  • 11. Data: 2009-09-06 11:22:05
    Temat: Re: Coś mocno wyspecjalizowane to forum...
    Od: to <t...@a...xyz>

    Monika wrote:

    > Żenada.

    Żenadą jest Twoja postawa. Pojawiasz się w miejscu, gdzie ludzie pomagają
    sobie bezinteresownie, piszesz chaotycznego posta na gimnazjalnym
    poziomie językowym, który ciężko zrozumieć, a na koniec obrażasz
    wszystkich wokół, bo nie zareagowali tak jakbyś sobie tego życzyła.

    --
    cokolwiek

  • 12. Data: 2009-09-06 12:50:37
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Monika pisze:
    (Ciach bzdury)

    Poszukaj sobie gdzieś jakiegokolwiek zapisu usnetowej etykiety.

  • 13. Data: 2009-09-06 17:47:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tristan wrote:
    > W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 13:08
    > (autor Tomaszek
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <h805b8$ikf$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Są. Usenet to miejsce publicznych wystąpień. Technologia (NNTP kontra
    > WWW) różniąca usenet od ,,klasycznych'' forumów przeglądarkowych to
    > tylko technologia. Jedno i drugie jest forumem w znaczeniu językowym.

    nie jest bo forum to nazwa konkretnego rozwiązania technologicznego

  • 14. Data: 2009-09-06 18:28:09
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 13:18
    (autor Tomaszek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h805u0$o31$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > W znaczeniu językowym zgoda. A jeśli już o języku mowa. Wyraz forum się
    > w polskim nie odmienia

    Odmienia. Raczej miałeś na myśli, że ,,forum'' jest rodzaju nijakiego, dość
    sztucznie zresztą.

    > i nie ma czegoś takiego jak "forumem"

    Kwestia czasu. Ja promuję rozsądniejsze wersje. Skoro udało się kiedyś z
    albumem, to mam nadzieję, że z forumiem, liceumem, gimnazjumem i muzeumem
    też kiedyś się uda. Forma wyrazu sugeruje rodzaj męski i trzymanie się na
    siłę nijakiego mi nie odpowiada.

    > Od czasów sieci FIDO to zawsze była grupa ( kiedyś w hierarchii POL, a
    > nie jak teraz PL ) Ale przyszło nowe pokolenie i koniecznie musi
    > wszystko na głowie postawić :)

    No ja akurat jestem stare pokolenie, które boleje nad śmiercią UseNetu i
    zastąpieniem go przeglądarkowymi forumami.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 15. Data: 2009-09-06 18:28:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 19:47
    (autor Marek Dyjor
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h80sje$nu7$1@news.onet.pl>):

    > nie jest bo forum to nazwa konkretnego rozwiązania technologicznego

    Wydaje Ci się. SJP twierdzi coś innego.

  • 16. Data: 2009-09-06 18:38:31
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Wydaje Ci się. SJP twierdzi coś innego.

    Hmmmm - SJP moze nie nadazac nad pewnymi specyficznymi znaczeniami
    niektorych slow zwiazanych z branza IT.
    Np "post" w tym slowniku to:
    1. <religijny zakaz spożywania w pewnym okresie posiłków lub pewnych potraw>
    2. <okres, w którym wiernych obowiązuje ten zakaz>
    3. <powstrzymanie się od jakichś przyjemności z różnych powodów>

    Nic tam nie ma o wiadomosci wyslanej na grupe dyskusyjna.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2009-09-06 18:43:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tristan wrote:
    > W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 19:47
    > (autor Marek Dyjor
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <h80sje$nu7$1@news.onet.pl>):

    > Wydaje Ci się. SJP twierdzi coś innego.

    SPJ nie jest słownikiem branżowym.

    nawet definicja Formum jest niczego nie wspomina o forum internetowym.

    podpieranie sie SPJ w sprawie współczesnego języka prowadzi zbyt często na
    manowce.

  • 18. Data: 2009-09-06 20:30:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 20:38
    (autor SDD
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h80vj8$3ir$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > potraw> 2. <okres, w którym wiernych obowiązuje ten zakaz>
    > 3. <powstrzymanie się od jakichś przyjemności z różnych powodów>

    No i słusznie.

    > Nic tam nie ma o wiadomosci wyslanej na grupe dyskusyjna.

    No to masz przestarzały SJP. Mój mówi:

    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=post
    post II <<list elektroniczny zamieszczony na forum dyskusyjnym>>

    Chyba że znów doczepisz się forumu... Ale to błędne koło. Bo forum to forum.
    A czy technicznie wykonany na protokole NNTP czy na wynalazkach typu phpBB,
    to już kwestia wtórna.

    ATPO: nienawidzę słowa post w tym znaczeniu, bo to chore słowo, skoro jest
    ładne słowo list, uznane od lat w polszczyźnie.

  • 19. Data: 2009-09-06 20:34:35
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 20:43
    (autor Marek Dyjor
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h80vsj$4cd$1@news.onet.pl>):

    > SPJ nie jest słownikiem branżowym.

    A jaki język branżowy należy tu stosować? Masz na myśli prawniczy? W
    prawniczym jest podział na forumy przeglądarkowe i forumy usenetowe zwane
    inaczej?

    > nawet definicja Formum jest niczego nie wspomina o forum internetowym.

    A po co ma wspominać? Podana przeze mnie definicja jest dość szeroka i
    obejmuje dowolne forumy.

    > podpieranie sie SPJ w sprawie współczesnego języka prowadzi zbyt często na
    > manowce.

    A czym się należy podpierać? Rozumiem, że czegoś może tam nie być, ale
    słowo ,,forum'' jest jasne i zrozumiałe i wyrzekanie się go w kontekście
    UseNetu to wyłącznie czepialstwo. ,,O! jaka ty pusta jesteś, nie wiesz, że
    to grupa dyskusyjna a nie forum.'' Więc chciałbym jeszcze raz na forum tej
    grupy zaapelować do zaprzestania takiego czepialstwa.

  • 20. Data: 2009-09-06 20:35:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:

    > ATPO: nienawidzę słowa post w tym znaczeniu, bo to chore słowo, skoro jest
    > ładne słowo list, uznane od lat w polszczyźnie.

    Ale to nie jest list, bo słowo to wykorzystywane jest w *innym*
    znaczeniu, chyba że "list otwarty", ale to też nie bardzo, bo list
    otwarty też jest adresowany do kogoś konkretnego.

    --
    Liwiusz