  • 1. Data: 2003-11-03 20:47:47
    Temat: ZUS od umowy zlecenie ?
    Od: "Jim J." <j...@w...pl>

    Witam,

    Jestem bezrobotny to znaczy nie zatrudniony nigdzie na umowe o o prace.
    Wykonałem dla pewnej firmy pewną usługę. Kwota za usługę płacona w
    transzach była brutto. Mniej więcej w połowie prac stałem się
    "bezrobotny" - co solenie zaznaczałem przy wystawianiu rachunków. No i
    mam pytanie co z ZUS ? Kto go płaci ? Ja, Firma ? Trochę czasu już minęło...

    Dodam że odkąd przestałem być zatrudniony na umowe o pracę nie jestem
    też nigdzie ubezpieczony...

    Jim

  • 2. Data: 2003-11-04 10:16:56
    Temat: Re: ZUS od umowy zlecenie ?
    Od: "Jakubowscy" <j...@R...onet.pl>

    Użytkownik "Jim J." <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "bezrobotny" - co solenie zaznaczałem przy wystawianiu rachunków. No i
    > mam pytanie co z ZUS ? Kto go płaci ? Ja, Firma ? Trochę czasu już

    Nie jestem pewna czy to się nie zmieniło. Ja pracuję na umowę o dzieło i mam
    podwyższone koszty uzyskania przychodu, ale nikt nie płaci ZUS-u, ani
    pracodawca, ani ja. Wiem, że było tak samo w przypadku umów na zlecenie, i
    jeśli tak pozostało, to w tej chwili w Twoim przypadku nie są odprowadzane
    składki na ubezpieczenie emerytalne ani zdrowotne. Jeśli możesz
    zarejestrować się jako bezrobotny w Urzędzie Pracy, to uzyskasz
    ubezpieczenie zdrowotne. Możesz też samodzielnie opłacać tego typu składki,
    dowiesz się wszystkiego w Kasie Chorych. To tylko ogólne informacje,
    najlepiej popytać u źródeł, np w Urzędzie Pracy.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-11-05 15:46:42
    Od: "Madalta" <m...@p...onet.pl>

    Jeżeli jest to umowa zlecenie, a Ty nie jesteś ubezpieczony z innego tytułu,
    to od wypłacanych pieniędzy powinny być odprowadzane składki do ZUS.
    Naliczane są one na tych samych zasadach jak przy umowie o pracę (czyli
    wszystkie składki zarówno płacone przez pracodawcę jak i przez pracownika).
    --
    Pozdrawiam,
    Madalta

  • 4. Data: 2003-11-06 10:45:21
    Od: "micrus" <g...@c...com>

    Użytkownik "Madalta" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Naliczane są one na tych samych zasadach jak przy umowie o pracę (czyli
    > wszystkie składki zarówno płacone przez pracodawcę jak i przez

    oj, chyba sie mylisz: obecnie KAZDA umowa zlecenie jest obciążona ZUSem,
    niezależnie od innnego tytułu - wyjątek: student do 26roku życia

  • 5. Data: 2003-11-06 13:10:17
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

    > tytułu,
    > pracownika).
    >
    > oj, chyba sie mylisz: obecnie KAZDA umowa zlecenie jest obciążona ZUSem,
    > niezależnie od innnego tytułu - wyjątek: student do 26roku życia

    Podstawa prawna ???

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 6. Data: 2003-11-09 19:29:20
    Od: "Madalta" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "micrus" <g...@c...com> napisał w wiadomości

    > oj, chyba sie mylisz: obecnie KAZDA umowa zlecenie jest obciążona ZUSem,
    > niezależnie od innnego tytułu - wyjątek: student do 26roku życia

    Jesli jest sie ubezpieczonym z innego tytulu (od min najnizszej krajowej)
    placi sie wowczas jedynie ubezpieczenie zdrowotne. Pozostale ubezpieczenia
    sa dobrowolne. Nie slyszalam o zmianach, ale chetnie poznam podstawe prawna.

    Madalta