  • 1. Data: 2003-11-03 20:32:35
    Temat: Blokowanie stron - legalne czy nie
    Od: p...@c...infoland.int.pl (Lukasz Biegaj)

    Takie pytanie - cos na wzor list do blokowania spamu.

    Mam komercyjnych uzytkownikow internetu, korzystaja oni (musowo)
    z przezroczystego proxy. Zamierzam udostepnic im mozliwosc blokowania
    niektorych stron wedlug predefiniowanych wzorcow:
    - wlasnych
    - stron pornograficznych (np. w okreslonych godzinach)
    - stron zawierajacych wirusy
    - stron z reklamami
    itp.
    Oczywiscie wszystko swiadomie - tzn. uzytkownik na wlasna
    odpowiedzialnosc zahacza odpowiedni haczyk na formularzu na stronie
    swojego konta i od tej pory proxy uwala wszystkie odwolania ktore
    znajduja sie na liscie przygotowanej przeze mnie, lub tez przez niego
    samego.

    Mam pytanie czy takie dzialanie jest legalne - tj. czy np. jesli
    przygotuje spis stron pornograficznych, klienci zaczna z niego korzystac
    to czy producent akcesorii erotycznych (polski lub zagraniczny) nie moze
    mi wytoczyc procesu o utrudnianie dzialalnosci handlowej?

    A jesli nie, to czy w przypadku gdy moja lista bedzie
    "nieszczelna", tj. dostana sie przypadkowe niewinne adresy, to mozna
    jakos wymigac sie od odpowiedzialnosci (wstawiajac np. unniewinniajaca
    klauzule ktora uzytkownik musi przeczytac i zaakceptowac a mowiaca o tym
    ze autor listy nie odpowiada za jej tresc)?

    --
    * Lukasz Biegaj BL661-RIPE LPB1-6BONE jid: l...@j...atman.pl *
    * http://www.pl.quagga.net/ Polski mirror Quagga Routing Software Suite *

  • 2. Data: 2003-11-04 08:57:14
    Temat: Re: Blokowanie stron - legalne czy nie
    Od: "flashi" <flashi@_usun_to_.pl>

    Użytkownik "Lukasz Biegaj" <p...@c...infoland.int.pl> napisał w
    wiadomości news:bo6e11$dc9$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > to czy producent akcesorii erotycznych (polski lub zagraniczny) nie moze
    > mi wytoczyc procesu o utrudnianie dzialalnosci handlowej?

    Oczywiscie ze jest legalne ... Szczegolnie ze zaznaczyles w poscie ze user
    sam bedzie zaznaczal czego nie chce ogladac ...

> [...]
    > klauzule ktora uzytkownik musi przeczytac i zaakceptowac a mowiaca o tym
    > ze autor listy nie odpowiada za jej tresc)?

    Ehhh do czego to doszlo ... zeby sie zastanawiac czy moge ograniczyc
    ogladanie stron :))
    Wiadomym wszem i wobec jest ze stronki XXX to glowne zrodlo dialerow
    wiruskow i tym podobnych szkodliwych tresci, wiec normalne jest ze jesli
    klient sobie zyczy zablokowac takie cos to jesli jest to tylko mozliwe to
    powinno byc mu to udostepnione ...
    Na szczescie nie jestes TEPSA ktora mimo ze wiedziala ze dialer to zlo, mimo
    ze miala mozliwosc blokowania 0-700 dla pojedynczych userow nie robila tego
    bo na tym kase bila na maxa ciagnac z klientow na max :( ...

  • 3. Data: 2003-11-04 13:08:31
    Od: p...@c...infoland.int.pl (Lukasz Biegaj)

    flashi <flashi@_usun_to_.pl> wrote:
    > Ehhh do czego to doszlo ... zeby sie zastanawiac czy moge ograniczyc
    > ogladanie stron :))

    No jak dla mnie jest to porownywalne do rozpowszechniania np. listy
    nieuczciwych firm - I mimo tego ze dajac Ci taka liste zastrzegam,
    ze moglem sie pomylic przy jej tworzeniu, ze dane moga byc nieaktualne
    i ze uzywasz jej na wlasna odpowiedzialnosc, to firma X umieszczona na
    niej chyba moze miec pretensje o nazwanie ja nieuczciwa i wymagac ode
    mnie udowodnienia tego.

    Chyba ze sie calkowicie myle ;-).

  • 4. Data: 2003-11-04 13:25:55
    Od: "flashi" <flashi@_usun_to_.pl>

    Użytkownik "Lukasz Biegaj" <p...@c...infoland.int.pl> napisał w
    wiadomości news:bo88ce$4i7$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > i ze uzywasz jej na wlasna odpowiedzialnosc, to firma X umieszczona na
    > niej chyba moze miec pretensje o nazwanie ja nieuczciwa i wymagac ode

    Ale ty nie nazywasz zadnej z tych firm nieuczciwa :)
    Poprostu dostarczajac internet ograniczasz dostep do jakis stron do czego
    masz prawo :)
    W umowie o internet dopisz podpunkt ze zgodnie z osobnym oswiadczeniem
    klienta (np wlasnie poprzez formularz ustawienia proxy) jestes w stanie
    ograniczyc dostep do danych stron wg dajmy na to listy na stronie :) i tyle
    :)

  • 5. Data: 2003-11-04 15:36:43
    Od: "KK" <k...@i...pl>

> [...]
    > klienta (np wlasnie poprzez formularz ustawienia proxy) jestes w stanie
    > ograniczyc dostep do danych stron wg dajmy na to listy na stronie :) i

    I jeszcze pipochron"
    umożliwiasz ograniczenie dostępu ale nie gwarantujesz 100% szczelnosci
    systemu :) bo tego sie nie da zrobic an 100% :)))

  • 6. Data: 2003-11-04 19:47:10
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "KK" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > I jeszcze pipochron"
    > umożliwiasz ograniczenie dostępu ale nie gwarantujesz 100% szczelnosci
    > systemu :) bo tego sie nie da zrobic an 100% :)))

    ooo wlasnie tego zapomnialem :D