  • 1. Data: 2011-11-27 20:26:45
    Temat: Re: Czy ZUSu mozna sie pozbyc?
    Od: "Kazik" <kazik@WYTNIJ_TOokur.cn>

    Nie można pozbyć sie ZUSu
    --
    Wiadomość wysłana z serwisu e-Prawnik.pl Zajrzyj na http://e-prawnik.pl

  • 2. Data: 2011-11-27 22:37:09
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-11-27, Kris_Poland <n...@w...pl> wrote:

    [...]

    > lecze sie prywatnie
    > opieke spoleczna mam w d..
    > inne ubezpieczenia rowniez oplacam prywatnie
    >
    > do licha musze placic komus za usluge ktore dla mnie nie jest oplacalna?

    Tak.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2011-11-27 22:59:01
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

  • 4. Data: 2011-11-28 01:00:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/27/2011 4:59 PM, Kris_Poland wrote:

> [...]
    > inne ubezpieczenia rowniez oplacam prywatnie
    >
    > do licha musze placic komus za usluge ktore dla mnie nie jest oplacalna?

    a to nie dla siebie przeciez placisz.

    nie leczysz wszystkich w okolicy pryawatnie i nie opłacasz im ubezpieczenia
    dlatego musisz płacić.

  • 5. Data: 2011-11-28 04:43:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kris_Poland napisa?(a):

    > lecze sie prywatnie
    > opieke spoleczna mam w d..
    > inne ubezpieczenia rowniez oplacam prywatnie

    Mamusia, tatuś, babcie i dziadkowie oraz całe ich rodzeństwo - też ich
    utrzymujesz z własnej kieszeni?

    > do licha musze placic komus za usluge ktore dla mnie nie jest oplacalna?

    Niestety - tak.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 6. Data: 2011-11-28 07:10:52
    Od: AdamK <a...@g...com>

    On 27 Lis, 23:59, "Kris_Poland" <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > inne ubezpieczenia rowniez oplacam prywatnie
    >
    > do licha musze placic komus za usluge ktore dla mnie nie jest oplacalna?

    Życzę powodzenia z leczeniem prywatnym jak wyjdzie coś bardziej
    kosztownego. Koszt najbardziej podstawowej chemioterapii (która w
    Polsce jest dostępna 'od ręki' z funduszy NFZ), to ok 50-100K PLN.

    AdamK

  • 7. Data: 2011-11-28 07:45:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-28 08:10, AdamK pisze:
> [...]
    > kosztownego. Koszt najbardziej podstawowej chemioterapii (która w
    > Polsce jest dostępna 'od ręki' z funduszy NFZ), to ok 50-100K PLN.

    'od ręki' powiadasz? A ile osób tego 'od ręki' nie dożyje?

    Poza tym: skąd wiadomo, że usługa ta kosztuje akurat 50-100K, skoro nie
    istnieje u nas wolny rynek, mogący wycenić taką usługę?

    Może gdyby państwo tego nie opłacało, to cena rynkowa ustaliłaby się na 20K?

    To tak jak z prywatnymi szkołami - są drogie, ponieważ państwo daje
    bezpłatne szkolnictwo. Nie oznacza to, że bez państwowego szkolnictwa
    nie byłoby tanich szkół prywatnych.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-11-28 09:13:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisa?(a):

    > Doskonały przykład. I teraz zobacz ile to kosztuje u nas,
    > i ile drożej kosztuje u Niemca (to tak a'propos porównywania cen z
    > sąsiadami).

    Jeszcze lepiej to widać jak się porówna z cenami (komercyjnymi) na
    Białorusi.

    j.

  • 9. Data: 2011-11-28 09:27:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Proste Prawo napisa?(a):

    > Chyba bardziej przystające do naszych realiów są opracowania Centrum im.
    > A. Smitha. Nie mam czasu w tej chwili szukać linków, ale jeśli się nie
    > mylę, na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat opublikowali co najmniej
    > kilka opracowań, w których jest policzone o ile drożej kosztuje Polaków
    > utrzymywanie ZUSu, w porównaniu z korzystaniem z prywatnych ubezpieczeń.

    W formie w jakiej powyzsze napisales widze wiecej z JKM niz z opracowan
    Centrum A. Smitha ;)

    j.

  • 10. Data: 2011-11-28 09:43:08
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 28 Nov 2011 08:45:41 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Poza tym: skąd wiadomo, że usługa ta kosztuje akurat 50-100K, skoro nie
    > istnieje u nas wolny rynek, mogący wycenić taką usługę?

    ..bo istnieja rynki sasiednie, z platnymi tego typu uslugami, gdzie ceny sa
    wiadome?
    Mozna popatrzyc na to pod katem stomatologii, chyba jedynej w pelni rynkowej
    dziedziny medycyny w Polsce - drobne zabiegi, stomatologia "codzienna" to
    owszem, koszty paruset zlotych (sam z tego korzytam, zadna sila nie zmusi
    mnie do stomatologa z NFZ), ale jak juz chcialbys w pelni zreanimowac swoja
    szczeke (czego Ci oczywiscie nie zycze, tzn takiej koniecznosci:) ) to juz
    koszt kilkudziesieciu tys zl. Chyba srednio kolo 5 tys za implanata.
    Choc prawda, ceny sa bardzo znaczaco *nizsze* niz w takiej Angli, czy
    zwlaszcza w USA - moja dobra znajoma, rodowita amerykanka, twierdzi ze dla
    jej rodziny taniej kupic bilet do Polski, oplacic pobyt i zaplacic za
    leczenie tu niz robic to po tamtejszych cenach.
    A akurat rynek amerykanski jest dobrym przykladem, bo tam faktycznie te
    uslugi funkcjonuja takze poza ubezpieczeniem, nie tak w teorii jak u nas. I
    sa koszmarnie drogie

    --
    Mark