  • Data: 2006-04-04 16:22:37
    Temat: Re: Co może grozić za jazdę pod wpływem?
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 4/4/2006 3:52 PM, Tomasz Pyra wrote:

    > Jak jadę samochodem, to mi wszystko jedno czy ten kto spowoduje wypadek
    > z powodu zaburzeń percepcji był pijany, naćpany, zaspany czy chory z
    > gorączką.

    Ja patrzyłem bardziej z prawnego punktu widzenia. Efekt oczywiście może
    być podobny bądź ten sam. Zmęczenie kierowcy nie jest ujęte w kodeksie
    (cały czas zaznaczam, że nie biorę tutaj pod uwagę wariatów, którzy
    tachograf mają gdzieś i prują cysterną przez 16 godzin) więc nie można
    tutaj traktować zmęczenia na równi z pijaczkiem za kółkiem.

    > Tak samo trudno w warunkach kontroli drogowej zmierzyć obecność w
    > organizmie bardzo wielu narkotyków, a jednak jest zakaz.

    Zgadza się ale powoli policja doposaża w testy na narkotyki stróżów na
    drodze. Niestety idzie to mozolnie ze względu na kasę.

    > Fakt że zakazywanie w ustawie rzeczy których potem nie da się
    > zweryfikować jest głupie.

    Zgadza się.

    > Z drugiej strony wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców
    > wcale nie jest tak dużo.
    > W 2005r. w wypadkach spowodowanych przez pijanych kierowców zginęło 490
    > osób, na 5444 ofiar wszystkich wypadków.
    >
    > A podobno jeden na kilkunastu kierowców jeździ nietrzeźwy...

    No właśnie. Sedno jest jednak takie ilu ich jeździ a ilu jest złapanych.
    Problem pojawia się dopiero (i niestety dramat) jak dojdzie do
    wypadku. Prawda jest taka, że złapanych jest promil i z tego promila
    dopiero jest kolejny promil tych, którym się nie udało. Przecież np na
    wsiach na porządku dziennym jest wyskoczenie na piwo do sklepu
    samochodem. I kto tych wszystkich w statystyki ujmie?

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor