  • 1. Data: 2015-07-20 00:09:44
    Temat: Ciepła woda od monopolisty na siłę :-/
    Od: Grzegorz <g...@a...fikcyjny.pl>

    Witam
    W moim budynku spółdzielnia rozpoczęła przyłączanie mieszkań do
    miejskiej sieci ciepłowniczej, a konkretnie lokalnego monopolisty
    http://www.cofely.pl Od samego początku kategorycznie nie godziłem się
    na takie rozwiązanie i nie podpisałem listy chętnych na instalację
    c.c.w. Mam świeżo wyremontowaną łazienkę i dobrej jakości przepływowy
    podgrzewacz wody zasilany gazem oraz bardzo niemiłe doświadczenia
    użytkowe i finansowe z czasów gdy mieszkałem w budynkach z instalacją
    c.c.w. Kupując to mieszkanie jednym z ważniejszych dla mnie kryteriów
    był fakt, że woda jest podgrzewana gazem. Niestety akcja marketingowa
    dostawcy ciepła okazała się na tyle skuteczna (mamienie
    ekologią/ekonomią i straszenie wybuchami o rozmiarach kataklizmu), że
    zdecydowana większość mieszkańców zgodziła się na podłączenie do c.c.w.
    Na początku roku ruszyły prace związane z podłączeniem budynku do sieci
    ciepłowniczej. Dla "pewności" w styczniu złożyłem w spółdzielni
    oświadczenie, że nie wyrażam zgody na podłączenie do c.c.w. i likwidację
    podgrzewacza. Na pismo to nie otrzymałem pisemnej odpowiedzi, ale
    podczas jego składania dostałem (niestety tylko ustne) zapewnienie, że
    przyłączenie jest całkowicie dobrowolne. W zeszłym tygodniu ekipy
    techniczne rozpoczęły prace przyłączeniowe w mieszkaniach. W czasie gdy
    byłem w pracy zapukali również do mojego mieszkania. Moja kuzynka, która
    akurat była w mieszkaniu oświadczyła zgodnie z prawdą, że: "nie jest
    właścicielką mieszkania, ale właściciel złożył w spółdzielni pismo iż
    nie wyraził zgody na przyłączenie c.c.w". Panowie podziękowali za
    informację i poszli dalej. W piątek znalazłem kartkę w drzwiach, że mam
    się pilnie skontaktować z działem technicznym spółdzielni. Zadzwoniłem i
    dowiedziałem się, że musimy umówić termin rozpoczęcia prac w moim
    mieszkaniu. Ja na to, że nie wyraziłem zgody na przyłączenie na co
    złożyłem stosowne oświadczenie oraz otrzymałem informację, że
    przyłączenie jest dobrowolne. Pracownik stwierdził, że ma właśnie w ręku
    moje pismo i, że przyłączenie jest jak najbardziej dobrowolne, ale
    likwidacja "piecyka gazowego" jest przymusowa, bo do rozprowadzenia rur
    z ciepłą wodą wykorzystane zostaną przewody kominowe, do których
    aktualnie przyłączone są przewody spalinowe od "junkersa". W związku z
    tym w środę zostanie odcięty gaz w budynku oraz zdjęte gazomierze.
    Warunkiem przywrócenia zasilania mieszkania gazem jest likwidacja
    piecyka gazowego i wykonanie prób szczelności. :-/ :-/ :-/ Co ciekawsze
    za te wszystkie niezamówione prace będę musiał zapłacić !!!

    Czy z prawnego punktu widzenia jestem w stanie cokolwiek zrobić? Czy
    pozostaje tylko iść jak ten baranek w stadzie na rzeź?

    Z tego co wyszperałem w necie w przypadku wyodrębnionej nieruchomości
    lub wspólnoty miałbym jeszcze jakieś szanse, ale tu jest tylko
    spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu :(

    P.S. Czy wkrótce mam się spodziewać ekipy z niechcianą kablówką,
    niechcianym internetem itd/itp ???

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2015-07-20 07:06:54
    Temat: Re: Ciepła woda od monopolisty na siłę :-/
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2015 00:09:44 +0200, Grzegorz napisał(a):

> [...]
    > lub wspólnoty miałbym jeszcze jakieś szanse, ale tu jest tylko
    > spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu :(

    Taki urok mieszkania w lokalu, którego nie jesteś właścicielem.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2015-07-20 09:32:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.07.2015 o 00:09, Grzegorz pisze:
    > Witam
    > W moim budynku spółdzielnia rozpoczęła przyłączanie mieszkań do
    > miejskiej sieci ciepłowniczej, a konkretnie lokalnego monopolisty

    [ciach lamenty]

    Cóż, właścicielem budynku jest spółdzielnia, a to właściciel budynku
    decyduje o ogólnej infrastrukturze.

    Jasne, jako spółdzielca (?) masz głos, ale większość poparła takie a nie
    inne rozwiązanie. Dlaczego większość ma się dostosowywać do ciebie?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 4. Data: 2015-07-20 10:42:30
    Od: Grzegorz <g...@a...fikcyjny.pl>

    W dniu 20.07.2015 o 09:32, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    >
    > Jasne, jako spółdzielca (?) masz głos, ale większość poparła takie a nie
    > inne rozwiązanie. Dlaczego większość ma się dostosowywać do ciebie?

    Witam ponownie.
    Przepraszam za "lamenty" bo nie to było moim celem. Chciałem możliwie
    dokładnie opisać sytuację ale rzeczywiście w nerwach niechcąco dałem
    upust swojej frustracji. Wcale nie wymagam aby większość się
    dostosowyłała do mnie. Nikomu nie bronię demontażu podgrzewacza gazowego
    jeśli ma takie życzenie.
    No cóż, pozostaje mi pogodzić się z faktami (kosztami takiego
    rozwiązania) i wyrazić zgodę na przyłączenie c.c.w.

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
    Grzegorz

  • 5. Data: 2015-07-20 11:45:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.07.2015 o 10:42, Grzegorz pisze:

    > Witam ponownie.
    > Przepraszam za "lamenty" bo nie to było moim celem. Chciałem możliwie

    Wybacz, to nie było złośliwe, choć w sumie mogło tak zabrzmieć ;)

    > dokładnie opisać sytuację ale rzeczywiście w nerwach niechcąco dałem
    > upust swojej frustracji. Wcale nie wymagam aby większość się

    Zrozumiałe. I terapeutyczne :D

> [...]
    > No cóż, pozostaje mi pogodzić się z faktami (kosztami takiego
    > rozwiązania) i wyrazić zgodę na przyłączenie c.c.w.

    No niestety, tak to jest jak się (w pewnym sensie) mieszka "u kogoś".

    W przypadku internetu i innych mediów elektronicznych są odpowiednie
    przepisy wymuszające udostępnianie konkurencyjnych dostawców, ale w
    przypadku ogrzewania itepe w sumie nie ma nawet fizycznej możliwości.

  • 6. Data: 2015-07-20 12:22:25
    Od: Grzegorz <g...@a...fikcyjny.pl>

    W dniu 20.07.2015 o 11:45, Andrzej Lawa pisze:

    > Wybacz, to nie było złośliwe, choć w sumie mogło tak zabrzmieć ;)

    Nie gniewam się ani trochę :-) Tym bardziej, że jak po naciśnięciu ikony
    "Wyślij" przeczytałem to jeszcze raz i nie dziwię się takiej reakcji.

    > Zrozumiałe. I terapeutyczne :D

    Dzięki za wyrozumiałość :-)

    > No niestety, tak to jest jak się (w pewnym sensie) mieszka "u kogoś".

    Zczyściło mnie trochę, bo początkowo była mowa, że piony instalacji
    c.c.w. będą w kanałach technicznych na klatce schodowej i dla
    zainteresowanych będą odprowadzane "gałązki" do mieszkań. W piątkowej
    rozmowie dowiedziałem się, że rury z tworzywa sztucznego będą prowadzone
    kanałami spalinowymi i w związku z tym muszą zlikwidować "junkersy" we
    wszystkich lokalach.

    Teraz mam tylko nadzieję, że nie zdemolują mi całej glazury w łazience.
    Jak się przyglądałem, to można to faktycznie zrobić prawie nieinwazyjnie
    wiercąc otwór do przewodu kominowego. Potem tylko zawór, wodomierz i
    wskoczyć do rury do której aktualnie przyłączone jest wyjście wężownicy
    od "junkersa". Do tego odcięcie i zaślepienie rury doprowadzającej gaz
    do piecyka. U sąsiadów w klatce obok już kują i wiercą od rana. Trzeba
    się podpytać jak to wygląda...

    > W przypadku internetu i innych mediów elektronicznych są odpowiednie
    > przepisy wymuszające udostępnianie konkurencyjnych dostawców, ale w
    > przypadku ogrzewania itepe w sumie nie ma nawet fizycznej możliwości.

    Przypisek z tymi mediami elektronicznymi, to oczywiście efekt
    wspomnianej frustracji :-) Choć kto wie co nam życie pokaże ;-)

    Z prawnego punktu widzenia zastanawiam się jakie są możliwości
    "zabezpieczenia się" przed takim odgórnym narzuceniem dostawcy medium do
    podgrzewu wody. W sąsiednim bloku, gdzie mieszkają moi rodzice
    początkowo zdecydowana większość była przeciw instalacji c.c.w. Ale
    marketing sprawia, że powoli ludzie "miękną" ;-)

    Pozdrawiam i dziękuję za cierpliwość.
    Grzegorz

  • 7. Data: 2015-07-20 20:06:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 20.07.2015 o 12:22, Grzegorz pisze:

> [...]
    > początkowo zdecydowana większość była przeciw instalacji c.c.w. Ale
    > marketing sprawia, że powoli ludzie "miękną" ;-)

    Jak to spółdzielnia - liczą się głosy spółdzielców. A jeśli wspólnota -
    współwłaścicieli.

    Szczerze powiedziawszy w bloku to jednak wolałbym bez tych cholernych
    piecyków gazowych. Koszta jak koszta - w sumie może wyjść na to samo -
    ale dużo bezpieczniej.

  • 8. Data: 2015-07-20 22:03:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Jul 2015, Grzegorz wrote:

> [...]
    > rury z tworzywa sztucznego będą prowadzone kanałami spalinowymi i w związku
    > z tym muszą zlikwidować "junkersy" we wszystkich lokalach.

    W sumie intryguje mnie, czy można tak po prostu zlikwidować kominy.
    Zazwyczaj kanały (nie tylko spalinowe) są dobrem deficytowym, ale
    to jedna strona medalu - idzie o to, że przecież są w projekcie budynku.

    Znajdziesz to napisz :D

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2015-07-20 23:59:51
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-07-20 o 22:03, Gotfryd Smolik news pisze:

    > W sumie intryguje mnie, czy można tak po prostu zlikwidować kominy.
    > Zazwyczaj kanały (nie tylko spalinowe) są dobrem deficytowym, ale
    > to jedna strona medalu - idzie o to, że przecież są w projekcie budynku.

    Tu jest jakaś ściema.
    Kanały, szczególnie kominowe są indywidualne dla każdego mieszkania w
    pionie, a woda jest ze wspólnej jednej rury.
    Więc wystarczył by jeden kanał z parteru.

  • 10. Data: 2015-07-20 23:59:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości
> [...]
    >wykorzystane zostaną przewody kominowe, do których aktualnie
    >przyłączone są przewody spalinowe od "junkersa". W związku z

    To co oni do tej pory robili ?
    Moze wystarczy rodzine solidnie wykapac, i rury splyna ?

> [...]
    >piecyka gazowego i wykonanie prób szczelności. :-/ :-/ :-/ Co
    >ciekawsze za te wszystkie niezamówione prace będę musiał zapłacić !!!

    A kuchnia jaka - na gaz ?
    Wszystkich tak zalatwia ?

    >Czy z prawnego punktu widzenia jestem w stanie cokolwiek zrobić? Czy
    >pozostaje tylko iść jak ten baranek w stadzie na rzeź?

    Znajac nasze sady ... z jednej strony, jakbys poszedl do bieglego
    prawnika, to pewnie by potrafil przedluzyc procedure o pare lat, ale
    pewnie juz nie zdazysz - wylacza zanim sad sie wypowie.
    Chyba, ze przez jakis nadzor budowlany ... w koncu nie zostales
    poinformowany z odpowiednim wyprzedzeniem.

    >Z tego co wyszperałem w necie w przypadku wyodrębnionej nieruchomości
    >lub wspólnoty miałbym jeszcze jakieś szanse, ale tu jest tylko
    >spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu :(

    Masz mala szanse - poczekaj na rachunki i do Walnego Zgromadzenia,
    obejdz sasiadow, stawcie sie tlumnie, spytaj kto zwroci lokatorom
    koszta ... i zaproponuj sie na prezesa. Moze oburzony narod na Ciebie
    zaglosuje :-)

    >P.S. Czy wkrótce mam się spodziewać ekipy z niechcianą kablówką,
    >niechcianym internetem itd/itp ???

    Kto wie.
    O tyle, ze placic nie bedziesz musial, chyba ze stary odepna :-)

    J.