    From: "Czapla" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy SM chce mnie oskubac, a moze maja racje?
    Date: 11 Sep 2006 16:54:47 +0200

    > Nie. Jak pójdą z tym do sądu, to przegrają i tyle.

    Poszliśmy z czymś troszkę podobnym do sądu (SM). Wygraliśmy. Ale wszystko
    zależy od okoliczności, których tu wszystkich nie znamy.

    U nas, jeśli wpływała jakaś kasa przelewem i bez określenia miesiąca, to była
    księgowana w poczet najstarszych zaległości (taka jedna cwana lokatorka była
    przekonana, że te stare zaległości się już przedawniły, dopiero komornik
    wyjaśnił jej, że życie jest brutalne). Ponadto wszelkie negocjacje są formą
    uznania długu. A jeśli się dług uznało, to przedawnienie liczy się od nowa -
    było jakieś OSN właśnie w tej sprawie, Rzepa publikowała. Nie wiemy, czy
    istnieje jakaś korespondencja w tej sprawie, czy były rozmowy. Nie wiadomo co
    tam jest w statucie Spółdzielni na temat tych odsetek, w mojej Spółdzielni np.
    nie są to ustawowe odsetki. Krótko mówiąc wydaje mi się, że w tej konkretnej
    sprawie może być różnie. Fakt, że Spółdzielnie często straszą dłużników na
    wszystkie sposoby.

    Jeśli się poczuwasz to zapłać. To nie jest duża suma.

    Pozdrawiam

    Czapla