eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czas pracy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 1. Data: 2007-05-07 19:21:49
    Temat: Czas pracy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tak sobie słucham TV i słyszę że Gosiewski pracuje po 18 godzin dziennie.
    Czy premierem, który wymusza (toleruje) przekroczenie norm czasu pracy
    przez swojego podwładnego nie powinna zająć się Państwowa Inspekcja Pracy?
    No i ciekawe czy minister zatrudnia 3 zmiany sekretarek by z nim siedziały.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com
    "Ars iuris non habet osorem nisi ignorantem"


  • 2. Data: 2007-05-07 19:38:39
    Temat: Re: Czas pracy
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Johnson napisał(a):
    > Czy premierem, który wymusza (toleruje) przekroczenie norm czasu pracy
    > przez swojego podwładnego nie powinna zająć się Państwowa Inspekcja Pracy?

    zamiast zadawać głupie pytania złóż zawiadomienie ;)

    KG


  • 3. Data: 2007-05-07 19:43:13
    Temat: Re: Czas pracy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam pisze:

    >
    > zamiast zadawać głupie pytania złóż zawiadomienie ;)
    >

    A poważnie rzecz, mówiąc szukałem czegoś szczególnego co reguluje czas
    pracy ministrów i nie znalazłem. Wychodzi mi na to, że stosuje się do
    nich ustawę z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów
    państwowych, a w szczególności art. 29 ust. 1 " Czas pracy urzędników
    państwowych nie może przekraczać 8 godzin na dobę i średnio 40 godzin
    tygodniowo w przyjętym okresie rozliczeniowym nie dłuższym niż 8 tygodni".

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com
    "Ars iuris non habet osorem nisi ignorantem"


  • 4. Data: 2007-05-08 13:10:42
    Temat: Re: Czas pracy
    Od: "jk" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:f1nvoo$eml$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > kam pisze:
    >
    > >
    > > zamiast zadawać głupie pytania złóż zawiadomienie ;)
    > >
    >
    > A poważnie rzecz, mówiąc szukałem czegoś szczególnego co reguluje czas
    > pracy ministrów i nie znalazłem. Wychodzi mi na to, że stosuje się do
    > nich ustawę z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów
    > państwowych, a w szczególności art. 29 ust. 1 " Czas pracy urzędników
    > państwowych nie może przekraczać 8 godzin na dobę i średnio 40 godzin
    > tygodniowo w przyjętym okresie rozliczeniowym nie dłuższym niż 8 tygodni".
    >
    > --
    >
    Kodeks pracy:
    Art. 1514. § 1. Pracownicy zarządzający w imieniu pracodawcy zakładem pracy
    i kierownicy wyodrębnionych komórek organizacyjnych wykonują, w razie
    konieczności, pracę poza normalnymi godzinami pracy bez prawa do
    wynagrodzenia oraz dodatku z tytułu pracy w godzinach nadliczbowych,


  • 5. Data: 2007-05-08 13:17:14
    Temat: Re: Czas pracy
    Od: "jk" <j...@w...pl>

    Oczywiście Art. 151(4). § 1


  • 6. Data: 2007-05-08 14:28:47
    Temat: Re: Czas pracy
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 8 May 2007 15:10:42 +0200, jk napisał(a):


    >> A poważnie rzecz, mówiąc szukałem czegoś szczególnego co reguluje czas
    >> pracy ministrów i nie znalazłem. Wychodzi mi na to, że stosuje się do
    >> nich ustawę z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów
    >> państwowych,
    > Kodeks pracy:
    > Art. 1514. § 1. Pracownicy zarządzający w imieniu pracodawcy zakładem pracy


    A jesteś pewien że ministrowie są *pracownikami*?
    Zawierają umowę o pracę?
    Co prawda występuje w przypadku ministra *mianowanie*, jednak nie jest to w
    moim rozumieniu pracownik zarządzający zakładem pracy (bo i jakim toż -
    ministerstwo to zakład pracy?) w imieniu pracodawcy (bo kim by on był -
    premier byłby na ówczas pracodawcą?)



    --
    DFI Lanparty UT Ultra-D | AMD64 3200+ 2000@2650MHz (1.55V+104% 10x265)
    Patriot XBLK+ 2x512MB CL2-3-3-5 1T (265MHz) | LITE-ON DVDRW SOHW-1673S
    MSI NX 7800GT 400/1000@485/1170 - 256MB DDR3 256bit | PCI-E x16
    ST3160827AS - Barracuda 7200.7 SATA NCQ 160827 - S-ATA150 - 160GB


  • 7. Data: 2007-05-08 15:48:53
    Temat: Re: Czas pracy
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Artur napisał(a):
    > A jesteś pewien że ministrowie są *pracownikami*?
    > Zawierają umowę o pracę?

    żeby być pracownikiem nie trzeba zawrzeć umowy o pracę

    KG


  • 8. Data: 2007-05-08 18:22:35
    Temat: Re: Czas pracy
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 08 May 2007 17:48:53 +0200, kam napisał(a):

    > Artur napisał(a):
    >> A jesteś pewien że ministrowie są *pracownikami*?
    >> Zawierają umowę o pracę?
    >
    > żeby być pracownikiem nie trzeba zawrzeć umowy o pracę


    Wyciąłeś wzmiankę o "mianowaniu" z mojego posta.
    A jest to jedna z form zatrudnienia. Ponadto dochodzą wybór, powołanie,
    spółdzielcza umowa o pracę.

    Poddałem w wątpliwość tezę że minister podlega pod Kodeks Pracy - uważasz
    że mam złe wyobrażenie - wyprowadź mnie z błędu.
    Zerknij przy okazji do kodów ubezpieczeń w SUS.


    --
    DFI Lanparty UT Ultra-D | AMD64 3200+ 2000@2650MHz (1.55V+104% 10x265)
    Patriot XBLK+ 2x512MB CL2-3-3-5 1T (265MHz) | LITE-ON DVDRW SOHW-1673S
    MSI NX 7800GT 400/1000@485/1170 - 256MB DDR3 256bit | PCI-E x16
    ST3160827AS - Barracuda 7200.7 SATA NCQ 160827 - S-ATA150 - 160GB


  • 9. Data: 2007-05-08 20:00:55
    Temat: Re: Czas pracy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 May 2007, Artur wrote:

    > Dnia Tue, 8 May 2007 15:10:42 +0200, jk napisał(a):
    >
    >> Kodeks pracy:
    >> Art. 1514. § 1. Pracownicy zarządzający w imieniu pracodawcy zakładem pracy
    >
    > A jesteś pewien że ministrowie są *pracownikami*?
    > Zawierają umowę o pracę?
    > Co prawda występuje w przypadku ministra *mianowanie*,

    ..otóż. I dlatego "podpadają".

    > jednak nie jest
    > to w moim rozumieniu pracownik zarządzający zakładem pracy

    ...no tu sam ciekaw jestem :) bo dziwnie to wygląda :)

    > (bo i jakim toż -
    > ministerstwo to zakład pracy?) w imieniu pracodawcy (bo kim by on był -
    > premier byłby na ówczas pracodawcą?)

    Sądząc z faktu że to premier podpisuje ministrom urlopy (który
    przysługują im jak każdemu pracownikowi) tak to wygląda.
    A sam jest "pracownikiem wyższego szczebla", niczym dyrektor.

    pzdr, Gotfryd


  • 10. Data: 2007-05-09 06:54:29
    Temat: Re: Czas pracy
    Od: "jk" <j...@w...pl>

    Oto co wyczytałem na stronie premiera:
    http://www.kprm.gov.pl/8972_11309.htm
    "...5. Czy premier podpisuje umowę o pracę i czy dotyczą go przepisy Prawa
    pracy, jak np. płatne nadgodziny, dodatek za pracę w porze nocnej, ustalone
    normy czasu pracy. Czy premier przechodzi szkolenie BHP i badania lekarskie?

    Z dniem odebrania powołania i złożenia ślubowania, premier zostaje
    zatrudniony w administracji rządowej. Praca premiera, podobnie jak
    pozostałych członków rządu (a także innych osób zajmujących tzw. kierownicze
    stanowiska państwowe), nie jest zwyczajnym lecz szczególnym stosunkiem
    pracy, w związku z czym, ani z premierem, ani też z innymi ministrami, nie
    są zawierane umowy o pracę. W celach informacyjnych premier otrzymuje
    natomiast sporządzone w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów na piśmie
    potwierdzenie wysokości wynagrodzenia należnego mu zgodnie z przepisami
    ustawy z 31 lipca 1981r. o wynagrodzeniu osób zajmujących kierownicze
    stanowiska państwowe oraz rozporządzenia wykonawczego Prezydenta RP z dnia
    25 stycznia 2002 r. do tej ustawy.

    Stosunek zatrudnienia premiera i ministrów jest natomiast równoważny
    urzędniczym stosunkom pracy, określonym ustawą z 16 września 1982 r. o
    pracownikach urzędów państwowych. Przestrzeganie przepisów dotyczących
    bezpieczeństwa i higieny pracy jest podstawowym obowiązkiem pracownika,
    zgodnie z przepisami działu X Kodeksu pracy. Dotyczy to wszystkich
    pracowników, w tym również Prezesa Rady Ministrów.

    Premierowi przysługują np. te same co wszystkim urzędnikom uprawnienia do
    urlopu wypoczynkowego, inne uprawnienia związane ze stażem pracy, itd. Zatem
    we wszystkich sprawach zatrudnienia premiera, które nie zostały w sposób
    szczegółowy uregulowane w ustawie z 31 lipca 1981 r. o wynagrodzeniu osób
    zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, należy stosować przepisy
    ustawy z 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, a w dalszej kolejności
    powszechnie obowiązujące przepisy Prawa pracy, w szczególności przepisy
    Kodeksu pracy.

    Premier, tak jak inni członkowie rządu, podlega także ubezpieczeniu
    społecznemu (emerytury, renty) oraz ubezpieczeniu zdrowotnemu na takich
    zasadach, jak wszyscy urzędnicy. Dlatego też w razie niezdolności do pracy
    wskutek choroby, wypadku itd., pobiera zasiłek chorobowy obliczany według
    ogólnie obowiązujących zasad.

    Ze względu na zakres kompetencji nie ma możliwości określenia norm czasu
    pracy na stanowisku Prezesa Rady Ministrów. W odniesieniu do osób
    zajmujących kierownicze stanowiska państwowe należałoby raczej posługiwać
    się pojęciem "nienormowanego czasu pracy", związanego z realizacją polityki
    rządu i wykonywaniem powierzonych zadań. W tych okolicznościach nie znajdują
    zastosowania przepisy Prawa pracy dotyczące norm czasu pracy oraz
    wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych czy też w porze nocnej. "

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1