  • Data: 2006-09-12 12:09:12
    Temat: Re: Czy SM chce mnie oskubac, a moze maja racje?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bungo" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ee5v8m$rl5$1@inews.gazeta.pl...

    > tez tak proponuje:-)
    > a co do zaliczania aktualnych platnosci na stare zaleglosci (odsetki)
    > to podstawa jest art. 451 k.c. - tyle ze wierzyciel, jesli chce
    > zaliczyc biezaca wplate na stare dlugi musi to oswiadczyc niezwlocznie po
    > wplacie. Jesli tego nie zrobil, decyduje wola wplacajacego:-)

    Tyle, że w wypadku wpłaty na konto często również nie wyartykuowana. Pisząc
    "czynsz za mieszkanie nr .... " nie określasz, za który miesiąc.

    > Generalnie - jak chcesz wszystko wyjasnic do konca - powinienes od nich
    > zazadac kompletnego wykazu ich roszczen, z ktorego ma wynikac, w jaki sposob
    > obliczyli sobie te 700 zl. Ich opowiesci na temat tego co jest zgodne z
    > prawem, a co nie mozesz wlozyc miedzy bajki. Spoldzielnie czesto zeruja na
    > naiwnosci ludzi - jesli ulegniesz i wplacisz wszystko, dasz im niepotrzebnie
    > zarobic.

    Na marginesie spotkałem się z przypadkiem, że pewien bank spółdzielczy wezwany
    przez dłużnika do wyjaśnienia, skąd wynika wysokość roszczenia napisał, że są
    przekonani, ze i tak nie spłaci, więc nie chce im się liczyć, bo to dużo pracy.