  • 41. Data: 2006-01-21 20:06:21
    Temat: Re: Co zrobiĂŚ z workiem danych osobowych?
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    news:dqturb$gsn$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Re to: barakuda [Sat, 21 Jan 2006 16:26:24 +0100]:

    > Mnie to w sumie nie powinno interesować. Jeśli widzę coś
    > w śmietniku, założenie że to śmieci i są niczyje jest jak
    > najbardziej zasadne. W związku z tym owszem, może się tak
    > okazać - że były kradzione - ale ciężko w tym momencie
    > *mnie* oskarżać o kradzież.

    masz obowiazek zaniesc rzecz znaleziona (nie jest wymienone gdzie) w
    przeciagu 14 dni na policje.

    P.

  • 42. Data: 2006-01-21 20:23:22
    Temat: Re: Co zrobić z workiem danych osobowych?
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Przemek R..." <p...@t...gazeta
    .pl> napisał w wiadomości
    > masz obowiazek zaniesc rzecz znaleziona (nie jest wymienone gdzie) w
    > przeciagu 14 dni na policje.

    Już ktoś wskazał na absurd tego zapisu - nie mam obowiązku zanosić
    całej zawartości wszystkich śmietników na komisariat.

    Piotr

  • 43. Data: 2006-01-21 20:26:15
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    .pl> napisał w wiadomości

    > Już ktoś wskazał na absurd tego zapisu - nie mam obowiązku zanosić
    > całej zawartości wszystkich śmietników na komisariat.

    Owszem, bo znaleźc można tylko rzecz zagubioną. Rzeczy umieszczone w
    śmietniku to rzeczy porzucone.

    --
    Falkenstein
    Recht und Ehre

  • 44. Data: 2006-01-21 21:03:04
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Otto von Falkenstein" <F...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Owszem, bo znaleźc można tylko rzecz zagubioną.

    Tak? W lesie znalazłem 5 smacznych borowików. Ciekawe,
    kto je tam zgubił...

    > Rzeczy umieszczone w
    > śmietniku to rzeczy porzucone.

    Gorzej, gdy ktoś przy okazji wyrzucania śmieci
    coś w śmietniku zgubi. ;)

    Piotr

  • 45. Data: 2006-01-21 21:23:34
    Od: "enwy" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Mikolaje" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Mam 1 worek danych osobowych pochodzacych z jednego smietnika pewnego
    > urzedu miejskiego. Co moge z nim zrobic?
    >
    > --
    > Mikolaj

    Następym razem jak znajdziesz cos takiego to zostaw to na miejscu, po czym
    niezwłocznie zgłos Policji co znalazles. A teraz? Podobno jakiemus
    kolesiowi, ktory znalazl dane z Providentu przedstawiono zarzut za to ze
    znalazl?
    Dziwne, chyba ze mu udowodnili ze jednak nie znalazl, tylko zdobyl.
    A to co znalazles oddaj lepiej Policji a nie firmie, a jeszcze lepiej zglos
    to do Prokuratury, ale skoro te dane wziales ze soba to moze przed
    zgloszeniem odnies je tam gdzie znalazles, zeby nie bylo podejrzenia ze
    jednak nie znalazles. Taka rada moja, ale nie wiem czy sluszna.
    pozdrawiam

  • 46. Data: 2006-01-21 23:56:02
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Przemek R... [Sat, 21 Jan 2006 21:06:21 +0100]:

    > masz obowiazek zaniesc rzecz znaleziona (nie jest
    > wymienone gdzie) w przeciagu 14 dni na policje.

    Dobra, idę im naznosić wszelkich śmieci walających się
    po całej okolicy. Powołam się na Ciebie, bo mam niejasne
    wrażenie że się mogą nie ucieszyć...

    Kira

  • 47. Data: 2006-01-22 15:50:40
    Temat: Re: Co zrobi? z workiem danych osobowych?
    Od: blogger <r...@n...fr>

    barakuda wrote:

    > W artykule news:dqturb$gsn$1@atlantis.news.tpi.pl,

    > Nikt Cię nie oskarży w takim przypadku ,ale ten konkretny przypadek był
    > inny.Ten który niby to zanalazł to:
    > maiał pełną świadomość ,że nie wolo czegoś takiego wyrzucać na śmietnik

    ale to nie jego sprawa. On nie mial zadnego zobowiazania wobec
    Providenta, poniewaz bank pozbyl sie tego na zawsze. Od momentu
    znalezienia i uznania za swoje, czlowiek stal sie nowym wlascicielem.

    > i że
    > to nie są śmieci w powszechnym znaczeniu twgo słowa,

    ale z prawnegopunktu widzenia sa to smieci.

    > a to dlatego ,że zbrał
    > to do domu i udał się do firmy z której to pochodziło po pieniądze ,a
    > jeszcze się targował ,co do wysokości zapłaty za zwrot.

    Jaki zwrot? Przeciez w momencie wyrzucenia na smietnik Provident
    przestal byc wlascicielem. Od momentu uznania za swoje przez pana nurka
    smietnikowego, byla to wlasnosc jego. Wiec "zwrot" nie moze zachodzic.

    > Nie zawiadomił
    > policji

    Nie mial obowiazku

    > ani tego nie oddał.

    Komu? Przeciez byl wlascicielem. I moze targowac sie i oferowac sprzedaz
    komu chce. Nawet bylemu wlascicielowi.

    > Firmę poprostu szantażował.

    W ktorym momencie?

    Gdyby znalazl obok rekawiczki i zaoferowal sprzedaz poprzedniemu
    wlascicielowi, to co? Szantaz?

    > W końcu zaniósł to do
    > gazety i powiedział ,że znalazł.
    > barakuda

    A nie?

  • 48. Data: 2006-01-22 15:56:45
    Od: blogger <r...@n...fr>

    Przemek R... wrote:

    > U?ytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > masz obowiazek zaniesc rzecz znaleziona (nie jest wymienone gdzie) w
    > przeciagu 14 dni na policje.

    Kierowca ciezarowki wyrzucil butelke z moczem, bo mu sie nie chcialo
    zatrzymac. Gdzie mam zaniesc?

  • 49. Data: 2006-01-22 17:55:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Mikolaje [###m...@n...pl.###] napisał:
    > Mam 1 worek danych osobowych pochodzacych z jednego smietnika
    pewnego
    > urzedu miejskiego. Co moge z nim zrobic?

    Masz obywatelski, wynikający z art. 304 kpk, powiadomić o tym fakcie
    policję lub prokuraturę.

  • 50. Data: 2006-01-22 18:07:39
    Od: blogger <r...@n...fr>

    Robert Tomasik wrote:

    > pewnego

    > Masz obywatelski, wynikający z art. 304 kpk, powiadomić o tym fakcie
    > policję lub prokuraturę.

    Czy chodzi o to?

    Art. 304. § 1. Każdy dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa
    ściganego z urzędu ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym prokuratora
    lub Policję. Przepis art. 191 § 3 stosuje się odpowiednio.

    § 2. Instytucje państwowe i samorządowe, które w związku ze swą
    działalnością dowiedziały się o popełnieniu przestępstwa ściganego z
    urzędu, są obowiązane niezwłocznie zawiadomić o tym prokuratora lub
    Policję oraz przedsięwziąć niezbędne czynności do czasu przybycia organu
    powołanego do ścigania przestępstw lub do czasu wydania przez ten organ
    stosownego zarządzenia, aby nie dopuścić do zatarcia śladów i dowodów
    przestępstwa.

    § 3. Zawiadomienie o przestępstwie, co do którego prowadzenie śledztwa
    przez prokuratora jest obowiązkowe, lub własne dane świadczące o
    popełnieniu takiego przestępstwa Policja przekazuje wraz z zebranymi
    materiałami niezwłocznie prokuratorowi.

    Gdzie tutaj wynika obowiazek zawiadamiania o worku?