  • 1. Data: 2005-12-25 22:50:43
    Temat: Kopia plyty muzycznej w mp3
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Czy skopiowanie wlasnej plyty muzycznej orginalnej do mp3 i sluchanie jej na
    kompie jest legalne?
    W ZAISK powiedzieli ze nie.
    Ja jaki art. powolac sie w razie kontroli?

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 2. Data: 2005-12-25 22:58:13
    Temat: Re: Kopia plyty muzycznej w mp3
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Jacek23 wrote:

    > W ZAISK powiedzieli ze nie.
    > Ja jaki art. powolac sie w razie kontroli?

    A na jaki artykuł powołał sie ZAIKS?

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2005-12-25 23:04:56
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jacek23 napisał(a):
    > Czy skopiowanie wlasnej plyty muzycznej orginalnej do mp3 i sluchanie jej na
    > kompie jest legalne?

    Tak. Nie musi to byc nawet wlasna plyta.

    > W ZAISK powiedzieli ze nie.
    > Ja jaki art. powolac sie w razie kontroli?

    USTAWA
    z dnia 4 lutego 1994 r.
    o prawie autorskim i prawach pokrewnych

    Art. 23.
    1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego. Przepis
    ten nie upoważnia do budowania według cudzego utworu architektonicznego
    i architektonicznourbanistycznego oraz do korzystania z elektronicznych
    baz danych spełniających cechy utworu, chyba że dotyczy to własnego
    użytku naukowego niezwiązanego z celem zarobkowym.
    2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z pojedynczych
    egzemplarzy utworów przez krąg osób pozostających w związku osobistym, w
    szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2005-12-26 12:33:36
    Od: "Grzesiex" <s...@g...pl>

    > 2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z pojedynczych
    > egzemplarzy utworów...

    czy nie oznacza to że mogę jedynie pożyczyć komuś płytę do posłuchania? co
    to znaczy dokładnie "korzystanie z pojedyńczych egzemparzy utworów"?
    Grzesiex

  • 5. Data: 2005-12-26 14:04:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Grzesiex był łaskaw zaszczycić nas taką wypowiedzią:

    > czy nie oznacza to że mogę jedynie pożyczyć komuś płytę do posłuchania?
    > co to znaczy dokładnie "korzystanie z pojedyńczych egzemparzy utworów"?

    Brawo! Właśnie o to chodzi - zaś co do "pojedynczy" to /clara non est
    interpretanda/.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 6. Data: 2005-12-26 14:04:36
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Mithos był łaskaw zaszczycić nas taką wypowiedzią:

    > USTAWA
    > z dnia 4 lutego 1994 r.
    > o prawie autorskim i prawach pokrewnych

    Proponuję jeszcze poczytać o polach eksploatacji.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 7. Data: 2005-12-27 09:19:45
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Ja jaki art. powolac sie w razie kontroli?

    W razie jakiej kontroli??? Uważasz że ZAiKS może Cię skontrolować w domu?
    Chyba trochę przesadzasz :-)))

  • 8. Data: 2005-12-27 10:43:48
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    W razie przeszukania przez policje, ostatnio to jest na topie.
    Zreszta teraz jak zglaszasz cokolwiek na policje co dotyczy przestepstw
    komputerowych to pytaja o licencje:)

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 9. Data: 2005-12-27 13:49:51
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    >W razie przeszukania przez policje, ostatnio to jest na topie.
    > Zreszta teraz jak zglaszasz cokolwiek na policje co dotyczy przestepstw
    > komputerowych to pytaja o licencje:)

    chodzi o to czy zostao legalnie nabyte. Bo uzytkowanie w brew warunkom
    licencji
    nie jest nielegalne w sensie prawa karnego.
    (Sciagneicie juz rozpowszechnionego utworu o ile nie jest to program , na
    uzytek wlasny jest legalne.)

    P.