  • 31. Data: 2007-06-05 12:55:35
    Temat: Re: Cisza nocna, odmowa przyjęcia mandatu, SG, znajomy policjant
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 04 Jun 2007 23:56:01 +0200, PabloGT napisał(a):
    [...]
    > po godzinie 22-giej.
    [....]
    > było już po 22-giej[...]wyjdz na balkon o 21.59[...]

    Coście się czepili wszyscy tej 22giej, skąd wam się to urodziło?

    p. m.

  • 32. Data: 2007-06-05 13:22:11
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    On 4 Cze, 00:32, "Icek" <i...@d...pl> wrote:

    > na
    >
    > rozumiem, ze o 24 wpada sobie policja bo ktos zglosil ze pod danym adresem
    > jest impreza. Polcja na miejscu nie slyszy i nie widzi nigoo ale zgloszenie
    > jest wiec puka. Ktos nie otwiera. Policja wchodzi sila ? Chyba za rok jak
    > sie IV RP lepiej rozwinie

    nie rozumiem.
    to jesli jest cisza w mieszkaniu (wlaczony telewizor na min, normalne
    rozmowy) to policja moze wejsc czy nie. Jak przyszli policjanci,
    zapukali, otwworzylem i prosili o wylegitymowanie sie. powiedzialem,
    ze dobrze i wracam do mieszkania, chce zamknac drzwi, ale policjant
    stawia stope w drzwiach i nie moge ich zamknac. ide po dowod,
    przynosze. policjant prosi wszystkich o dowody. ide po reszte dowodow.
    wtedy policjant mowi ze chce wejsc zobaczyc czy to wszyscy. mam prawo
    mu odmowic czy nie? jakim przepisem podpiera sie policjant, a na jakie
    ja moge sie podeprzec odmawiajac wstepu do domu?
    wielkie dzieki za dyskusje
    pozdrawiam
    krzysiek

  • 33. Data: 2007-06-05 13:24:26
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    On 3 Cze, 13:25, a...@p...pl (Andrzej Guziak) wrote:

    > No wiesz...
    > Sąsiadka to może i jest przewrażliwiona ale Tobie i Twojemu towarzystwu to
    > kultury pewnie brakuje.
    > Rozmowa (pewnie normalna, nie szeptem lub na migi) po 23, latem na balkonie,
    > kiedy okna są pootwierane...
    > To prawie tak jak byś u niej w pokoju rozmawiał.
    >
    > Postaw się w jej sytuacji.

    szczerze - probowalem i z duza pewnoscia bym wyjrzal, zapukal,
    zadzwonil i !poprosil! o cisze, bo ciezki dzien, bo chce odpoczac itp.
    wydaje mi sie, ze by poskutkowalo. zaczynanie od wyzwisk i obelg to
    chyba brak kultury prawda?
    pozdrawiam
    krzysiek

  • 34. Data: 2007-06-05 13:28:07
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    On 4 Cze, 11:08, Herald <h...@o...eu> wrote:

    > Zaprawdę, przedziwna sytuacja :/

    > No to zdecyduj się chłopie - mieszkasz sam w bloku czy też masz sąsiadów
    > jednak (wtedy nie mieszkasz sam w bloku!).

    :) no tak. bystrzacha z ciebie. sam w mieszkaniu, zamiast sam w bloku.
    gdybym mieszkal sam w bloku to by dopiero bylo super...
    pozdrawiam
    krzysiek

  • 35. Data: 2007-06-05 13:39:44
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Coście się czepili wszyscy tej 22giej, skąd wam się to urodziło?

    Z ignorancji.

    --
    JoP

  • 36. Data: 2007-06-05 14:37:34
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Jolanta Pers napisał(a):

    > Z ignorancji.

    na pewno nie w czesci dotcyzacej szperania funkcjonariusza w mieszkaniu
    w celu znalezienia urojonych imprezowiczow.

    P.

    --
    "W dniu radosnym zmartwychwstania niechaj układ Cię osłania. Niech Cię
    czeka samo dobro, niech los strzeże Cię przed Ziobrą, niech Cię CBA nie

  • 37. Data: 2007-06-05 15:25:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    .com...

    Problem polega na tym - o czym już nieraz tu pisałem - że Ty nie wiesz, po
    co przychodzi policjant. Jeśli odmówisz mu wejścia, a on przyszedł w błahej
    sprawie, to nikt drzwi wywalać nie będzie. Ale może się okazać, że przyszli
    w poważnej (czasem nawet przez pomyłkę) i wówczas odmowa może się skończyć
    różnie.

    Z tego też względu o wiele lepiej nie dyskutować z policjantem, tylko w
    wypadku podejrzenia, że naruszył prawo na spokojne później napisać pismo do
    Komendanta albo Prokuratora.

  • 38. Data: 2007-06-05 17:27:48
    Temat: Re: Cisza nocna, odmowa przyj cia mandatu, SG, znajomy policjant
    Od: "Arapaho" <a...@U...pl>

    > A ci dalej swoje... zmówiliście sie, czy jak? Sąsiedzi dzwonią na policje,
    > że ktoś w lokalu obok krzyczał. Policja ma prawo wejść do lokalu (siłą) i
    > sprawdzić, czy nikomu nie dzieje się krzywda. Są do tego odpowiednie
    > przesłanki. Finito. Spieranie sie z wami nie ma sensu.

    Może i mają przesłanki, ale żadko kiedy z nich korzystają, bo boją się
    nadstawiać własnej dupy, w przypadku bezpodstawnej interwencji.

    Sąsiędzi zadzwonili kiedyś na Policję, bo grubo po 22.00 na imprezce na
    której uczestniczyłem faktycznie wywiązała się lekka awanturka (jak to po
    alkoholu czasami bywa). Policjanty zadzwonili domofonem, bo chcieli wejść na
    klatkę. Jako, że akurat ja byłem najbliżej domofonu odebrałem. Sądząc, że to
    część moich znajomych, którzy wyszli parę minut wcześniej, robią sobie jaja,
    zwymyślałem ich, że są głąby (+stek wyzwisk), bo przecież chyba słychać, że
    jest cisza i wogóle żeby spadali na drzewo, po czym odłożyłem słuchawkę.
    Potem wyszedłem na balkon, aby pośmiać się ze znajomych i wtedy okazało się,
    że to faktycznie Policja. Schowałem się, jednak tej nocy nikt więcej już
    nawet nie próbował interweniować, nie mowiąc o tym, że nikt na siłę do
    lokalu nie wchodził by sprawdzić, czy komuś dzieje się krzywda.

    Pozdrawiam,
    Arapaho

  • 39. Data: 2007-06-05 20:51:05
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Robert Tomasik napisał:
    > Z tego też względu o wiele lepiej nie dyskutować z policjantem, tylko w
    > wypadku podejrzenia, że naruszył prawo na spokojne później napisać pismo
    > do Komendanta albo Prokuratora.
    Problem w tym, że nie narusza prawa, jeśli wchodzi do mieszkania za
    naszą zgodą. Więc żeby skarga do Prokuratora miała skutek, musimy
    zaprotestować przeciwko jego wejściu. W jaki sposób?

    Pozdrawiam, argothiel

  • 40. Data: 2007-06-05 21:13:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "argothiel" <a...@i...niechce.spamu.pl> napisał w
    wiadomości news:f44icn$a4d$1@news.onet.pl...

    > Problem w tym, że nie narusza prawa, jeśli wchodzi do mieszkania za
    > naszą zgodą. Więc żeby skarga do Prokuratora miała skutek, musimy
    > zaprotestować przeciwko jego wejściu. W jaki sposób?

    Oświadczyć policjantowi, że nie wyrażasz na to zgody. Teraz policjant już
    sam musi rozważyć, czy w danym wypadku pomimo braku Twojej zgody wchodzi,
    czy nie. Są przypadki, gdy prawo zezwala na takie wejście, ale nie zawsze
    zezwala. Przecież brak zgody niekoniecznie musi się wyrażać od razu poprzez
    zamykanie drzwi.