    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <FQHan.5161$qX3.3003@newsfe10.ams2> <hkh406$jfp$3@node1.news.atman.pl>
    <J9Xan.287821$gm2.54973@newsfe18.ams2>
    <1mkz7slypg384$.1k8l2atylntbe.dlg@40tude.net>
    <hkhorv$n9v$1@node1.news.atman.pl> <i74bn.18$y13.8@newsfe10.ams2>
    <hkj423$uhb$1@node1.news.atman.pl> <NUdbn.22196$8K4.3089@newsfe15.ams2>
    <hkk2hn$5lp$1@node1.news.atman.pl> <hkk4dd$r9m$3@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <hkk5ld$64g$1@node1.news.atman.pl> <Lmkbn.111141$2R.14151@newsfe11.ams2>
    <hkkn4r$8p4$1@node1.news.atman.pl> <Z1mbn.203613$4N3.90630@newsfe06.ams2>
    <hkm5a4$obt$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Date: Sun, 7 Feb 2010 16:12:26 -0000

    "RadoslawF" <r...@w...pl> wrote in message
    news:hkm5a4$obt$1@node2.news.atman.pl...
    > Dnia 2010-02-06 23:28, Użytkownik pmlb napisał:
    >>
    > Ilosc TV kolorwych w Poslce na 100 000 mieszancow nie odbiegala od
    >
    > Telewizory kolorowe jako produkt nowy i poszukiwany nie były
    > dostępne dla wszystkich w sklepach u nas tak jak w UK.
    > U nas znaczny procent tych odbiorników stał w gabinetach,
    > klubach, świetlicach, domach kultury czy innych przybytkach
    > socjalizmu i dla przeciętnego obywatela był niedostępny.

    Dokladnie w UK bylo tak samo!
    TV kolorowe w wiekszosci byly w pub'ach. Tak jak dzis duze plazmy HD sa tez
    w wiekszosci w pub;ie.
    Pod tym wzgledem Polska wcale sie nie roznila od zachodu.
    Co do technicznych nowinek to moge ci duzzzo opowiedziec.
    Malo, w Polsce proddukowano tranzystory i ukaldy scalone:) Na preno nie blo
    to takiej jakosci czy roznorodnosci jak zaklady "doliny krzemowej" w USA ale
    jako pocztek bylo idealne zwlaszcza, ze wowczas byl bardzo duzy przyrost
    inzynierow elektorniki, ktorzy w latach 90-siatych wyjechali z kraju z racji
    tego, ze w Polsce nie bylo juz nic.
    Zaklad produkujacy Uklady Scalone i tranzystory (do dzis ma rozne "zabawki"
    dzialajace i zbudowane w oparciu o te elementy) produkowano w CEMI Warszawa,
    dzis juz CEMI nie znajdzisz, nawet hali nie znajdziesz... gdyz na jej
    fundamentach jest dzis piekna Glaeria Handlowa Mokotow... Zamieniono zaklad
    produkujacy najnowsza technologie na bazar z makdonaldem....
    W niektorych dziedzinach ochrony srodowiska zaklady w koncowce lat
    70-siatych mialy normy jakie zaczely obowiazywac w europie po 2005 roku!
    No coz, ale wowczas bylo szaro, zimno i glodno... jak to IPN mowi, zreszta
    moze nie bede wiecej mowic, bo jeszcze IPN rozpocznie sledztwo czy nie
    propaguje ustroju komunistycznego:)) Bo szkoda mi CEMI produkujace
    najnowoczesniejsza technologie a obrazam bazar wany galeria handlowa... A
    mam sie wg. IPN bardzo cieszyc, ze mam mozliwosc jesc makdonalda w galeri
    andlowej... bo wszak o to wlasnie chodzi... qw zyciu panstwa nie ma nic
    cenniejszego niz kanapka z makdonalda... nie tam jakies polprzewodniki.