    Date: Mon, 20 Jul 2015 12:22:25 +0200
    From: Grzegorz <g...@a...fikcyjny.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ciepła woda od monopolisty na siłę :-/

    W dniu 20.07.2015 o 11:45, Andrzej Lawa pisze:

    > Wybacz, to nie było złośliwe, choć w sumie mogło tak zabrzmieć ;)

    Nie gniewam się ani trochę :-) Tym bardziej, że jak po naciśnięciu ikony
    "Wyślij" przeczytałem to jeszcze raz i nie dziwię się takiej reakcji.

    > Zrozumiałe. I terapeutyczne :D

    Dzięki za wyrozumiałość :-)

    > No niestety, tak to jest jak się (w pewnym sensie) mieszka "u kogoś".

    Zczyściło mnie trochę, bo początkowo była mowa, że piony instalacji
    c.c.w. będą w kanałach technicznych na klatce schodowej i dla
    zainteresowanych będą odprowadzane "gałązki" do mieszkań. W piątkowej
    rozmowie dowiedziałem się, że rury z tworzywa sztucznego będą prowadzone
    kanałami spalinowymi i w związku z tym muszą zlikwidować "junkersy" we
    wszystkich lokalach.

    Teraz mam tylko nadzieję, że nie zdemolują mi całej glazury w łazience.
    Jak się przyglądałem, to można to faktycznie zrobić prawie nieinwazyjnie
    wiercąc otwór do przewodu kominowego. Potem tylko zawór, wodomierz i
    wskoczyć do rury do której aktualnie przyłączone jest wyjście wężownicy
    od "junkersa". Do tego odcięcie i zaślepienie rury doprowadzającej gaz
    do piecyka. U sąsiadów w klatce obok już kują i wiercą od rana. Trzeba
    się podpytać jak to wygląda...

    > W przypadku internetu i innych mediów elektronicznych są odpowiednie
    > przepisy wymuszające udostępnianie konkurencyjnych dostawców, ale w
    > przypadku ogrzewania itepe w sumie nie ma nawet fizycznej możliwości.

    Przypisek z tymi mediami elektronicznymi, to oczywiście efekt
    wspomnianej frustracji :-) Choć kto wie co nam życie pokaże ;-)

    Z prawnego punktu widzenia zastanawiam się jakie są możliwości
    "zabezpieczenia się" przed takim odgórnym narzuceniem dostawcy medium do
    podgrzewu wody. W sąsiednim bloku, gdzie mieszkają moi rodzice
    początkowo zdecydowana większość była przeciw instalacji c.c.w. Ale
    marketing sprawia, że powoli ludzie "miękną" ;-)

    Pozdrawiam i dziękuję za cierpliwość.
    Grzegorz