  • 11. Data: 2003-11-04 22:56:34
    Temat: Re: Co zrobic??
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-11-03 23:49 Arek napisał(a):

    > Jeśli nie to pozew przeciwko portalowi za współudział. To ich nauczy.

    Przepraszam, ale nie rozumiem, czemu portal miałby jakiemuś pieniaczowi
    podać czyjeś IP. Policji, prokuraturze - jak najbardziej, ale zupełnie
    obcej osobie? Tak naprawdę nie wiadomo komu?
    - Szwejk

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)

  • 12. Data: 2003-11-04 23:08:18
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Wojtek Szweicer napisał:
    > Przepraszam, ale nie rozumiem, czemu portal miałby jakiemuś pieniaczowi
    > podać czyjeś IP. Policji, prokuraturze - jak najbardziej, ale zupełnie
    > obcej osobie? Tak naprawdę nie wiadomo komu?

    A niby czemu miałby nie podać!? IP to nie dane osobowe to raz. Dwa - szanujące się
    serwisy wyświetlają IP wypowiadających się od razu i ich admini nie muszą tracić
    czasu na szukanie tego w logach.

    A policja i prokuratura po co ma się angażować w zdobywanie danych oszczercy?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 13. Data: 2003-11-04 23:20:25
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-11-05 00:08 Arek napisał(a):

    > A niby czemu miałby nie podać!? IP to nie dane osobowe to raz. Dwa -
    > szanujące się serwisy wyświetlają IP wypowiadających się od razu i ich
    > admini nie muszą tracić czasu na szukanie tego w logach.

    Jeśli to nie dane osobowe, to czemu chcesz pozywać portal o współudział?
    Zastanów się trochę. No i czemu admin miałby szukać w logach i dodawać
    sobie pracy, bo jakiś tam pan Kowalski poczuł się (słusznie czy nie)
    obrażony przez Nowaka.

    > A policja i prokuratura po co ma się angażować w zdobywanie danych
    > oszczercy?

    Żeby wypełniać swoje obowiązki, określone w art. 216 kk.
    - Szwejk

  • 14. Data: 2003-11-05 00:40:18
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    c...@w...pl news:1x8w7l2abf811.13tp4kdzmvy8v$.dlg@40tude.net

    > Myślę, że powinieneś uważać na rady udzielane przez Arnolda Buzdygana.
    > Jedno na czym się zna to właśnie wynajmowanie dresów.

    E tam nie przesadzaj.

    Tych ludzi z ulotkami tez dobrze nasylal.

    I dobrze grozi telefonicznie ze az sie w koncu Prokuratura i tym
    zaitneresowala ;)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 15. Data: 2003-11-05 00:45:46
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Wojtek Szweicer napisał:
    > Jeśli to nie dane osobowe, to czemu chcesz pozywać portal o współudział?

    Bo bierze wtedy udział w procederze.

    > Zastanów się trochę. No i czemu admin miałby szukać w logach i dodawać
    > sobie pracy, bo jakiś tam pan Kowalski poczuł się (słusznie czy nie)
    > obrażony przez Nowaka.

    Dlatego, że ponosi za to *PEŁNĄ* odpowiedzialność.

    > Żeby wypełniać swoje obowiązki, określone w art. 216 kk.

    Widocznie mają w dupie te obowiązki. Mi potrafili napisać, że nie mogą
    wykryć (sic!) sprawcy choć podawałem im wszystkie dane delikwenta.

    Dlatego na jego miejscu bym się nie szczypał tylko uderzał bez litości
    w portal przy najmniejszej oznace braku skakania przy nim.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 16. Data: 2003-11-05 09:41:25
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-11-05 01:45 Arek napisał(a):

> [...]
    >
    > Dlatego na jego miejscu bym się nie szczypał tylko uderzał bez litości
    > w portal przy najmniejszej oznace braku skakania przy nim.

    Nie rozumiesz, o co mi chodzi. Z jednej strony chcesz sam wszystko
    załatwić (zdobyć IP), bo policja się tym nie zajmie, bo "ma w dupie
    obowiązki", a z drugiej chcesz skarżyć portal.

    Druga rzecz (co już napisałem), że nie wiem, czemu portal miałby podać
    komuś prywatnemu czyjś adres IP, tak samo jak Ty nie podajesz byle komu,
    np. w jakim województwie mieszkasz. Jak zapewne wiesz, niekiedy IP może
    określać komputer z dokładnością do dzielnicy, a w większości przypadków
    - do miasta. I to nie są dane osobowe? Miejscowość zamieszkania?
    - Szwejk

  • 17. Data: 2003-11-05 09:43:46
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> napisał w wiadomości

    > Pozwolisz ze dolacze ta wypowiedz do akt sprawy o grozby karalne,
    > zniszczenie mienia, i nachodzenie w domu, nielegalne posiadanie broni -
    > ktore sie przeciwko Tobie tocza (lub sa w trakcie zglaszania)? bo ladnie
    > wszystko lacza w calosc, szczegolnie z strona www.raf256.com/arnold/

    Przestańcie karmić popaprańca .

    Leszek

  • 18. Data: 2003-11-05 10:08:28
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Wojtek Szweicer napisał:
    [..]
    > - do miasta. I to nie są dane osobowe? Miejscowość zamieszkania?

    Nie, numer IP to NIE SĄ dane osobowe.

    > Nie rozumiesz, o co mi chodzi. Z jednej strony chcesz sam wszystko
    > załatwić (zdobyć IP), bo policja się tym nie zajmie, bo "ma w dupie
    > obowiązki", a z drugiej chcesz skarżyć portal.

    Są dwie drogi do uzyskania zadośćuczynienia i satysfakcji.
    Jedna to dopadnięcie opluwacza i zmuszenie go zadośćuczynienia, co może
    być trudne, szczególnie w przypadku braku chęci współpracy z portalem,
    druga to uzyskanie solidarnego zadośćuczynienia od portalu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 19. Data: 2003-11-05 10:31:50
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-11-05 11:08 Arek napisał(a):

    > Nie, numer IP to NIE SĄ dane osobowe.

    Nie są, ale ich podanie może posłużyć ich zdobyciu. Np. kiedyś w tv
    powiedzieli "Sławomir W., syn byłego prezydenta spowodował wypadek po
    pijanemu" - niby "W.", a wiadomo, o kogo chodzi. Etyka wymaga od
    właściciela portalu, aby nie podał byle komu (nie obraź się) danych
    swojego klienta. Skąd mają wiedzieć, że Ty to wykorzystasz w dobrych
    celach? A może chcesz go pobić, bo nie umiesz z nim dyskutować
    normalnie? Że chcesz pomóc policji? A może ktoś napisał "mam w domu 4
    komputery, a wy jesteście poje**ni" - czy chcesz mu zwrócić uwagę, że
    napisał brzydkie słowo, czy może interesują Cię te komputery?
    Są fora, w których IP jest jawny, są takie, w których jest tajny. Jeśli
    piszę na forum "tajne", w którym jest napisane, że IP tylko do
    wiadomości administratora i prokuratora, to chyba mam prawo oczekiwać,
    że nie zostanie ujawniony pozostałym osobom?
    - Szwejk