    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 20 May 2015 18:27:38 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Co załatwić przed sprzedażą "M"?

    On Wed, 20 May 2015, Big Jack wrote:

    > Moi rodzice mieli mieszkanie. Tata zmarł w 2012r. Było postępowanie
    > spadkowe. Po tym postępowaniu mama, brat i ja nabyliśmy równe udziały w
    > części taty, 1/3 z połowy należacej do taty, czyli po 1/6 całości. Tym
    > samym mama ma 4/6 udziałów, a brat i ja po 1/6.

    Tak bardziej ku ustaleniu faktów - to wynika z działu spadku, czy
    macie udziały *w spadku* (po postępowaniu spadkowym, jak napisałeś)?
    Bo dział spadku to oddzielna czynność prawna, jednak.

    > W KW jako właścieiele wciąż figurują nieżyjący już tata i mama. Mama
    > chce sprzedać to mieszkanie.

    Z tego co napisałeś, na razie to *Wy* chcecie sprzedać.
    Mama może wejść we własność całego mieszkania np. w wyniku działu
    spadku właśnie, ale na razie (z tego co opisałeś) nic takiego nie
    wynika.
    Nie mam pojęcia, czy wpis do KW może być "po dziale" (czyli żeby
    wcześniej nic nie wpisywać), na mój rozum powinno się dać.
    Wszak dział jest to po, żeby "tobie pole jemu działkę" (i można
    "nie wziąć" swojej części ze składnika spadku).
    Nie napisałeś, jaki macie zamiar podziału pieniędzy.

    pzdr, Gotfryd