  • 51. Data: 2005-12-27 09:08:41
    Temat: Re: Czy MP3-trojki sa legalne ?
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > mylisz się co do możliwości legalnego
    > konwertowania nagrań z płyt CD do formatu mp3 (skoro posiadacz praw
    > autorskich nie zezwolił na korzystanie z jego utworów w tej postaci).

    Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale to co napisałeś moim zdaniem jest
    bez sensu. Ja, kupując płytę, zapłaciłem za prawo do jej słuchania. Więc
    czemu miałby mi ktoś zabronić konwertowania jej do MP3? A co jeśli mam
    przenośny odtwarzacz MP3?
    Równie dobrze można wprowadzić zakaz odsłuchu na sprzęcie innym, niż
    zalecany ;-)).

    Na
    > dokładkę moim zdaniem po 1 maja 2004 r. niedopuszczalne jest sporządzanie
    > kopii zapasowych z płyt (zmiana w treści art. 23 ust. 2 pr.aut.).

    A dlaczego? Czy to jest napisane na okładce płyty? Tam widnieje zakaz
    publicznego odtwarzania całości lub części, wypożyczania itp... Kopia
    zapasowa np. mi służy do używania jej w aucie, ponieważ szkoda mi niszczyć i
    rysować oryginał.

  • 52. Data: 2005-12-27 09:12:14
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Podobnie jak na rewolwerach nie pisze się, że nie wolno z nich strzelać do
    > ludzi a na samochodach - że nie wolno rozjeżdżać ludzi.

    Z tym że aby używać rewolwer lub samochód należy przejść stosowne szkolenie,
    na którym właśnie te wiadomości zostają Ci przekazane. Natomiast nie
    słyszałem jeszcze o szkoleniach i egzaminach z użytkowania odtwarzaczy CD
    :-)

    > Na płytach nie
    > jest także napisane, że nie wolno ich puszczać w radiu itd.

    A i tu moim zdaniem nie masz racji. Stacja radiowa posiada koncesję i jej
    pracownicy muszą być obeznani z przepisami prawa dotyczącymi ich
    działalności. Więdzą więc, że takie praktyki są zakazane.

  • 53. Data: 2005-12-27 09:15:42
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Ależ to *jest* napisane - tam gdzie stoi o kontroli sposobu korzystania z
    > utworu oraz polach eksploatacji.

    Gdzie jest napisane? W Konstytucji? Czy w Ustawie o Prawach Autorskich? A
    kto ją zna? Nie przesadzaj i nie wymagaj od przeciętnego słuchacza płyt
    (często nastolatka) znajomości tego prawa :-).

  • 54. Data: 2005-12-27 09:31:31
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Robert J." wrote:

    > Równie dobrze można wprowadzić zakaz odsłuchu na sprzęcie innym, niż
    > zalecany ;-)).

    Nasze plyty brzmia wylacznie na odtwarzaczach Sony ;]

    --
    - - [ p l a t n a r e k l a m a ] - -
    Allegro - literatura science-fiction -- Peter F. Hamilton: Dysfunkcja

  • 55. Data: 2005-12-27 10:07:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Hikikomori San napisał(a):

    > Prosze cie ;) Daj mi dowolny plik mp3 to ci go dowolnie otaguje ;)

    Mozna to zrobic.
    Wystarczy zeby TAG zawieral podpisany moim kluczem prywatnym skrot
    obszaru danych pliku mp3.

    Kazdy kto chce zweryfikowac legalnosc moze to zrobic rozszyfrowujac
    skrot moim kluczem publicznym i porownujac go ze skrotem obszaru danych.

    Tego juz tak prosto nie otagujesz :)

  • 56. Data: 2005-12-27 10:07:36
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Robert J. napisał(a):

    > Gdzie jest napisane? W Konstytucji? Czy w Ustawie o Prawach Autorskich? A
    > kto ją zna? Nie przesadzaj i nie wymagaj od przeciętnego słuchacza płyt
    > (często nastolatka) znajomości tego prawa :-).

    Nieznajomość prawa szkodzi. :-)

    chester
    --
    http://rowerowy.szczecin.pl

  • 57. Data: 2005-12-27 11:47:47
    Od: "Antic & Pokey" <c...@i...pl>

    > Przyznacie ze pendrivy ostatnio sa trendy, prawda ?
    > Czy to znaczy ze ludzie uzywajacy tych urzadzen to potencjalni przestepcy
    > ?

    Poprzednio sie uzywalo (i czasem nadal sie uzywa) dyskietek - czy ich
    uzytkownicy to takze potencjalni przestepcy?

  • 58. Data: 2005-12-27 12:06:48
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    chester wrote:

    > Nieznajomość prawa szkodzi. :-)

    Nieznajomosc prawa tez nie jest wytlumaczeniem.

    Z drugiej strony prawo, zwlaszcza w takich kwestiach, powinno byc proste
    i zrozumiale dla ludzi. Nieastetyz sam ustawodawca komplikuje je zbytnio
    pod naciskiem firm, ktore maja w tym interes. A to jzu nie jest
    smieszne. Prawo powinno jasno mowic - "kupujesz plyte z muzyka,
    mozesz/nie mozesz zrobic to, to, to, to, to"...

  • 59. Data: 2005-12-27 12:07:31
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    >
    > Kazdy kto chce zweryfikowac legalnosc moze to zrobic rozszyfrowujac
    > skrot moim kluczem publicznym i porownujac go ze skrotem obszaru danych.

    Tego juz nie, a zwlaszcza nie tak prosto ;)

  • 60. Data: 2005-12-27 12:09:37
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Antic & Pokey wrote:

    > Poprzednio sie uzywalo (i czasem nadal sie uzywa) dyskietek - czy ich
    > uzytkownicy to takze potencjalni przestepcy?

    Potencjali piraci i przestepcy - przynajmniej tak to widza rozne RIAA i
    inne organizacje. Tymczasem "Klient nie jest piratem":
    www.idg.pl/news/85093.html - realny nacisk ze strony firm
    fonograficznych przybiera na sile i to w sposob dosc 'demoniczny' -
    inaczej nei postalaby organizacja konsumencka, ktora ma przeciwdzialac
    porwnywaniu konsumentow do zlodzieji na samym wstepie.