  • 51. Data: 2009-09-07 09:13:52
    Temat: Re: Coś mocno wyspecjalizowane to forum...
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tristan wrote:

    > Jak już tak koniecznie chcesz uznawać wyłącznie te sformułowania, które
    > są najczęstsze, to na Usenecie są artykuły albo wiadomości, a posty to
    > właśnie koszmarek z przeglądarkowych forumów.

    Nie bredź, określenie "post" istniało na długo przed pojawieniem się for
    i dotyczyło właśnie grup dyskusyjnych.

    --
    cokolwiek

  • 52. Data: 2009-09-07 09:16:37
    Od: to <t...@a...xyz>

    zly wrote:

    > akurat polskie znaki to niejako tradycja w usenecie i juz dawno
    > ustalono, ze tego sie nie czepia. duze litery? hmm shift sie zacina, a
    > czytajac dany wyraz w myslach nie rozrozniasz czy jest z duzej czy z
    > malej, natomiast roznice miedzy fora a forumy 'widzisz'

    Ustalono tak gdy istniały rzeczywiste problemy z uzyskaniem polskich
    znaków diakrytycznych w niektórych konfiguracjach. Od dawna już nie
    istnieją, więc ich nieużywanie nie ma żadnego uzasadnienia. A pisanie
    wyłącznie małymi literami i ignorowanie interpunkcji na normalnych
    grupach nigdy nie było mile widziane.

    --
    cokolwiek

  • 53. Data: 2009-09-07 09:17:54
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Monika pisze:

    > P.S. I dziękuję za zwrócenie uwagi. Następnym razem, kiedy będę pisała
    > na grupę, postaram się pamiętać, że mój problem może być zlekceważony.

    Na tym właśnie polega specyfika grup dyskusyjnych.
    Naiwnością jest oczekiwać, ze każde pytanie zostanie zauważone i
    odpowiedziane, a uznawane jest za niegrzeczne domaganie się odpowiedzi i
    złoszczenie się, że się jej nie dostaje. Tu jest usenet, tu się nie
    bierze jeńców.

  • 54. Data: 2009-09-07 10:09:38
    Temat: Re: Co? mocno wyspecjalizowane to forum...
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 07 wrzesień 2009 11:10
    (autor to
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4aa4ce20$1@news.home.net.pl>):

    > To, że język się zmienia jest oczywiste, ale dzieje się to spontanicznie,
    > a nie dlatego, że ten czy inny Tristan zacznie usenetować na opak.

    Aha... Czyli spontaniczne używanie języka przez cokolwieka zmienia język.
    Spontaniczne używanie języka przez innych jest na opak :D

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 55. Data: 2009-09-07 10:10:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 07 wrzesień 2009 11:13
    (autor to
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4...@n...home.net.pl>):

    > Nie bredź, określenie "post" istniało na długo przed pojawieniem się for

    for? Sam wprowadzasz własną odmianę?

    > i dotyczyło właśnie grup dyskusyjnych.

    Nie pamiętam. W programach do UseNetu zawsze miałem Artykuł albo Wiadomość.

  • 56. Data: 2009-09-07 10:14:40
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 07 wrzesień 2009 11:05
    (autor zly
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <26vpr4pyw6uw$.dlg@piki.fixed>):

    > akurat polskie znaki to niejako tradycja w usenecie i juz dawno ustalono,

    Nie wiem kto ustalał, ale większość ludzi normalnie pisze. Pisanie bez
    polskich znaków jest bardzo szkodliwe. Pomijam klasyczne już pułapki
    jak ,,zrob mi laske i pisz po polsku'', czy brak szacunku dla rozmówcy,
    ale pisanie bez polskich znaków wpływa bardzo negatywnie na odbiorców, bo
    oducza ich zauważania błędów. A skoro tak, to będą potem takie błędy
    pomijali w bardziej oficjalnych pismach.

    > ze tego sie nie czepia. duze litery? hmm shift sie zacina, a czytajac dany
    > wyraz w myslach nie rozrozniasz czy jest z duzej czy z malej, natomiast
    > roznice miedzy fora a forumy 'widzisz'

    No widzisz, a ja widzę Twój brak polskich znaków i brak wielkich liter.
    Jedno i drugie zmusza mnie do wpatrywania się i zgadywania, co też chciałeś
    napisać oraz gdzie zmienia się zdanie i gdzie mam nabrać oddechu.

    > byc moze, co nie zmienia faktu, ze sa niepoprawne

    A to już kwestia dyskusyjna.

    > Tak czy siak, mow sobie jak chcesz, ale nie wmawiaj ludziom ze slowa maja
    > inne znaczenie niz maja w rzeczywistosci, zwlaszcza jak popierasz sie
    > slownikami a sam sie do nich nie stosujesz :)

    Stosuję. Rozbieżność ze słownikami mam tylko w zakresie rodzaju słów
    typu ,,forum'' i jest to zaplanowane, przemyślane i uzasadnione.

  • 57. Data: 2009-09-07 10:17:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 07 Sep 2009 12:14:40 +0200, Tristan napisał(a):

    > Stosuję. Rozbieżność ze słownikami mam tylko w zakresie rodzaju słów
    > typu ,,forum'' i jest to zaplanowane, przemyślane i uzasadnione.

    A co to jest "dwa przecinki przed wyrazem" i "dwa apostrofy po wyrazie"?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 58. Data: 2009-09-07 10:20:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 07 wrzesień 2009 12:17
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > A co to jest "dwa przecinki przed wyrazem" i "dwa apostrofy po wyrazie"?

    Sposób na obejście dwóch problemów:

    a) Na klawiaturze brak jest klawiszy z cudzysłowami
    b) Kodowanie ISO-8859-2 nie uwzględnia polskich cudzysłowów

    więc stosuje się zapis z wykorzystaniem ,, oraz ''. To myk znany jeszcze w
    czasach maszynistek.

  • 59. Data: 2009-09-07 10:30:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Monika pisze:
    > Nie uważasz, że Twój post jest nieco obraźliwy? Gentlemen to z Ciebie
    > marny... Nie dość, że nie pomagasz kobiecie w kłopocie, to jeszcze ją
    > obrażasz. Zraniła męską dumę?

    Żadna z ciebie kobieta - najwyżej durna trollica.

    *plonk*

  • 60. Data: 2009-09-07 11:01:07
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 07 Sep 2009 12:20:37 +0200, Tristan napisał(a):

    > Sposób na obejście dwóch problemów:
    >
    > a) Na klawiaturze brak jest klawiszy z cudzysłowami

    Masz taką klawiaturę? Wierzyć mi się nie chce.

    > b) Kodowanie
    > ISO-8859-2 nie uwzględnia polskich cudzysłowów

    Nie wydaje Ci się, że lepiej stosować te, które są (także z punktu
    widzenia ew. wyszukiwania)? Wszakże "cudzysłów" to jednak cudzysłów.

    > więc stosuje się zapis z wykorzystaniem ,, oraz ''. To myk znany jeszcze
    > w czasach maszynistek.

    Pisałem kiedyś na maszynie i *wydaje mi się*, że cudzysłowy były. Ale
    fakt, że to polska maszyna była, Łucznik jakaś.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd