  • 1. Data: 2008-11-19 16:42:30
    Temat: BTE-niezgodność sumy
    Od: " Anna" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    bank skierował sprawę do sądu o zapłatę dopłaty kredytu na 500 zł .Dłuznik w
    miedzyczasie /nie wiedząc o wyroku i komorniku, którego bank po cichu nasłał
    mimo uzgodnień, ze dłuznik ma płacić z dobrej woli/ wpłacał różne kwoty na
    konto banku. Kwota zasądzona przez sąd jest wyższa - bank nie ma zamiaru
    zrobić korekty, komornik ma wyrok i nie wnika...

    Czy w przypadku zasądzania przez sąd wyroku dłuznik nie powinien wczesniej
    otrzymać nakazu zapłaty? Można by wtedy wnieść sprzeciw, a tak...

    Co z tym dalej zrobić? Dłuznik ma zapłacić wiecej???
    Komornik nalega na szybkie załatwienie sprawy, a bank odesłał z kwitkiem...
    pozdr

  • 2. Data: 2008-11-19 18:35:38
    Temat: Re: BTE-niezgodność sumy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Anna pisze:

> [...]
    >
    > Czy w przypadku zasądzania przez sąd wyroku dłuznik nie powinien wczesniej
    > otrzymać nakazu zapłaty? Można by wtedy wnieść sprzeciw, a tak...

    Skoro piszesz o bankowym tytule egzekucyjnym to nie było zapewne żadnego
    wyroku. Przemyśl to. I opisz jeszcze raz, sensownie.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 3. Data: 2008-11-19 22:32:15
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Skoro piszesz o bankowym tytule egzekucyjnym to nie było zapewne żadnego
    > wyroku. Przemyśl to. I opisz jeszcze raz, sensownie.
    Witam,

    ja sądzę, że to był BTE - ale komornik powiedział jasno, że to sąd zasądził
    taką kwotę-koszty-odsetki-inne opłaty...
    Nawet nie wiem ,skąd te dodatkowe sumy się wzięły - komornik stwierdził, ze
    on egzekwuje to, co ma w pismie - ale go nie pokazał :(
    Czy - pisać teraz do banku, by wyjaśnili "czarno na białym", bo kontrowersje
    budzi chociażby kwota karnych odsetek, która od maja, do pażdziernika -
    wzrosła podwójnie...
    pozdr

  • 4. Data: 2008-11-19 22:58:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    m...@N...gazeta.pl pisze:

    > ja sądzę, że to był BTE - ale komornik powiedział jasno, że to sąd zasądził
    > taką kwotę-koszty-odsetki-inne opłaty...

    Przy bte, to sąd nadaje tylko klauzulę wykonalności i zasądza co
    najwyżej koszty rzędu max. 100 zł.

    > Nawet nie wiem ,skąd te dodatkowe sumy się wzięły - komornik stwierdził, ze
    > on egzekwuje to, co ma w pismie - ale go nie pokazał :(

    Jak to nie pokazał? Łaski nie robi - 805 kpc

    > Czy - pisać teraz do banku, by wyjaśnili "czarno na białym", bo kontrowersje
    > budzi chociażby kwota karnych odsetek, która od maja, do pażdziernika -
    > wzrosła podwójnie...

    Było składać zażalenie na nadanie klauzuli wykonalności bte, lub też
    trzeba wnieść powództwo o pozbawienie tytułu wykonawczego wykonalności.

  • 5. Data: 2008-11-20 09:56:42
    Od: " Anna" <m...@N...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Było składać zażalenie na nadanie klauzuli wykonalności bte, lub też
    > trzeba wnieść powództwo o pozbawienie tytułu wykonawczego wykonalności.
    Dziękuję za informacje. Przepraszam, ale dla laika, co samotnie wychowuje 2
    dzieci, i nie na codzień ma do czynienia z komornikiem , takie sprawy to
    czarna magia...

    Gdzie wnosi się takie powództwo, i czy zażalenie na nadanie klauzuli BTE
    składa się do sądu, czy do banku, który tak sprawę poprowadził?
    Kwota nie jest porażająca, ale dlaczego - skoro były dobrowolne spłaty już
    po wypowiedzeniu umowy, mam płacić haracz komornikowi?
    Przy długu 530 zł ,jego koszta to 270 zł...

    Dlaczego sądy nie informują dłuznika, ze jest taka i taka kwota do zapłaty/
    w trybie nakazu zapłaty - do którego mozna się odnieść, jak suma się nie
    zgadza/, jesli chodzi o BTE ???
    Może Rzecznik Konsumentów by tu podziałał - na przyszłość, bo nawet dłużnik
    banku powinien wiedzieć , jak sprawa wygląda.Potem to już komornika nic nie
    obchodzi...
    pozdr