    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co załatwić przed sprzedażą "M"?
    Date: Wed, 20 May 2015 14:14:39 -0500

    Big Jack wrote:
    > Moi rodzice mieli mieszkanie. Tata zmarł w 2012r. Było postępowanie
    > spadkowe. Po tym postępowaniu mama, brat i ja nabyliśmy równe udziały w
    > części taty, 1/3 z połowy należacej do taty, czyli po 1/6 całości. Tym
    > samym mama ma 4/6 udziałów, a brat i ja po 1/6. Innych spadkobierców nie
    > ma. W KW jako właścieiele wciąż figurują nieżyjący już tata i mama. Mama
    > chce sprzedać to mieszkanie. Jakie należy podjąć kroki, zwłaszcza z KW,
    > żeby kiedy dojdzie załatwiania formalności ze sprzedażą nie obudzić się
    > z ręką w nocniku, że jeszcze coś jest nie załatwione, a co można było
> [...]

    O mamma mia.
    Swiat sie zmienia.
    Ludzie sie pytają przed jak sie nie utopić, a nie po jak sie na
    powierzchni utrzymac.

    Zakładam, ze działu spadku nie było i jest tak jak piszesz, to znaczy
    wszyscy jesteście współwłaścicielami w ułamku.

    Nie widzę przeszkód w sprzedazy.
    Idziecie do notariusza i on juz wam powie, co macie załatwić.
    Po mojemu po za stawieniem sie was wszystkich u notariusza i
    przyniesieniu papierkow z sądu o stwierdzeniu nabyciu spadku i !!!
    papierków z urzedu skarbowego o rozliczeniu sie z podatku nic wiecej nie
    trzeba.

    Mam jeszcze wątpliwosci co do sprzedazy nieruchomosci przed upływem tych
    magicznych 5-6 lat od dnia nabycia spadku.
    Zaplacicie podatek od sprzedazy nieruchomosci.
    No chyba, ze kasa pojdzie na WŁASNE cele mieszkaniowe o ile macie takie
    plany.
    No i wątek już był co to znaczy własne cele. Bo np. jak kupicie za to
    jedno inne mieszkanie, to czy ktos kto sie do niego nie planuje
    wprowasdzic na pewno przeznaczyl kase na wlasne cele mieszkaniowe?

    Drugi wątek to podział kasy po sprzedazy, pomijajac juz podatek wyzej
    Jak nie podzielicie sie kasą inaczej niz w ulamkach jak wyzej, to pewnie
    tez US sie upomni o podatek od nadwyzki.

    Moze kombinowac, np. zrobic działa spadku tak, zeby mieszkanie przypadlo
    jedej osobie tylko i to ona sprzedaje.

    Generalnie za mało danych.
    Napisz cos wiecej na temat planow na przyszlosc , dlaczego chcecie
    sprzedac i co chcecie zrobic z kasa.