  • 41. Data: 2005-12-26 22:08:18
    Temat: Re: Czy MP3-trojki sa legalne ?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    ElComandante był łaskaw zaszczycić nas taką wypowiedzią:

    > "Wszelkie prawa producenta i właściciela nagranych utworów zastrzeżone.
    > Kopiowanie, wypożyczanie oraz publiczne odtwarzanie - również przez
    > radio - niniejszego albumu bez zezwolenia, jest zabronione."

    Wiesz co, mam jakieś 50 płyt Milesa Davisa, Johna Coltrane, Weather Report
    itd. - i na żadnej nie mam takiej nalepki. Czy to oznacza, że mogę te
    płytki puszczać w radiu?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 42. Data: 2005-12-26 22:10:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Hikikomori San był łaskaw zaszczycić nas taką wypowiedzią:

    > Niestety/stety
    > mp3 takich cudow nie przewiduje. Niby mozna "zaszyc" dzwiekowy znak
    > wodny, ale... mozna go takze usunac ta sama metoda co sie go nanioslo...

    Z punktu widzenia praw do pliku jest to akurat nieistotne. Podobnie jak to
    czy zamykam mój samochód na klucz czy też nie - jeśli ktoś go ukradnie
    będzie tak samo odpowiadał.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 43. Data: 2005-12-26 22:44:25
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    >
    > Z punktu widzenia praw do pliku jest to akurat nieistotne. Podobnie jak to
    > czy zamykam mój samochód na klucz czy też nie - jeśli ktoś go ukradnie

    Tylko, ze analogie samochodowe nie sprawdzaja sie w przypadku programow
    czy plikow muzycznych...

    --
    *
    *|\

  • 44. Data: 2005-12-26 22:48:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Olgierd napisał(a):
    > Tomasz Pyra był łaskaw zaszczycić nas taką wypowiedzią:

    > Konwersja to jedna z form zwielokrotnania, zaś art. 23 ust. 2 pr.aut.
    > zezwala na korzystanie z utworu w ramach dozwolonego użytku ale wyłącznie
    > w jednym egzemplarzu.

    Art. 23^1 2) dopuszcza "przejsciowe lub incydentalne zwielokrotnianie
    utworow, niemajace samodzielnego znaczenia gospodarczego, a stanowiace
    integralna i podstawowa czesc procesu technologicznego oraz majace na
    celu wylacznie umozliwienie zgodnego z prawem korzystania z utworu".

    A wlasnie takim rodzajem zwielokrotnienia jest nagranie utworu do
    pamieci przenonsnego odtwarzacza.

  • 45. Data: 2005-12-26 22:49:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Tomasz Pyra był łaskaw zaszczycić nas taką wypowiedzią:

    > Art. 23^1 2) dopuszcza "przejsciowe lub incydentalne zwielokrotnianie
    > utworow,

    Rozumiem, że to z jakiegoś komentarza. Czy ten komentarz odnosi się do
    stanu prawnego po 1 maja 2004 r.?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 46. Data: 2005-12-26 23:30:17
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Olgierd napisał(a):
> [...]
    >

    > Wiesz co, mam jakieś 50 płyt Milesa Davisa, Johna Coltrane, Weather Report
    > itd. - i na żadnej nie mam takiej nalepki. Czy to oznacza, że mogę te

    Jeśli upłynęła wystarczająca ilość czasu od nagrania to owszem. To chyba
    25 czy 50 lat, nie pamiętam...

    chester
    --
    http://rowerowy.szczecin.pl

  • 47. Data: 2005-12-27 00:07:06
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Mon, 26 Dec 2005 01:13:40 +0100, fizzzi napisał(a):

    > Czy posiadanie plikow MP3 jest legalne ?
    Podepne sie pod watek:
    Zgrywanie z radia (zakladamy oplacony abonament itp) jest legalne o ile
    wiem (jesli sie myle to reszta tez lezy). Mam w kompie tuner tv i fm.
    Zdarza mi sie nagrywac zarowno avi jak mp3. W zasadzie niczym te mp3 sie
    nie roznia od takich sciaganych z netu(sygnal podaje kablowka wiec jest
    naprawde wysokiej jakosci). I teraz pytanie: czy jesli ktos sie przyczepi
    to odpowiedz : "sa z radia" zalatwia problem czy musze to jakos udowadniac
    (chyba oni powinni udowodnic ze jest inaczej prawda)?
    W zasadzie jesli to by konczylo sprawe to praktycznie kazdy moglby sie tak
    bronic stad nieco mnie to zastanowilo.
    Jakub (JFK) Kasica
    kontakt ze mna:
    http://rudy.mif.pg.gda.pl/~jfk/poczta/
    lub(wolniej)na adres z From

  • 48. Data: 2005-12-27 00:22:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Olgierd napisał(a):
    > Tomasz Pyra był łaskaw zaszczycić nas taką wypowiedzią:

    > Rozumiem, że to z jakiegoś komentarza. Czy ten komentarz odnosi się do
    > stanu prawnego po 1 maja 2004 r.?

    Mam to w ustawie ktora jest na ISIP, sadze wiec ze trafilo do Dziennika
    Ustaw.

  • 49. Data: 2005-12-27 01:08:44
    Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał ...

    > Tomasz Pyra był łaskaw zaszczycić nas taką wypowiedzią:

    > Rozumiem, że to z jakiegoś komentarza. Czy ten komentarz odnosi się do
    > stanu prawnego po 1 maja 2004 r.?

    Nie, to fragment Ustawy z 1 kwietnia 2004 r. o zmianie ustawy o PA,
    Dz.U. z 2004 r. Nr 91, poz. 869
    http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/2465_u.htm

    Sławek

  • 50. Data: 2005-12-27 03:27:49
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 26 Dec 2005 14:54:56 +0100,
    Ajgor <n...@d...m> screamed:
    > Oczywiscie :)
    > Wiesz co to jest?:
    >
    > http://www.sharewareorder.com/MP3TagEditor-download-
    5300.htm

    > To jest edytor tagow do MP3 :) Wiesz co mozna tym zrobic? Dopisac tagi
    > iTunes do innych empetrojek:) I juz beda legalne :)

    Nie odrobiłeś lekcji. Format MP3 nie ma wsparcia dla DRM. Apple nie oferuje
    piosenek w tym formacie. Z czego więc te tagi kopiować?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:212B ]
    [ 04:27:05 user up 10838 days, 16:22, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    All Gods were immortal.