  • 21. Data: 2011-11-28 19:48:42
    Temat: Re: Czy ZUSu mozna sie pozbyc?
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    news:javluf$t0q$1@news.onet.pl...
    > Patrz na system całościowo - w normalnym kraju mieszkanie nie kosztowałoby
    > 300K, tylko 50K, za to zamiast 0K na operację, płaciłoby się 50K.

    mieszkania kosztuja tyle na ile banki sam nam w stanie udzielic kredytu
    tak bylo przez lata gy develeporzey wyczuli ze ludzi stac,
    a stac nie dlatego ze maja, dlatego ze tyle moga wziasac
    kiedys mieszkenia kosztolowa 30-40 tys za durna kawalerke
    cos wiekszego 90 tys
    teraz licza sobie ze 300tys

    tylko kto do cholery na tym zarabia w polsce?
    banki i developer, czyli prywaciarz

    wiem ze to rynek nie regulowany
    ale...
    dopoki ludzie beda napychac kieszenie bankom i nie zostawiac
    chociazby pieniedzy na inne prywatne potrzeby z powodu wysokich cen
    nieruchomosci to gospodarka w tej materi nie ozyje

    nie mozna wiecznie zabierac ludziom

  • 22. Data: 2011-11-28 19:53:06
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    > On 2011-11-28, Nixe <n...@n...pl> wrote:
    >
    > [...]

    tu sie zgodze, niestatety prawda

    > Spróbuj się urodzić z jakąś wadą wrodzoną, to zobaczysz od czego.

    > Tia. I jak 25-latkowi będą musieli wyrostek wyciąć, to długi jakie na to
    > zaciągnie (o ile) będziesz radośnie spłacać przez lat 10. O ile znajdzie
    > pracę. Jak nie, to komornik i wykluczenie z systemu kredytowego na kolejne
    > X lat (bo "niesolidny"). A nie daj boże drugi wypadek po roku...

    wyrostek to nie operacja na sercu, w zasadzie najprosty zabieg jak
    wyciskanie pryszcza
    co do dlugow to true, raz wtosz BIK sie o ciebie zatroszczy, pozostanie
    rodzina i rynek mniej uczciwych pozyczek

  • 23. Data: 2011-11-28 20:51:36
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-11-28, Nixe <n...@n...pl> wrote:

    [...]

    > A to ludzie z wadami wrodzonymi nie mogą się ubezpieczać?
    > Nawet z pomocą rodziców?

    Dopóki nie ma przymusu ubezpieczenia, to ubezpieczyciel *może* odmówić.
    I co mu zrobisz? Jakbym na sobie nie przetestował, to może bym
    i w te bajki o niesamowitym ubezpieczeniu prywatnym uwierzył.

    > Albo ktoś, kto kapitał odkłada z tego, co w tym momencie oddaje do ZUSu.

    Zaczynasz odkładać jak masz te 21+.
    Po dwóch 4 latach masz raptem 2000 zł.
    Taka "pierdoła" jak wyrostek to minimum 5k.

    A nie daj boże zachorować jak się jest dzieckiem.

    > Bez żadnej gwarancji, że cokolwiek z tego odzyska.

    Ewidentnie myli Ci się ubezpieczenie z lokatą.

    > Naprawdę wow?

    Naprawdę.

    > To załóżmy hipotetycznie, [...]

    Gdybologia stosowana. :/
    Prosiłem o przykład ubezpieczyciela który da to samo i w podobnej cenie.

    > Poza tym nie oszukujmy się. W chwili obecnej system opieki zdrowotnej
    > polega głównie na tym, że:
    > - płacą składki ci, którzy mogą płacić, ale i tak leczą się prywatnie,
    > - korzystają w większości ci, którzy albo składek nie płacą, ale
    > podlegają pod ubezpieczenie małżonka lub rodzica albo ci, których nie
    > stać na leczenie prywatne
    > Innymi słowy część społeczeństwa funduje opiekę zdrowotną drugiej części
    > społeczeństwa samemu nic z tego, co zapłacą, nie mając.

    I dysponujesz statystykami to potwierdzającymi?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2011-11-28 20:52:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-11-28, Kris_Poland <n...@w...pl> wrote:

    [...]

    > wyrostek to nie operacja na sercu, w zasadzie najprosty zabieg jak
    > wyciskanie pryszcza

    Ale 22-25 latek to raczej nie ma takich kwot uskładanych na czarną
    godzinę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2011-11-28 20:55:41
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl>

    > Mamusia, tatuś, babcie i dziadkowie oraz całe ich rodzeństwo - też ich
    > utrzymujesz z własnej kieszeni?

    No przecież na tym ten system polega :-)

  • 26. Data: 2011-11-28 20:55:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/28/2011 1:35 PM, Kris_Poland wrote:

    > Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości

    > dlaczego mam ich utrzymwac? przez lata swojej pracy
    > czy dla tamtego systemu czy obecnego łożyli na to państwo

    zebys nie dostał pałą od głodnego bezdomnego jak bedziesz szedł po ulicy.

  • 27. Data: 2011-11-28 20:58:37
    Od: Nixe <n...@n...pl>

> [...]

    Bez żadnej gwarancji, że cokolwiek z tego odzyska.

    > Realnie w wysokości ~2% swojego dochodu. Wow!

    Naprawdę wow?
    To załóżmy hipotetycznie, że płacimy tylko i wyłącznie składkę
    zdrowotną, czyli owe 2%. Pozostałych składek nie płacimy.
    Nadal łudzisz się, że taki system opieki zdrowotnej da radę egzystować?
    Bo ja nie :)

    N.

  • 28. Data: 2011-11-28 21:08:42
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Kris_Poland" <n...@w...pl>

> [...]
    > a stac nie dlatego ze maja, dlatego ze tyle moga wziasac
    > kiedys mieszkenia kosztolowa 30-40 tys za durna kawalerke

    Ale jakie kosztowały te 30 ? Stare! Nowych już wtedy nie wybudowałoby się za
    tyle. Chyba, że z kartonu.

  • 29. Data: 2011-11-29 00:07:38
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Wojciech Bancer

    > Czyli od zarobionego 1000 zł realnie oddajesz coś ok 20 zł na opiekę
    > zdrowotną (pozostała kwota jest finansowana z podatków). Wskaź podobną
    > ofertę na rynku komercyjnym, o takim samym zakresie jak NFZ.

    To jest zakres czysto teoretyczny, dostęp do lekarzy specjalistów jest
    tak beznadziejny, że wielu pacjentów kopie w kalendarz zanim doczeka się
    w ogóle diagnozy.

  • 30. Data: 2011-11-29 08:16:25
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Mon, 28 Nov 2011 08:45:41 +0100, Liwiusz napisał(a):
    > [...]
    > Choc prawda, ceny sa bardzo znaczaco *nizsze* niz w takiej Angli, czy
    > zwlaszcza w USA - moja dobra znajoma, rodowita amerykanka, twierdzi ze dla
    > jej rodziny taniej kupic bilet do Polski, oplacic pobyt i zaplacic za
    > leczenie tu niz robic to po tamtejszych cenach.
    > A akurat rynek amerykanski jest dobrym przykladem, bo tam faktycznie te
    > uslugi funkcjonuja takze poza ubezpieczeniem, nie tak w teorii jak u nas.
    > sa koszmarnie drogie

    Rynek USA jest bardzo dobrym przykładem najgorszej na świecie ochrony
    zdrowia. To system w którym obowiazuje zasada "nieważne że moje
    ubezpieczenie umożliwia tylko trzydniowy pobyt w szpitalu, lecz ważne to że
    mój sąsiad zdycha pod płotem. Ja jestem lepszy od niego i czuje się
    dowartościowany".

    pozdr