  • 1. Data: 2003-11-03 21:13:25
    Temat: Co zrobic??
    Od: "ARc'chie" <a...@o...pl>

    Witam
    sytuacja jest taka:
    1. jest forum dyskusyjne, tematyczne na znanym portalu
    2. Na forum tym pewien "Ktos" daje popalic firmie
    3. Przedstawiciel firmy oficjalnie dementuje na tymze forum oszczerstwa
    "Ktosia" podpisujac sie wlasnym nazwiskiem.
    4. "Ktos" dalej szkaluje firme, jednoczesnie szkalujac nazwisko
    przedstawiciela: m.in. jego preferencje seksualne, stan umyslowy itd. itp.,
    a mimo ostrzezen nie chce przestac, dalej rzucajac inwektywami.

    Sprawa raczej ewidentnie podlega dwom artykulom:

    "Art. 23 kc. Dobra osobiste człowieka, jak w szczególności zdrowie, wolność,
    CZEŚĆ, swoboda sumienia, NAZWISKO lub pseudonim, WIZERUNEK, tajemnica
    korespondencji, nietykalność mieszkania, twórczość naukowa, artystyczna,
    wynalazcza i racjonalizatorska, pozostają pod ochroną prawa cywilnego
    niezależnie od ochrony przewidzianej w innych przepisach."

    oraz (polecam paragraf drugi, bo sprawa dotyczy Internetu, czyli mass
    medium)

    "Art. 212 kk [Zniesławienie] § 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób,
    instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie mającą osobowości
    prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii
    publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska,
    zawodu lub rodzaju działalności, podlega grzywnie, karze ograniczenia albo
    pozbawienia wolności do roku.
    § 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą środków
    masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do lat
    2.
    § 3. W razie skazania za przestępstwo określone w § 1 lub 2, sąd może orzec
    nawiązkę na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża albo na inny
    cel
    społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.
    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 odbywa się z oskarżenia
    prywatnego."

    Teraz pytanie o sprawy proceduralne: jaka droge obrac, aby oskarzyc "Ktosia"
    z obu lub jednego z artykułów???

    1. domagac sie od portalu ujawnienia danych osobowych delikwenta (lub numeru
    IP) i z tymi danymi sporzadzic prywatny akt oskarzenia?
    2. Zglosic sie do odpowiedniego organu scigania (jakiego??), ktory juz sam
    znajdzie delikwenta i dalej sprawe ruszy?

    Prosze o pilna odpowiedz wszystkich ekspertow z tej grupy

    Serdecznie podrawiam
    ARc'chie

  • 2. Data: 2003-11-03 21:54:23
    Temat: Re: Co zrobic??
    Od: Arek <a...@e...net>

    ARc'chie rzecze:
    [..]
    > Prosze o pilna odpowiedz wszystkich ekspertow z tej grupy

    1. Niech portal zabezpieczy logi i poda Ci IP
    2. Namierz gościa.
    3. Wynajmij adwokata
    4. Złóż sprawę w sądzie z oskarżenia prywatnego.
    5. Zniszcz gościa do cna, bo nie zostawia się wrogów za plecami.

    Acha - nastaw się na kilka lat zabawy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 3. Data: 2003-11-03 21:58:30
    Od: "ARc'chie" <a...@o...pl>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:bo6ipk$2j9$1@news.onet.pl...
> [...]
    > 4. Złóż sprawę w sądzie z oskarżenia prywatnego.
    > 5. Zniszcz gościa do cna, bo nie zostawia się wrogów za plecami.

    Spoko, poradzimy sobie, jest zbyt wiele dowodów na to co robi
    Dzieki za rade
    Pozdrawiam
    ARcchie

  • 4. Data: 2003-11-03 22:43:25
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-11-03 22:54 Arek napisał(a):

    > 1. Niech portal zabezpieczy logi i poda Ci IP

    O? Jesteś pewien, że poda?

    > 5. Zniszcz gościa do cna, bo nie zostawia się wrogów za plecami.

    LOL, może wynająć od razu krótko ostrzyżonych panów?
    - Szwejk

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)

  • 5. Data: 2003-11-03 22:49:14
    Od: Arek <a...@e...net>

    Wojtek Szweicer rzecze:
    > O? Jesteś pewien, że poda?

    Jeśli nie to pozew przeciwko portalowi za współudział. To ich nauczy.

    > LOL, może wynająć od razu krótko ostrzyżonych panów?

    Zgadza się - to najskuteczniejsza i najszybciej działająca metoda.
    Ale trzeba umieć to zrobić z głową, żeby potem nie mieć samemu problemów.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 6. Data: 2003-11-03 23:07:04
    Od: "ARc'chie" <a...@o...pl>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:bo6m0f$afc$2@news.onet.pl...
    > Wojtek Szweicer rzecze:
    >
    > Jeśli nie to pozew przeciwko portalowi za współudział. To ich nauczy.

    Tez tak myslalem.

    > Zgadza się - to najskuteczniejsza i najszybciej działająca metoda.
    > Ale trzeba umieć to zrobić z głową, żeby potem nie mieć samemu problemów.

    Niestety, jestesmy bardzo cywilizowani, wiec raczej odpada
    Pozdrawiam
    ARcchie

  • 7. Data: 2003-11-03 23:12:35
    Od: Arek <a...@e...net>

    ARc'chie rzecze:
    [..]
    > Niestety, jestesmy bardzo cywilizowani, wiec raczej odpada

    Hehehe - parę lat temu też byłem "jurystą".
    Daj znać jak już przestaniecie po iluś tam tygodniach, miesiącach
    opluwania. Ciekaw jestem ile wytrzymacie i czy mnie przebijecie - ja
    zdzierżyłem 5 lat. A teraz załatwiam sprawy inaczej i mam z typami
    dozgonny spokój.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 8. Data: 2003-11-04 11:34:16
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@e...net news:bo6m0f$afc$2@news.onet.pl

    > Zgadza się - to najskuteczniejsza i najszybciej działająca metoda.
    > Ale trzeba umieć to zrobić z głową, żeby potem nie mieć samemu problemów.

    Pozwolisz ze dolacze ta wypowiedz do akt sprawy o grozby karalne,
    zniszczenie mienia, i nachodzenie w domu, nielegalne posiadanie broni -
    ktore sie przeciwko Tobie tocza (lub sa w trakcie zglaszania)? bo ladnie
    wszystko lacza w calosc, szczegolnie z strona www.raf256.com/arnold/

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 9. Data: 2003-11-04 17:25:01
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) ARc'chie w wiadomości
    <acApb.151398$vL1.1899995@news.chello.at> powiedział(a):

    > Spoko, poradzimy sobie, jest zbyt wiele dowodów na to co robi
    > Dzieki za rade

    Myślę, że powinieneś uważać na rady udzielane przez Arnolda Buzdygana.
    Jedno na czym się zna to właśnie wynajmowanie dresów.

    --
    Olgierd
    "Byłbyś świetnym komendantem obozu w Oświęcimiu"

  • 10. Data: 2003-11-04 17:26:12
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Arek w wiadomości <bo6m0f$afc$2@news.onet.pl> powiedział(a):

    > Zgadza się - to najskuteczniejsza i najszybciej działająca metoda.
    > Ale trzeba umieć to zrobić z głową, żeby potem nie mieć samemu problemów.

    I tego nadal nie potrafisz zrobić. Ale myślę, że nie zdążysz już
    opracować lepszej technologii.

    --
    Olgierd
    "Jestem kimś, kto lepiej widzi"