  • 11. Data: 2008-11-20 14:55:09
    Temat: Re: Cło, VAT, przesylka z USA.
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom>

    FlashT pisze:
    > Przeciez VAT placi sprzedajacy a nie kupujacy?

    VAT płaci kupujący, a sprzedający go tylko odprowadza do US

  • 12. Data: 2008-11-20 14:58:02
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom> napisał w wiadomości

    > VAT płaci kupujący, a sprzedający go tylko odprowadza do US

    No ale chyba nie urzadowi celnemu??? Przeciez zaplacilem VAT, byl wliczony w
    cene towaru...

  • 13. Data: 2008-11-20 15:00:22
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom>

    FlashT pisze:

    > No ale chyba nie urzadowi celnemu??? Przeciez zaplacilem VAT, byl wliczony w
    > cene towaru...

    VAT był wliczony... ale w USA a nie w PL...

  • 14. Data: 2008-11-20 15:01:27
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    > VAT był wliczony... ale w USA a nie w PL...

    Tego to juz w ogole nie rozumiem. To nie dosc ze pobieraja VAT w obu krajach
    to jeszcze clo? Przeciez to jest czyste zdzierstwo...

  • 15. Data: 2008-11-20 15:03:40
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom>

    FlashT pisze:

    > Tego to juz w ogole nie rozumiem. To nie dosc ze pobieraja VAT w obu krajach
    > to jeszcze clo? Przeciez to jest czyste zdzierstwo...

    Bo w USA powienes wystapic od tax-back czy jakos tak i wtedy amerykanski
    vat bylby Tobie zwrocny/towar sprzedany po cenie netto.

  • 16. Data: 2008-11-20 15:14:50
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    > Bo w USA powienes wystapic od tax-back czy jakos tak i wtedy amerykanski
    > vat bylby Tobie zwrocny/towar sprzedany po cenie netto.

    Ale to nie jest na sprzedaz ile razy mam to powtarzac?!

  • 17. Data: 2008-11-20 15:32:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    FlashT pisze:
    > Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom> napisał w wiadomości
    >
    > Ale to nie jest na sprzedaz ile razy mam to powtarzac?!

    A o zwrocie podatków turystom słyszałeś?

    Zresztą o ile wiem to w USA nie ma VATu.
    Wiesz chociaż jakie podatki zapłaciłeś w tych stanach?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 18. Data: 2008-11-20 15:33:13
    Od: "h" <...@h...com>

    Użytkownik "FlashT" <w...@c...com> napisał w wiadomości
    > Ale to nie jest na sprzedaz ile razy mam to powtarzac?!

    Ile razy muszą Ci powtórzyć, że takie mamy prawo ?
    Odwiedź swojego posła w biurze i niech zmienia ustawę.

  • 19. Data: 2008-11-20 15:49:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Nov 2008, Marcin J. Kowalczyk wrote:

    > VAT był wliczony... ale w USA a nie w PL...

    Nie mógł być wliczony.
    Z prostego powodu - w USA nie mają czegoś takiego jak VAT.
    "VAT? a co to jest VAT?" :>
    Jakby to był jakiś kraj w którym mają VAT (czy Japonia ma nadal
    VAT z podstawową stawką 3%? - trzy, nie brakuje cyfry) to
    w kraju eksportera przysługiwałoby odliczenie.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2008-11-20 15:58:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Nov 2008, FlashT wrote:

    > Ale ja tego nie sprzedam! To nie jest na sprzedaz...

    I właśnie dlatego trzeba zapłacić VAT.
    Ideą VAT jest "podatek od konsumpcji" - jeśli coś jest kupowane
    i celem zakupu nie jest sprzedaż lub produkcja, to należy się VAT.

    Popatrz tak: jakbyś nie kupował w hAmeryce, to producent doliczyłby
    Ci VAT. Jakbyś kupował u importera (z hAmeryki), to ów importer
    doliczyłby Ci VAT.
    Dlaczego liczysz, że unikniesz tego VATu sprowadzając samemu?

    Podsumuję krótko: jakiś czas temu w .pl nie było VAT.
    Jak go wprowadzono (znosząc podatki obrotowe), to ówczesny minister
    finansów określił całą operację jako "sukces budżetowy".

    Czy trzeba coś więcej tłumaczyć? :>

    Tak, te Twoje owijki są w .pl droższe o 22% VAT. Ten typ tak ma.
    Komputery też. I fotoaparaty też.
    O paliwie nie wspomnę przez grzeczność, o internecie też nie wypada
    (o ile czegoś ostatnio nie zmienili, to cały czas stosowali bezwzględny
    zakaz opodatkowania *jakimkolwiek* podatkiem).

    pzdr, Gotfryd