eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › zgubiona przesyłka
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2006-01-20 14:00:41
    Temat: zgubiona przesyłka
    Od: "Peter" <p...@w...pl>

    Hi!
    Taka historia sie zdarzyła:
    Była sobie człowiek, ktory chciał naprawić samochód. Zamówił część z
    drugiego końca Polski (to była jedyna możliwość) Sprzedawca obiecał wysłać
    ją Firmą Kurierska (Renomowaną) w środę. FK (R) potwierdziła, że przesyłka
    dojdzie na czwartek. Człowiek umówił się z mechanikiem na piątek po południu
    (dla pewności) choć nie było łatwo bo kolejki, okres przedświąteczny itp.
    Sprzedawca wyłał część jak obiecał. Człowiek się ucieszył bo pójdzie
    sprawnie, bo samochód bardzo potrzebny do pracy. W czwartek po południu
    człowiek dowiedział się w FK (R) że przesyłka.... zgineła. Normalnie Amba.
    Po kilku nerwowych telefonach, w sobotę (!) okazało się, że przesyłka się
    znalazła w siedzibie FK (R) w... miejscu zmieszkania zainteresowanego, ale
    że ten dostanie ją dopiero w.... poniedziałek Albo jak chce to sobie może
    sam przyjechać i odebrać. Człowiek ubłagał mechanika, żeby naprawić auto w
    sobotę wsiadł w taksówkę odebrał, zapłacił (za taksówkę też), zawiózł do
    mechanika. Ten naprawił auto.
    Następnie człowiek napisał (zgodnie z informacją, która przekazała mu
    pracownica FK (R) ) pismo, w ktorym żąda zwrotu kosztów przesyłki i
    transportu osobistego, przedstawiając odpowiednie rachunki. Wysłał to
    poleconym.
    3 tyg. (robocze) i nic !!!
    I co teraz??
    Ma pisać uprzejmie? nieuprzejmie?
    Czy może od razu do instancji... :-)

    Pzdr
    Peter



  • 2. Data: 2006-01-20 15:24:20
    Temat: Re: zgubiona przesyłka
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Jan 2006 15:00:41 +0100, Peter napisał(a):

    > Hi!
    > Taka historia sie zdarzyła:
    > Była sobie człowiek, ktory chciał naprawić samochód. Zamówił część z
    > drugiego końca Polski (to była jedyna możliwość) Sprzedawca obiecał wysłać
    > ją Firmą Kurierska (Renomowaną) w środę. FK (R) potwierdziła, że przesyłka
    > dojdzie na czwartek. Człowiek umówił się z mechanikiem na piątek po południu
    > (dla pewności) choć nie było łatwo bo kolejki, okres przedświąteczny itp.
    > Sprzedawca wyłał część jak obiecał. Człowiek się ucieszył bo pójdzie
    > sprawnie, bo samochód bardzo potrzebny do pracy. W czwartek po południu
    > człowiek dowiedział się w FK (R) że przesyłka.... zgineła. Normalnie Amba.
    > Po kilku nerwowych telefonach, w sobotę (!) okazało się, że przesyłka się
    > znalazła w siedzibie FK (R) w... miejscu zmieszkania zainteresowanego, ale
    > że ten dostanie ją dopiero w.... poniedziałek Albo jak chce to sobie może
    > sam przyjechać i odebrać. Człowiek ubłagał mechanika, żeby naprawić auto w
    > sobotę wsiadł w taksówkę odebrał, zapłacił (za taksówkę też), zawiózł do
    > mechanika. Ten naprawił auto.
    > Następnie człowiek napisał (zgodnie z informacją, która przekazała mu
    > pracownica FK (R) ) pismo, w ktorym żąda zwrotu kosztów przesyłki i
    > transportu osobistego, przedstawiając odpowiednie rachunki. Wysłał to
    > poleconym.
    > 3 tyg. (robocze) i nic !!!
    > I co teraz??
    > Ma pisać uprzejmie? nieuprzejmie?
    > Czy może od razu do instancji... :-)
    >
    > Pzdr
    > Peter

    Wyślij im wezwanie do zapłaty, a potem do sądu. Jak chcesz sporządze Tobie
    projekt pisma procesowego. t...@w...pl


  • 3. Data: 2006-01-20 16:50:05
    Temat: Re: zgubiona przesyłka
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Peter" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dqqqea$t5r$1@inews.gazeta.pl...
    > Ma pisać uprzejmie? nieuprzejmie?

    1 . przeczytać regulamin firmy kurierskiej
    2. reklamacje składa NADAWCA paczki

    Pozdrawiam


  • 4. Data: 2006-01-20 19:06:13
    Temat: Re: zgubiona przesyłka
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Jan 2006 17:50:05 +0100, gasper napisał(a):

    > Użytkownik "Peter" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:dqqqea$t5r$1@inews.gazeta.pl...
    >> Ma pisać uprzejmie? nieuprzejmie?
    >
    > 1 . przeczytać regulamin firmy kurierskiej
    > 2. reklamacje składa NADAWCA paczki
    >
    > Pozdrawiam

    umowę między nadawcą paczki a firmą kurierską można potraktować jako umowę
    na rzecz osoby trzeciej..., moim zdaniem możliwe jest rządanie
    odszkodowania również przez adresata


  • 5. Data: 2006-01-20 19:17:11
    Temat: Re: zgubiona przesyłka
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Rafał Święch" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:1st75rc1l1spf.r4vhzyly9nzr$.dlg@40tude.net...

    > umowę między nadawcą paczki a firmą kurierską można potraktować jako umowę
    > na rzecz osoby trzeciej..., moim zdaniem możliwe jest rządanie
    > odszkodowania również przez adresata

    tylko warto sie zapoznać z regulaminem świadczenia usług, który to wysyłający
    zaakceptował

    Pozdrawiam


  • 6. Data: 2006-01-20 19:32:12
    Temat: Re: zgubiona przesyłka
    Od: "Peter" <p...@w...pl>


    Użytkownik "gasper" <g...@p...comp> napisał w wiadomości
    news:dqrcvq$rl8$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Rafał Święch" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:1st75rc1l1spf.r4vhzyly9nzr$.dlg@40tude.net...
    >
    >> umowę między nadawcą paczki a firmą kurierską można potraktować jako
    >> umowę
    >> na rzecz osoby trzeciej..., moim zdaniem możliwe jest rządanie
    >> odszkodowania również przez adresata
    >
    > tylko warto sie zapoznać z regulaminem świadczenia usług, który to
    > wysyłający zaakceptował
    >
    > Pozdrawiam

    No tak ale to odbierający ma problem i to własnie jego (jako uiszczającego
    należność za przesyłkę) poinformowano o możliwości reklamacji

    Peter


  • 7. Data: 2006-01-20 20:13:54
    Temat: Re: zgubiona przesyłka
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    >> umowę między nadawcą paczki a firmą kurierską można potraktować jako
    >> umowę
    >> na rzecz osoby trzeciej..., moim zdaniem możliwe jest rządanie
    >> odszkodowania również przez adresata
    >
    > tylko warto sie zapoznać z regulaminem świadczenia usług, który to
    > wysyłający zaakceptował

    A co adresata obchodzi jakis regulamin swiadczenia uslug, obowiazujacy
    miedzy firma kurierska a wysylajacym? On jest zwiazany umowa tylko z
    nadawca.

    Trafna wydaje mi sie natomiast koncepcja umowy na rzecz osoby trzeciej.

    Pozdrawiam,
    Michal



  • 8. Data: 2006-01-21 07:07:38
    Temat: Re: zgubiona przesyłka
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

    > A co adresata obchodzi jakis regulamin swiadczenia uslug, obowiazujacy
    > miedzy firma kurierska a wysylajacym? On jest zwiazany umowa tylko z
    > nadawca.
    > Trafna wydaje mi sie natomiast koncepcja umowy na rzecz osoby trzeciej.
    > Pozdrawiam,

    Zamiast gdybać lepiej przeczytać regulamin. Np. w Poczcie Polskiej może
    reklamowac i nadawaca i odbiorca. Tyle, że może to zrobić jedna strona
    (nigdy na raz oboje). I jak to robi adresat to musi oświadczyć, że nadawca
    już nie będzie reklamował. Czy jakoś tak, doczytajcie sobie w regulaminie.
    Tutaj nawet nie wiemy co to była za firma kurierska, nie mam pojecia
    dlaczego autor wątku tego nie napisał. To jakaś tajemnica ?



  • 9. Data: 2006-01-21 09:39:59
    Temat: Re: zgubiona przesyłka
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Zamiast gdybać lepiej przeczytać regulamin. Np. w Poczcie Polskiej może
    > reklamowac i nadawaca i odbiorca. Tyle, że może to zrobić jedna strona
    > (nigdy na raz oboje).

    Jeszcze raz - co ma regulamin to zadania spelnienia swiadczenia przez
    odbiorce? Poczytaj art. 393 KC

    Pozdrawiam,
    Michal



  • 10. Data: 2006-01-21 10:05:49
    Temat: Re: zgubiona przesyłka
    Od: "Peter" <p...@w...pl>


    Użytkownik "Cyberix" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:dqsmue$tn$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >> A co adresata obchodzi jakis regulamin swiadczenia uslug, obowiazujacy
    >> miedzy firma kurierska a wysylajacym? On jest zwiazany umowa tylko z
    >> nadawca.
    >> Trafna wydaje mi sie natomiast koncepcja umowy na rzecz osoby trzeciej.
    >> Pozdrawiam,
    >
    > Zamiast gdybać lepiej przeczytać regulamin. Np. w Poczcie Polskiej może
    > reklamowac i nadawaca i odbiorca. Tyle, że może to zrobić jedna strona
    > (nigdy na raz oboje). I jak to robi adresat to musi oświadczyć, że nadawca
    > już nie będzie reklamował. Czy jakoś tak, doczytajcie sobie w regulaminie.
    > Tutaj nawet nie wiemy co to była za firma kurierska, nie mam pojecia
    > dlaczego autor wątku tego nie napisał. To jakaś tajemnica ?
    >

    Nie ale wolałem na razie nie rzucać nazwami.
    Ale skoro pytacie: DHL

    Pzdr
    Peter

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1