
    > koszt kilkudziesieciu tys zl. Chyba srednio kolo 5 tys za implanata.

    Doskonały przykład. I teraz zobacz ile to kosztuje u nas,
    i ile drożej kosztuje u Niemca (to tak a'propos porównywania cen z
    sąsiadami).

    > Choc prawda, ceny sa bardzo znaczaco *nizsze* niz w takiej Angli, czy
    > zwlaszcza w USA - moja dobra znajoma, rodowita amerykanka, twierdzi ze dla
    > jej rodziny taniej kupic bilet do Polski, oplacic pobyt i zaplacic za
    > leczenie tu niz robic to po tamtejszych cenach.
    > A akurat rynek amerykanski jest dobrym przykladem, bo tam faktycznie te
    > uslugi funkcjonuja takze poza ubezpieczeniem, nie tak w teorii jak u nas. I
    > sa koszmarnie drogie

    Sprawa jest prosta - albo te 50-100K będzie akceptowalną ceną za
    ratowanie życia (a dla ludzi pracujących całe życie, niegrabionych przez
    ZUSy, oszczędzenie takiej kwoty nie powinno być problemem),

    albo cena taka nie będzie akceptowalna i wówczas, aby aparaty nie stały
    nieużywane, trzeba będzie ją obniżyć.

    Przecież to, że "państwo płaci 100K", nie oznacza, że państwo płaci
    znikąd - większość podatków płacą wszak najbiedniejsi.

    Patrz na system całościowo - w normalnym kraju mieszkanie nie
    kosztowałoby 300K, tylko 50K, za to zamiast 0K na operację, płaciłoby
    się 50K.

    Summa summarum byłoby lepiej.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2011-11-28 10:19:00
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Mark" <t...@a...w.pl> napisał

> [...]
    > specjalistow, transportow medycznych miedzy placowkami.. to sa naprawde
    > astronomiczne kwoty dla "zwyklego" smiertelnika

    A od czego są ubezpieczenia indywidualne?
    Albo po prostu inwestowanie niepłaconych do ZUSu pieniędzy w inny sposób?

    > Po moich niemilych doswiadczeniach z TU Cardif,

    Większość ma niemiłe doświadczenie z NFZ.
    A składki płacić i tak musi.

    > jestem dosc sceptyczny do ubezpieczen zdrowotnych

    Dziwne, że tylko do tych wolnorynkowych ;-)

    N.

  • 14. Data: 2011-11-28 10:20:47
    Od: "Proste Prawo" <p...@o...pl>

    Dnia 28-11-2011 o 10:13:53 januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > Liwiusz napisa?(a):

    > Jeszcze lepiej to widać jak się porówna z cenami (komercyjnymi) na
    > Białorusi.
    >
    > j.

    Chyba bardziej przystające do naszych realiów są opracowania Centrum im.
    A. Smitha. Nie mam czasu w tej chwili szukać linków, ale jeśli się nie
    mylę, na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat opublikowali co najmniej
    kilka opracowań, w których jest policzone o ile drożej kosztuje Polaków
    utrzymywanie ZUSu, w porównaniu z korzystaniem z prywatnych ubezpieczeń.

    --
    pozdrawiam
    http://prosteprawo.blogspot.com

  • 15. Data: 2011-11-28 10:30:54
    Od: "Proste Prawo" <p...@o...pl>

    Dnia 28-11-2011 o 10:27:48 januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > Proste Prawo napisa?(a):

    > W formie w jakiej powyzsze napisales widze wiecej z JKM niz z opracowan
    > Centrum A. Smitha ;)

    :) a bardzo możliwe. Kolega angażuje się od kilku lat w działalność
    lokalnych struktur partii JKM, w dyskusjach czasem podpiera się CAS i
    przesyła mi różne linki, m.in. do bloga Gwiazdowskiego.

    Pogadam z nim i zarzucę jakimś linkiem.

  • 16. Data: 2011-11-28 11:30:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Nov 2011, Liwiusz wrote:

> [...]
    > oszczędzenie takiej kwoty nie powinno być problemem),
    >
    > albo cena taka nie będzie akceptowalna i wówczas, aby aparaty nie stały

    O ile z zastrzeżeniami:

    > Przecież to, że "państwo płaci 100K", nie oznacza, że państwo płaci znikąd

    ...w zupełności się zgadzam, to teza powyżej, o obniżce cen, jest
    nieprawdziwa.

    Otóż istnieje trzecia możliwość: że aparaty trzeba będzie sprzedać, być
    może za granicę.
    To *JEST* możliwość którą trzeba brać pod uwagę.
    W łagodniejszej wersji - po prostu nie zostaną kupione kolejne, nowsze,
    pojawiające się z czasem na rynku.
    Niestety zjawisko "wymuszania ceną" kończy się czasami bankructwem
    tego na którym się wymusza, czego pewnikiem niejeden dostawca
    hipermarketów doświadczył, więc nieco ostrożniejszy właściciel
    takich środków po prostu stwierdzi że trzeba sprzęt wyprzedać
    zawczasu, nim za wiele do biznesu nie dołoży.
    Nie wiem jakie są koszty - ale jeśli koszty *są* np. na poziomie >90kzł,
    to taka wersja wydarzeń (że za <100 kzł nikt się nie podejmie) jest
    prawdopodobna.

    > Patrz na system całościowo - w normalnym kraju mieszkanie nie kosztowałoby
    > 300K, tylko 50K, za to zamiast 0K na operację, płaciłoby się 50K.
    >
    > Summa summarum byłoby lepiej.

    Faktem jest, że zarobki nie są i nie byłyby równe.
    A to oznaczałoby również duże zróżnicowanie w dostępie do leczenia.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2011-11-28 17:05:44
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-11-28, Nixe <n...@n...pl> wrote:

    [...]

    > A od czego są ubezpieczenia indywidualne?

    Spróbuj się urodzić z jakąś wadą wrodzoną, to zobaczysz od czego.

    > Albo po prostu inwestowanie niepłaconych do ZUSu pieniędzy w inny sposób?

    Tia. I jak 25-latkowi będą musieli wyrostek wyciąć, to długi jakie na to
    zaciągnie (o ile) będziesz radośnie spłacać przez lat 10. O ile znajdzie
    pracę. Jak nie, to komornik i wykluczenie z systemu kredytowego na kolejne
    X lat (bo "niesolidny"). A nie daj boże drugi wypadek po roku...

    "Kapitał", dobre sobie. Kapitał to *może* mieć Krauze albo odhibernowany
    po latach emeryt.

    > Większość ma niemiłe doświadczenie z NFZ.
    > A składki płacić i tak musi.

    Realnie w wysokości ~2% swojego dochodu. Wow!

    Czyli od zarobionego 1000 zł realnie oddajesz coś ok 20 zł na opiekę
    zdrowotną (pozostała kwota jest finansowana z podatków). Wskaź podobną ofertę
    na rynku komercyjnym, o takim samym zakresie jak NFZ.I nie zapomnij, że może
    ubezpieczeniu ma podlegać np. osoba niewidoma od urodzenia.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2011-11-28 19:06:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kris_Poland napisa?(a):

    > dlaczego mam ich utrzymwac? przez lata swojej pracy
    > czy dla tamtego systemu czy obecnego łożyli na to państwo

    Ich skladki juz dawno zostaly wydane :)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 19. Data: 2011-11-28 19:35:11
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

  • 20. Data: 2011-11-28 19:41:57
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    > ..bo istnieja rynki sasiednie, z platnymi tego typu uslugami, gdzie ceny
    > sa
    > wiadome?

    a czy kazdy choruje na raka i inne ciezkie choroby
    to zalezna od dna dziedzicznego
    jedna rodzina omija lekarzy i trzyma sie dobrze, jedni sa stalym klientem
    jesli ktos za zycia nie doi mega totalnie systemu to dlaczego nie moze miec
    wiekszej emerytury?