  • 11. Data: 2013-10-11 17:24:57
    Temat: Re: Czy Polska jest krajem okupowanym?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    sqlwiel" <"nick wrote:

    > Z księżyca spadłeś, czy po długoletnim wyroku wyszedłeś? :)
    > Zaczynając od tematu postu:
    > - Tak. Polska jest krajem okupowanym.

    co najzabawieniejsze jesteśmy pod swoją własną okupacją...

  • 12. Data: 2013-10-11 17:27:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek Dyjor wrote:
    > co najzabawieniejsze jesteśmy pod swoją własną okupacją...

    o to to.

    Dajcie Polakom rządzić, a sami się wykończą.
    Otto von Bismarck

  • 13. Data: 2013-10-11 17:56:07
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-11 17:27, witek pisze:

    > o to to.
    >
    > Dajcie Polakom rządzić, a sami się wykończą. Otto von Bismarck

    Profesor Witold Kieżun

    ,,W tej chwili struktura gospodarki polskiej jest strukturą gospodarki
    kraju skolonizowanego, tak samo jak struktura Burundi, Rwandy, Nigerii i
    krajów afrykańskich. 95% kapitału bankowego, 90% kapitału handlowego i
    praktycznie rzecz biorąc minimalny procent własnych przedsiębiorstw
    produkcyjnych(...) My nie jesteśmy u siebie, jesteśmy w kieszeni kapitału
    zagranicznego(...)
    Tragedia polega na tym, że idea Solidarności została zawłaszczona przez
    ludzi z innego systemu. To nie byli ludzie wychodzący z filozofii
    chrześcijańskiej i solidarnej, katolickiej nauki społecznej(...)
    Smutno mi, że umieram nie w tej Polsce, o którą walczyłem... To jest
    bardzo bolesne. Wymieramy, straciliśmy markę na świecie, jesteśmy
    całkowicie uzależnieni...Jesteśmy pod okupacją ekonomiczną..."

    http://www.youtube.com/watch?v=YWQwKq6tNE0
    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 14. Data: 2013-10-11 18:31:43
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-11 17:24, Marek Dyjor pisze:

    > co najzabawieniejsze jesteśmy pod swoją własną okupacją...

    Ty mnie okupujesz, czy ja Ciebie? (Czy oboje nawzajem?)
    Czy Ty ściągasz ode mnie haracz pod groźbą utraty wolności (prawo
    podstawowe)? Czy ograniczasz moją wolność, swobodę moich działań, prawo
    dysponowania moją własnością? Czy dopieprzasz się do krzaków i drzew,
    które wyrosły na moim terenie, albo każesz mi płacić akcyzę za wiatr
    napędzający mój generatorek do ładowania ajfona?
    Nie zauważyłem lub nie odczuwam.

    Okupuje nas, łupi, okrada i ogranicza banda wybranych przez ogłupiały
    motłoch "urzędników" tworzących mafię (sprawdzić definicję), dla
    niepoznaki nazywająca się "państwem".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 15. Data: 2013-10-11 18:49:58
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > rozliczeniach. I fakt, iż od lat tego nikt nie umiał przeliczyć, a teraz
    > przyszeł ktoś, kto umie niczego tu nie zmienia.

    to jest interpretacja urzednicza

    tak po ludzku to to dofinansowanie ma jakis cel, gosciu (wg. artykulu)
    robil lepiej niz byc powinno i go zrownali z ziemia

    moge to zrozumiec gdyby chodzilo o jakies przekrety ale na podstawie
    tego co wymieniono w artykule (wszyscy wiemy jak wiarygodna potrafi
    byc prasa) to jakies zarty

    --
    http://db.org.pl/

  • 16. Data: 2013-10-11 19:04:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    >>> http://finanse.wp.pl/kat,1033759,title,Jak-Rostowski
    -ubogim-kielbase-odbiera,wid,16058196,wiadomosc.html
    ?ticaid=111751
    > Wynacz robert ale pierniczysz...

    Wybaczam

    > Takie literalne interpretowanie prawa jst klasycznym sposobem na
    > upierdolenie kogos nisko przy samej ziemi...
    >
    > zdaj sobei sprawę że w RP przy naszym skrajnie popierdolonym prawie
    > podatkowym KAZDEGO moża udupć potrzebna jest tylko odrobina dobre znaczy
    > zlej woli urzedasów. Zapamiętaj to KAŻDEGO...
    >
    > Zacznijmy od tego że wątpie czy jest jeden prawnik w polsce który zna
    > aktualne prawo podatkowe i inne prawa związane z przesiębiorczością. Tego
    > nie może nikt znać bo to coś jest tak zagmatwane że nawet ci co je piszą
    > nie wiedzą co siedzi w kodeksach i co jest aktualne.

    No i prokurator warunkowo umorzy postępowanie ewentualnie albo sąd
    uniewinni. Zauważ, że w artykule napisano, że oni zawsze tak świadomie źle
    liczyli, tylko dotąd się nikt nie czepiał. Bo przecież nie da się zrobić
    grochówki bez boczku przykładowo. A to jest właśnie wybitnie kryminogenne
    podejście, bo inny przedsiębiorca chcący konkurować z tym barem albo musiał
    też kombinować, albo zaliczał padakę. I kolejni przedsiębiorcy uczyli się
    tego, że nie da się legalnie.

    A ja myślę, że jak najbardziej się daje legalnie, tylko troszkę mniej się
    zarobi. Bo dopłata jest do wyrobów jarskich. Nie ma zakazu dawania mięsa,
    tylko nie dopłaca sie tych 40%. A - jak wynika z artykułu - właściciel baru
    od lat oszukiwał i przedznaczoną na jarskie rzeczy dopłątę brał również na
    boczek i inne tego typu rzeczy. Udawała sie to tak wiele razy, że jak go
    złapali, to aż do dziennikarzy poleciał ze skargą, jak to może być, zę
    kradł przez tyle lat, a tu nagle ktoś twierdzi, że nie wolno.

    Przeczytaj ze zrozumieniem nawet sam artykół podlinkowany. Państwo dopłaca
    40% wskazanych w rozporządzeniu produktów, zaś oni robili po swojemu (...)"
    Ponieważ rozporządzenie w sprawie dofinansowania barów mlecznych zakłada
    dotacje do produktów jarskich, wszystkie lokale rozliczały kapustę,
    ziemniaki, warzywa czy przyprawy z bigosu, żurku, rosołu, pomidorowej czy
    krupniku. Tak było od lat."(...) Czyli downioskuo dotacje zamiast wpisać
    wartość tych wymienionych w rozporządzeniu produktów, to wpisywali całą
    wartość produktów. I nie pisz mi, że to jest skomplikowane. Masz faktury
    nma zakup, to spokojnie mozesz sobie policzyć, ile kosztowała zakupiona
    przez Ciebie kapusta, czy inne wymienione w rozporządzeniu produkty. Potem
    jedziesz procentowo wkłąd dotowany z wkłądem niedotowanym razy sprzedaż.
    Ale wóczas mniejsze dofinansowanie Ci wyjdzie i w tym tkwi szkopół, a nie w
    skomplikowaności prawa.

  • 17. Data: 2013-10-11 19:08:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    >
    > to jest interpretacja urzednicza
    >
    > tak po ludzku to to dofinansowanie ma jakis cel, gosciu (wg. artykulu)
    > robil lepiej niz byc powinno i go zrownali z ziemia

    Wcale nie lepiej. W kapuśniaku państwo dotuje przykładowo 40% kapusty, a
    facet do wniosku o dotacje podaje cenę całego kapuśniaka z boczkiem i wodą.
    Po prostu oszukuje państwo. Pozostaje kwestią otwartą, jak to rozbił, ale
    najpewniej podkładał urzędnikom skarbowym jakąś recepturę, że do kapuśniaka
    idzie sama kapusta. Raz przyszedł taki urzędnik, ktry wiedział, że musi tam
    być boczek i udowodnił mu oszustwo

    > to zrozumiec gdyby chodzilo o jakies przekrety ale na podstawie
    > tego co wymieniono w artykule (wszyscy wiemy jak wiarygodna potrafi
    > byc prasa) to jakies zarty

    Wcale nie żarty, Wiele oszustw polega włąśnie na tym, że oszukiwany nie
    wie, ze jest oszukiwany.

  • 18. Data: 2013-10-11 19:55:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-11 19:08, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > że do kapuśniaka idzie sama kapusta. Raz przyszedł taki urzędnik, ktry
    > wiedział, że musi tam być boczek i udowodnił mu oszustwo

    Przez lata był kontrolowany. Teraz zmieniła się tylko interpretacja.
    Jak się zmieniło przepisy w trakcie gry to prawo nie może działać wstecz.
    Tak wiem... Literalnie to co innego blebleble. Ale dla zwykłego
    obywatela to wsio ryba. Dla niego prawo zadziałało wstecz.
    Jak prawo było złe to koszty niech ponosi ten co nie dopilnował a nie
    ten co w dobrej wierze stosuje.
    Kurde znowu mi się scyzoryk otwiera, komorniczka, dotacje...
    Ciągle tylko jakieś dziadostwo i brak kompetencji.
    Marność!!!

  • 19. Data: 2013-10-11 20:23:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Kurde znowu mi się scyzoryk otwiera, komorniczka, dotacje...
    > Ciągle tylko jakieś dziadostwo i brak kompetencji.

    No to postanowiłem już sprawdzić, o co chodzi. Do 2010 roku było takie
    rozporządzenie:
    http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&
    source=web&cd=3&cad=rja&ved=0CDIQFjAC&url=http%3A%2F
    %2Fisap.sejm.gov.pl%2FDownload%3Fid%3DWDU19910600256
    %26type%3D2&ei=Jj1YUriqJ6Gj0QWkp4CoCw&usg=AFQjCNGFay
    HHER4YM5Exfdh3fBLaRwZzgg&sig2=0TB7p5DwQFIER0wjiOVS7Q
    &bvm=bv.53899372,d.Yms
    Ma pół strony z załącznikiem. Ani skomplikowane, zmieniane. Jednakowy tekst
    od 1991 roku. W 2011 roku weszło to:
    1705. Też nie jakieś
    skomplikowane.

    40% kosztu zakupu surowców powiększoną o marzę nie większą od 30%. W
    załączniku masz wykaz tego, co możesz wliczyć oraz tabelkę, jak to
    policzyć. Nie wiem naprawdę, czego tu można nie rozumieć. Specjalnie to
    linkuję, bo w artykule głupoty wypisują. Dotacja sie należy niezależnie od
    tego, czy dajesz słoninę, czy nie. Po prostu dotuje się tylko niektóre
    produkty - słoniny nie. Facet z baru musiał albo wpisywać w tabelkę słoninę
    i nikt tego nie zauważał (ale dziwne, bo jedną kopię wysyła do skarbówki),
    albo w jakiś inny sposób zakombinował. Stare rozporządzenie zawierało
    bardziej ogólne określenia i chyba szerszy zakres. Na szybkiego w nowym nie
    ma tłuszczy roślinnych.

  • 20. Data: 2013-10-11 22:57:37

    W dniu 2013-10-11 20:23, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > rozporządzenie zawierało bardziej ogólne określenia i chyba szerszy
    > zakres. Na szybkiego w nowym nie ma tłuszczy roślinnych.

    W takim razie ten co wliczał słoninę idzie siedzieć za oszustwo albo ci
    co go "żarliwie" kontrolowali lecą ze stanowisk i bulą kary za nie
    wypełnianie obowiązków.

    Zwłaszcza że w TV :-) podali że to nie jest odosobniony przypadek.
    PRZYPADEK? :-)