    From: "PaPi" <antyidiotoobrona@rp>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co może grozić za jazdę pod wpływem?
    Date: Tue, 4 Apr 2006 15:08:23 +0200

    > Oczywiście, że nie muszą. Sam kiedyś jeździłem sporo samochodem i zdarzało
    > się, iż po przejechaniu grubo ponad 1000 km w 1,5 doby zatrzymywałem się
    > 10 km

    Po non stop 12 h za kolkiem masz sprawnosc taka jak po wypiciu cwiartki
    wodki. Po 20h podobna jak po wypiciu pol litra.
    Nie podam teraz zadnych wiarygodnych linkow - pisze tyle ile zapamietalem z
    programow motoryzacyjnych.
    Podobnie wyglada spadek sprawnosci psychomotorycznych wraz z wiekiem po
    przekroczeniu bodajze 60 lat. Co 5 lat sprawnosc spada w przeliczeniu na
    alkohol podobnie jak po spozyciu 5 promili.

    > Nie ma regulacji prawnych do tego, by zatrzymywać zmęczonych a już napewno
    > ich karać (pomijam tutaj samochody wyposażone w tachografy).
    > Btw alkomatów - kiedyś były baloniki :)

    Ale kiedys nie bylo rowniez balonikow i kierowcy poddawani byli przeroznym
    "testom".
    Nie kwestionuje zgubnego wplywu alkoholu na sprawnosc kierowcy, ale smieszy
    mnie mitologizowanie wplywu C2H5OH jako glownego sprawcy bledow prowadzacego
    pojazd i robienie z niego "mordercy".