  • 1. Data: 2005-12-26 00:13:40
    Temat: Czy MP3-trojki sa legalne ?
    Od: fizzzi <f...@...e.z.to.ciach.op.pl>

    Czy posiadanie plikow MP3 jest legalne ?

    Fizzzi
    GG#5311582
    Registered Linux user #405773

  • 2. Data: 2005-12-26 00:36:05
    Temat: Re: Czy MP3-trojki sa legalne ?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    fizzzi był łaskaw zaszczycić nas taką wypowiedzią:

    > Czy posiadanie plikow MP3 jest legalne ?

    Legalne. Nielegalne. To zależy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 3. Data: 2005-12-26 00:46:45
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    Użytkownik "fizzzi" <f...@...e.z.to.ciach.op.pl> napisał w wiadomości

    > Czy posiadanie plikow MP3 jest legalne ?
    mp3 są jak najbardziej legalne, pod jednym tylko warunkiem - że posiadasz na
    nie licencję, czyli:
    - ściągnąłeś za opłatą
    - jest to kopia zapasowa twojej płyty (oryginalnej), której okładkę
    posiadasz
    - autor udostępnił te nagrania za free

    W przeciwnych przypadkach mp3 nie jest legalne

  • 4. Data: 2005-12-26 08:42:20
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Yusek był łaskaw zaszczycić nas taką wypowiedzią:

    > - jest to kopia zapasowa twojej płyty (oryginalnej), której okładkę
    > posiadasz

    Mniej-więcej wiem o co Ci chodziło. Na pewno mylisz się co do tego, że
    wystarczy posiadać okładkę, IMHO mylisz się co do możliwości legalnego
    konwertowania nagrań z płyt CD do formatu mp3 (skoro posiadacz praw
    autorskich nie zezwolił na korzystanie z jego utworów w tej postaci). Na
    dokładkę moim zdaniem po 1 maja 2004 r. niedopuszczalne jest sporządzanie
    kopii zapasowych z płyt (zmiana w treści art. 23 ust. 2 pr.aut.).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 5. Data: 2005-12-26 09:07:58
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Yusek wrote:

    > - ściągnąłeś za opłatą

    No dopsz, mozna sciagnac za oplata z serwisow warezowych,

    > - jest to kopia zapasowa twojej płyty (oryginalnej), której okładkę
    > posiadasz

    tu sie zgodze (cho cjako ciekawostke podam skandynawie, gdzie od
    niedawna jest to nielegalne)

    > - autor udostępnił te nagrania za free

    A to jak udowodnic? Bo widzisz, wewewe ma ta przypadlosc, ze np. w marcu
    mogly byc pliki do sciagniecia za free np. z mp3.wp.pl a w czerwcu autor
    sie rozmyslil i wycofal je z serwisu...

    --
    *
    *|\

  • 6. Data: 2005-12-26 09:20:17
    Od: fizzzi <f...@...e.z.to.ciach.op.pl>

    On Mon, 26 Dec 2005 01:46:45 +0100, Yusek <y...@w...pl> wrote:

    > U?ytkownik "fizzzi" <f...@...e.z.to.ciach.op.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > mp3 s? jak najbardziej legalne, pod jednym tylko warunkiem - ?e
    > posiadasz na
    > nie licencj?, czyli:
    > - ?ci?gn??e? za op?at?
    > - jest to kopia zapasowa twojej p?yty (oryginalnej), której ok?adk?
    > posiadasz
    > - autor udost?pni? te nagrania za free
    >
    > W przeciwnych przypadkach mp3 nie jest legalne

    a jak udowodnic ze sa legalne ? jakie dokumenty musze przy sobie nosic
    (mam przenosny odtwarzac MP3) ?

  • 7. Data: 2005-12-26 09:42:30
    Od: "ElComandante" <z...@w...pl>

> [...]
    > dokładkę moim zdaniem po 1 maja 2004 r. niedopuszczalne jest sporządzanie
    > kopii zapasowych z płyt (zmiana w treści art. 23 ust. 2 pr.aut.).

    Na płytach nie jest zaznaczone, że nie można konwertować do mp3.
    I sądzę, że jeśli autor wyraźnie nie zaznaczył, że nie można
    konwertować do MP3 to takie działanie jest legalne jeśli oczywiście
    w danej chwili korzysta tylko z mp3 albo z CD.

  • 8. Data: 2005-12-26 09:44:44
    Od: fizzzi <f...@...e.z.to.ciach.op.pl>

    On Mon, 26 Dec 2005 10:07:58 +0100, Hikikomori San
    <h...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > A to jak udowodnic? Bo widzisz, wewewe ma ta przypadlosc, ze np. w marcu
    > mogly byc pliki do sciagniecia za free np. z mp3.wp.pl a w czerwcu autor

    moglem tez nagrac z radia internetowego lub zwyklego

  • 9. Data: 2005-12-26 09:53:30
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    fizzzi wrote:

    > a jak udowodnic ze sa legalne ? jakie dokumenty musze przy sobie nosic
    > (mam przenosny odtwarzac MP3) ?

    za posiadanie nielegalnych "mp3" nie grozi ci proces karny ani brutalne
    aresztowanie policji ("rece do gory a teraz powoli na kolana") - w
    ostatecznosci proces cywilny wytoczony przez przedstawicieli
    posiadajacych odpowioednie prawa do utworow.

    Wiec nie musisz nic przy sobie nosic...

    --
    *
    *|\

  • 10. Data: 2005-12-26 10:01:51
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > konwertowania nagrań z płyt CD do formatu mp3 (skoro posiadacz praw
    > autorskich nie zezwolił na korzystanie z jego utworów w tej postaci).

    Czyli na kasete do samochodowego tape-playera tez przegrac nie mozna? A
    czy to nie musi byc JAWNI napisane na plycie, z enie moge z tego zrobic
    MP3 czy to jest default?

    Gdzie konkretnie w Ustawie jest zapis - ze nie mozna?

    > Na
    > dokładkę moim zdaniem po 1 maja 2004 r. niedopuszczalne jest sporządzanie
    > kopii zapasowych z płyt (zmiana w treści art. 23 ust. 2 pr.aut.).

    ??? Bo ja znalazlem cos takiego i chyba sie artykuly nie zgadzaja, bo 23
    jest o:

    Art. 23. 1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego. Przepis
    ten nie upoważnia do budowania według cudzego utworu architektonicznego
    i architektoniczno-urbanistycznego.

    2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje krąg osób pozostałych
    w związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub
    stosunku towarzyskiego.

    BTW> 23.1 - pozwala na uzytkowanie dostepnych w sieci utworow (mp3) tak
    samo jak puszczonego i nagranego z radia utworu.
    I ja - jako zwykly uzytkownik - nie musze sie znac na tym, czy ten mp3
    jest udostepniony przez autora czy nie. Czy tez mam wymagac jaichs
    upowaznien od kolejnych serwisow WWW?

    --
    *
    *|\